چگونه  متخصص پوست و موی خوب پیدا کنیم؟

متخصص پوست همان طور که از نام آن مشخص است، بیماری های مربوط به پوست، مو و ناخن را تشخیص داده و درمان می کند. آمارها نشان می دهد که بیشتر افراد به دلیل ابتلا به ریزش مو، ضایعات پوستی، آکنه و بثورات جلدی به متخصص پوست و مو مراجعه می کنند.

متخصص پوست چه کاری انجام می دهد؟

متخصص پوست بیماری هایی که روی پوست شما تاثیر دارند را تشخیص داده و درمان می کند. از این بیماری ها می توان به پسوریازیس، روزاسه و آکنه اشاره کرد. متخصص پوست و مو می تواند علائم پوستی که در اثر ابتلا به سایر بیماری ها ایجاد شده اند را تشخیص دهد. به عنوان مثال، در افراد مبتلا به بیماری های کلیوی پوست دچار خارش و خشکی می شود.

متخصص پوست در زمینه جراحی های جزئی مثل برداشتن خال و زگیل یا نمونه برداری از پوست فعالیت می کند. بعضی از این متخصصان می توانند جراحی های بزرگتری مثل خارج کردن کیست های خوش خیم را هم انجام دهند.

دکتر پوست می تواند در رفع مشکلاتی که روی زیبایی ظاهری تاثیر دارند، به شما کمک کند. شما می توانید برای درمان ریزش مو، لکه های پوستی و چین و چروک روی صورت به دکتر پوست مراجعه کنید. بسیاری از این متخصصان در زمینه درمان های زیبایی از جمله لیزر موهای زائد و لایه برداری شیمیایی آموزش دیده اند.

لیست کامل پزشکان متخصص پوست شیراز ، بوشهر ، اهواز و سایر شهرهای ایران را درسایت پیجو مشاهده نمایید.

 

درمان بیماری های پوستی توسط متخصص پوست

 

متخصص پوست و مو چه بیماری هایی را درمان می کند؟

تعداد زیادی بیماری مربوط به پوست، مو و ناخن وجود دارد که دکتر پوست می تواند آن ها را درمان کند. رایج ترین این بیماری ها عبارتند از:

  • آکنه: پزشک با توجه به شدت آکنه از روش های مختلفی مثل درمان های موضعی، داروهای خوراکی، لیزر یا لایه برداری شیمیایی استفاده می کند تا آکنه را درمان کند.
  • سرطان پوست: سرطان پوست می تواند هر نقطه ای از بدن را درگیر کند. متخصص پوست سلول های سرطانی را از بین می برد. همچنین با تحت نظر قرار دادن شما از عدم بازگشت بیماری اطمینان حاصل می کند.
  • درماتیت: به انواع مختلفی از بیماری های پوستی مثل اگزما یا واکنش های آلرژیک که باعث تحریک و التهاب پوست می شوند، درماتیت گفته می شود.
  • عفونت های پوستی: ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگل ها همگی می توانند به پوست شما راه پیدا کرده و منجر به عفونت شوند. دکتر پوست علت عفونت را پیدا کرده و نسبت به درمان آن اقدام می کند.
  • ریزش مو: ژنتیک، استرس، تغییرات هورمونی و بیماری های مختلف ممکن است باعث ریزش مو شوند. متخصص پوست علت اصلی این مشکل را پیدا کرده و در صورت امکان آن را درمان می کند.
  • مشکلات مربوط به ناخن: اگر روی ناخن های شما لکه هایی دیده می شود یا ناخن هایتان شکننده شده اند باید برای درمان به متخصص پوست مراجعه کنید.

متخصص پوست از چه روش های درمانی استفاده می کند؟

رایج ترین اقداماتی که توسط دکتر پوست انجام می شود، عبارتند از:

  • از لیزر برای حذف موهای زائد، برداشتن خال و زگیل و درمان آفتاب سوختگی، چین و چروک، لکه های پوستی و جای جوش استفاده می کند.
  • با استفاده از کرایوتراپی (سرما درمانی) بیماری های پوستی مثل زگیل و بعضی تومورها را درمان می کنند.
  • با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی پوست آسیب دیده را از بین می برد. لایه برداری باعث جوانسازی پوست شده و علائم پیری را کاهش می دهد.
  • با تزریق بوتاکس یا فیلر افتادگی پوست را درمان کرده و چین و چروک ها را کاهش می دهد.
  • با درم ابریژن که نوعی تکنیک لایه برداری است خطوط ریز پوست، لکه های پوستی ناشی از افزایش سن و جای جوش را درمان می کند.

 

چگونه متخصص پوست خوب پیدا کنیم؟

با توجه به اینکه متخصص پوست با زیبایی ظاهری افراد سر و کار دارد، پیدا کردن یک پزشک خوب از اهمیت زیادی برخوردار است. یک متخصص خوب باید در زمینه مشکل شما آموزش دیده باشد و از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد. سایت پی جو با در نظر گرفتن این نیاز مهم لیستی از متخصصان پوست سراسر کشور مانند متخصص پوست و مو در اهواز تهیه کرده است. کافی است وارد سایت پی جو شده و با توجه به شهر محل سکونت خود به پروفایل هر پزشک مراجعه کنید. در این پروفایل به آدرس، شماره تلفن و نوع خدمات ارائه شده توسط پزشک دسترسی پیدا می کنید. همچنین می توانید نمونه های کارهای انجام شده توسط وی را مشاهده کنید.