بازدید از جاهای دیدنی مشهد با مترو

لذت گشت و گذار در شهر مقصد سفر، بر کسی پوشیده نیست. اگر قصد دارید با استفاده از خرید تور از https://respina24.ir/tour/تور-مشهد به شهر بزرگ مشهد سفر کنید، دغدغه وسیله برای جابه جایی در شهر، احتمالا به موضوع مهمی برای شما تبدیل شود. گرچه حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار گسترده شده اما همه مسافران برای استفاده از حمل و نقل عمومی و بازدید از دیدنی های شهر نیاز به راهنمایی دارند. یکی از وسایل حمل و نقل عمومی مشهد قطار شهری یا همان مترو است. همراه ما باشید تا به معرفی راه های بازدید از جاهای دیدنی مشهد با مترو بپردازیم.

1

کوهسنگی یکی از جاهای دیدنی مشهد با مترو

کوهسنگی یکی از مهمترین پارک های شهر مشهد است. این پارک نام آشنا، امروزه در بین گردشگران داخلی و خارجی نیز بسیار پرطرفدار شده است. نام این پارک برگرفته از دو کوه سنگی بلندی است که در آن قرار گرفته است. هر دو کوه پله گذاری شده و قابل کوه نوردی می باشند. دسترسی به این پارک از طریق خط 2 قطار شهری مشهد و ایستگاه کوهسنگی امکان پذیر است. از دیدنی ها، امکانات و خدمات پارک کوهسنگی مشهد می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دریاچه قسمت جنوبی پارک با قابلیت قایقرانی تفریحی
  • آرامگاه شهدای گمنام (جبل النور) بر فراز یکی از کوه ها
  • موزه بزرگ خراسان
  • استخرها و رودخانه های مصنوعی مختلف
  • وسایل بازی کودکان
  • زمین های ورزشی مختلف
  • امکان خرید از مجموعه های تجاری اطراف پارک
  • رستوران، کافی شاپ و غرفه های مختلف فروش خوراکی و صنایع دستی
  • امکان درشکه سواری و دوچرخه سواری
  • امکان کوه نوردی از هر دو کوه
  • سه پارکینگ و سرویس های بهداشتی

سینما آفریقا از دیدنی های مشهد با مترو

این سینمای یکی از قدیمی ترین سینماهای مشهد است که درست در اطراف میدان شریعتی مشهد قرار گرفته است. در سال های اخیر این سینما بازسازی شده تا با کیفیت بهتری به ارایه خدمات بپردازد. دسترسی به سینما آفریقا از طریق خط  2 و 1 قطار شهری و ایستگاه شریعتی امکان پذیر است.

مجتمع تجاری زیست خاور

این مجتمع تجاری نیز از قدیمی ترین مجتمع های تجاری در شهر مشهد است. در این مجتمع می توانید انواع پوشاک و البسه، لوازم زینتی، لوازم آرایشی، لوازم خواب، خوارو بار و... را خریداری نمایید. این مجتمع نیز در خیابان کوهسنگی و در کنار سینما آفریقا قرار گرفته است؛ بنابراین دسترسی به این مجتمع با استفاده از مترو نیز مشابه با سینما آفریقا می باشد.

2

پارک ملت از جاهای دیدنی مشهد با مترو

این پارک در میدان آزادی مشهد قرار گرفته است و به عنوان یکی از قدیمی ترین پارک های مشهد شناخته می شود. درختان بلند چنار این پارک، حکایت از قدمت بالای آن دارند. در این پارک نیز امکانات متنوعی قرار گرفته است. از جمله امکانات این پارک می توان به شهربازی سرباز، استخر، زمین های ورزشی مختلف، محل بازی کودکان، تئاتر شهر مشهد، مجتمع فرهنگی، غرفه های مختلف فروش مواد غذایی و... اشاره کرد. مسیر دسترسی به این پارک از طریق خط یک قطارشهری و ایستگاه پارک ملت می باشد.

پارک وکیل آباد

این پارک قدیمی، در گذشته جزو املاک حاج حسین ملک، واقف بزرگ مشهدی بوده است که بعدها آن را برای استفاده عموم وقف می کند. در این پارک بزرگ نیز می توانید از امکانات مختلفی بهره مند شوید. اگر در فصل گرما به مشهد سفر می کنید، حتما از پارک وکیل آباد بازدید کنید چرا که به طور میانگین دمای هوا در این پارک از داخل شهر کمی کمتر است. در کنار بازدید از این پارک، می توانید از باغ وحش وکیل آباد نیز دیدن کنید. پارک وکیل آباد مشهد در ایستگاه پایانی خط یک مترو مشهد قرار گرفته است.

32

مجتمع تفریحی و تجاری آرمیتاژ گلشن

این برج تفریحی و تجاری تازه تاسیس، در خیابان 7 تیر مشهد واقع شده است. در این مجتمع بزرگ، امکانات و خدماتی چون هایپرمارکت، کافی شاپ، بانک، شهر بازی شهر مشاغل کارالند، فودکورت، بخش بازی های کامپیوتری و بولینگ، فضای نگهداری و بازی کودکان، پردیس سینمایی، روف گاردن و... قرار گرفته است.آرمیتاژ یکی از جاهای دیدنی مشهد با مترو محسوب می شود. برای بازدید از برج بزرگ آرمیتاژ گلشن باید از خط یک قطار شهری مشهد استفاده کرده و در ایستگاه 7 تیر پیاده شوید. البته برای رسیدن به برج حدود100 متر پیاده روی را باید تحمل کنید.

باغ گیاه شناسی مشهد

یکی از دیدنی های مشهد با مترو، باغ گیاه شناسی مشهد است. این پارک تازه تاسیس محل نمایش گل ها و گیاهان مختلف با منظره ای بسیار زیبا و با یک فضاسازی طبیعی و جذاب می باشد. برای بازدید از این باغ زیبا که امکانات مختلفی نظیر کافی شاپ و رستوران نیز در دل خود دارد باید از خط یک مترو مشهد استفاده کرده و در ایستگاه پروین اعتصامی پیاده شوید. البته برای رسیدن به پارک گیاه شناسی مشهد باید خیابان پروین اعتصامی را به طول 800 متر طی کرده تا به خیابان جمهوری و ورودی باغ گیاه شناسی برسید.