حساسیت های جراحی بینی به خصوص بینی های گوشتی

 کلیه افراد در سراسر جهان احتیاج به جذاب دیده شدن دارند و به برای این امر معمولا کار های مختلفی را انجام می دهند. یکی از مبادرت هایی که برای جذاب شدن هر چه بیشتر در صورت انجام می گیرد اعمال اقسام جراحی های زیبایی نظیر عمل جراحی بینی است. صورت هر شخص بدان علت که در موضع دید واقع است می تواند در ایجاد ارتباط نقش موثری داشته باشد.

 به همین دلیل این اشخاص با اعمال جراحی های زیبایی بر روی صورت خود می توانند به بالا بردن اعتماد به نفس کمک شایانی نمایند. بینی جزئی از صورت است که معمولا در محور اصلی صورت واقع شده است و می تواند هماهنگی جالبی را میان کلیه اجزاء صورت ایجاد نماید. این هماهنگی اغلب با برآمدگی، قوس، انحراف و بزرگی اندازه بینی به هم می خورد و اشخاص در پس تغییر آن می باشند. انواع عمل زیبایی بینی گوشتی با هدف کوچک کردن اندازه آن و وضع هماهنگی میان کلیه اجزاء صورت انجام می گیرد‌.

بینی گوشتی به گروهی از شکل های بینی گفته می شود که اشخاص با این نوع قالب بینی علاقه بسیاری به جراحی زیبایی دارند. این نوع بینی ها معمولا وضعیت به خصوصی دارند که این حالات سبب سختی عمل زیبایی بینی گوشتی می شود. در ادامه این مبحث به صورت مبسوط به این نوع جراحی می پردازیم و درستی بعضی از این نگرش ها را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

91

آشنایی با سن مطلوب برای انجام جراحی بینی

 

جراحی بینی یکی از عمل های زیبایی است که گاهی اوقات سن اشخاصی که به آن رجوع می نمایند معمولا خیلی پایین است. به صورت کلی می توان ذکر نمود که مناسب ترین و مطلوب ترین سن برای انجام جراحی بینی در دختر ها بالای 17 سال و در پسرها 18 سالگی است.

همواره توصیه می شود که جراحی بینی بایستی در سنی صورت گیرد که صورت و کلیه اعضای آن به میزان لازم مراحل رشد خود را طی کرده باشند بدین منظور که پس از جراحی دیگر برگشتی صورت نگیرد. در این صورت اگر تمایل به عمل بینی دارید لازم است دست کم تا زمان بلوغ صبر نمایید.

به طور کلی بهتر است نوجوانان صبر کافی داشته باشند زیرا که بیشتر اشخاص پس از ۱۸ سالگی به صورت کامل مراحل بلوغ خود را سپری نموده و دیگر تغییر مشهودی در صورت آنها رخ نمی دهد. پس از ۶۰ سالگی نیز به هیچ عنوان جراحی بینی پیشنهاد نمی شود زیرا که از این سن به بالا بافت استخوانی بسیار مستحکم و سفت شده و منعطف پذیر نمی باشد.

 

جراحی بینی گوشتی به چه روشی صورت می گیرد؟

نحوه جراحی بینی گوشتی معمولا اندکی از سایر قالب های بینی متمایز است. بینی های گوشتی به دلیل پوست کلفت و غدد چربی که دارد بسیار حساس می باشند و عمل آن ها بایستی توام با احتیاط صورت گیرد. افزون بر آن نمی توان این نوع بینی ها را فقط با تراشیدن و کوچک نمودن ساختار غضروفی جراحی نمود.

 بلکه بایستی به تقویت بافت غضروفی با اضافه نمودن غضروف پرداخت. چرا که اگر این کار صورت نگیرد به احتمال زیاد بینی پس از جراحی دستخوش افتادگی شود. در گذشته ریسک جراحی بینی در افراد با بینی های گوشتی بالا بود زیرا تقویت غضروف ها به خوبی انجام نمی شد و به اصطلاح عامیانه بینی بعد از  گذشت چند سال افتاده ی شود و به حالت های قبلی بازمی گشت. اما امروزه غضروف های بینی  توسط گرافت ها و یا غضروف های گوش به خوبی تقویت می شوند و حمایت تیغه بینی، فرم بینی را کاملا زیبا نگه میدارد.

نحوه جراحی معمولا با توجه به تشریحاتی که در بالا ذکر شد بهتر است به روش باز انجام گیرد. افزون بر آن در بعضی از موارد ضروری است که به کاهش انبوه غدد چربی موجود در زیر پوست بینی دست زد که این امر هم نیازمند برداشتن پوست بینی می باشد. در این صورت عمل بینی در اکثر موارد باید به شیوه باز صورت گیرد.

92

آیا نتیجه جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

در قدیم برای جراحی بینی گوشتی و برطرف نمودن عیوب آن از استخوان و غضروف های بینی کم می کردند تا اینگونه حالت بینی را بهبود و جذاب سازند. ولی در این روش با گذشت زمان بینی مجدد به وضعیت قبلی خود برمی گشت

سرانجام همیشه این سوال در افکار عموم پیش آمده و می آید که آیا فرآیند این نوع از عمل زیبای برگشت پذیر است؟ در جواب به این سوال بایستی خاطرنشان شد که خیر، در حال حاضر برای این عمل جراحی فوت و فن کاهش دهنده عمل بینی به کار برده نمی شوند و از روش های مدرن جراحی استفاده می شود.

این شیوه ها وضعیتی تقویتی و نیرو بخشی دارند و در آن ها به جای کاهش غضروف و یا استخوان موجود در بینی به افزودن بافت غضروف به بینی شخص می پردازند و اینگونه است که از برگشت پذیری برآیند عمل جراحی تا حد چشمگیری پیشگیری می نماید. به همین دلیل می توان بیان کرد که امروزه با برخورداری از روش های مدرن مدرن جراحی بینی های گوشتی و نیرو دهی اساس به این نوع بینی ها دوام نتیجه عمل جراحی در برابر گذشته تغییر قابل ملاحظه ای داشته است.

 

اهمیت انتخاب جراح برای جراحی بینی گوشتی

هر نوع جراحی مخصوصا عمل های جراحی زیبایی مانند جراحی بینی گوشتی در مواقعی به نتیجه دلخواه و مناسب میرسند که به وسیله بهترین جراح بینی، ماهر، با تجربه و متخصص انجام پذیرد.

در مبحث عمل بینی مخصوصا عمل بینی گوشتی امکان دارد ناظر آن باشید که در پی عدم انتخاب مطلوب و مناسب جراح بینی، نه فقط نتیجه پذیرفتنی از این جراحی حصول نشده بلکه عوارضی هم ایجاد شده که متاسفانه در بعضی موارد این عوارض قابل درمان نیستند و حتی با جراحی ترمیمی هم احتمال بازسازی و ترمیم وجود ندارد.