ارور های یخچال های اسنوا و آموزش رفع این کدهای خطا

ارور های یخچال فریزر و ساید بای ساید اسنوا و همچنین نحوه رفع این کدهای خطا موضوعی می باشد که ما در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

یخچال های اسنوا، یکی از محصولات داخلی بوده که امروزه دارای امکانات و قابلیت‌های به روزی بوده و با کیفیت و کارایی بالا، همواره توانسته با رقبای خارجی خود رقابت و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و از همین حیث سهم قابل قبولی را در بازار از آن خود نماید. این یخچال ها در 3 نوع (یخچال تک، یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید) به گام تولید رسیده و اکنون روانه بازار شده است. در این مقاله بسیار کاربردی که توسط تعمیرگاه کرج سرویس بعنوان نمایندگی اسنوا در کرج گردآوری شده است، قصد داریم شما را با ارور های یخچال اسنوا آشنا سازیم لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

یکی آپشن‌ها و قابلیت‌های جالب این محصول، نمایش ارور های یخچال اسنوا در LCD این محصولات است و به واقع، وجود ارور در این قسمت، به معنی نقص و ایجاد ایرادات و مشکلات در این یخچال بوده و هر کد، بیانگر وجود ایرادی خاص در قطعات خاص دستگاه است.

انواع ارور های یخچال اسنوا

  • ارور F1 یخچال اسنوا

وجود ارور F1 در میان ارور های یخچال اسنوا بیانگر سرد نشدن اپراتور بوده که دلیل آن، یخ زدگی این قطعه در دستگاه می‌باشد. از همین حیث وجود عواملی چون باز و بسته شدن مکرر درب یخچال، خرابی و فاسد شدن لاستیک‌های دور درب یخچال، تنظیم نکردن دمای یخچال به صورت صحیح، وجود کثیفی در لوله‌های کندانسور و غیره از دلایل یخ زدگی لوله‌های پشت یخچال فریزر اسنوا خواهد شد.

رفع ارور F1 یخچال فریزر اسنوا

برای برطرف کردن این ارور در میان ارور های یخچال اسنوا می‌بایست موارد ذیل را چک نمود:

  • خرابی سیستم دیفراست
  • نشتی گاز
  • ایجاد قطعی در سیستم برق کمپرسور و همچنین معیوب بودن این قطعه

در صورت مشاهده این ایرادات، می‌بایست هر چه سریعتر نسبت به تعمیر و تعویض این قطعه اقدام نمایید تا مشکل برطرف شود

  • ارور F2 و F3 یخچال اسنوا

ارور F2 در میان ارور های یخچال اسنوا به دلیل وجود خرابی و ایراد در قسمت سنسور فریزر بوده و ارور F3 به خرابی سنسور یخچال مربوط می‌باشد.

رفع ارور F2 و F3 یخچال فریزر اسنوا

برای رفع این ارور در میان ارور های یخچال اسنوا می‌بایست یک تکنسین کار مجرب، سوکت سنسورهای یخچال و قطعه برد قدرت را مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم، اقدام به تعویض این قطعات نماید. همچنین قطعه برد قدرت هم، می‌بایست بررسی و در صورت لزوم تعویض گردد.

  • ارور F4 یخچال اسنوا

وجود ارور F4 در یخچال اسنوا به دلیل خرابی و ایراد در قسمت سنسور دیفراست است.

رفع ارور F4 یخچال فریزر اسنوا

برای رفع این ارور نیز در میان ارور های یخچال اسنوا  می‌بایست ابتدا اقدام به چک کردن سوکت سنسور نمایید و در صورت لزوم، می‌بایست قطعه سنسور و یا برد کنترلی یخچال فریزر را تعویض نمایید.

  • ارور F5 یخچال اسنوا

وجود ارور F5، در صورت عدم عملکرد درست سیستم دیفراست و نیز خرابی المنت می‌باشد و ممکن است به دلیل قطعی المنت بوجود آید.

رفع ارور F5 یخچال فریزر اسنوا

برای رفع این ارور می‌بایست ابتدا سوکت سنسور را مورد بررسی و چک قرار داده و در صورت لزوم اقدام به تعویض این قطعات نمایید.

  • ارور F6 یخچال اسنوا

وجود ارور F6 یخچال اسنوا مربوط به خرابی آی سی حافظه اپروم می‌باشد.

رفع ارور F6 یخچال فریزر اسنوا

رفع این ارور امری حساس و بسیار تخصصی است، و برای آن می‌بایست برد کنترلی دستگاه مورد تعویض قرار گیرد، از همین حیث به دلیل حساسیت بالا، بهتر است این عملیاد بوسیله یک متخصص و تعمیرکار انجام گردد.

  • ارور F7 و F8 یخچال اسنوا

وجود ارور F7 به خرابی فن یخچال مربوط بوده و وجود ارور F8 با خرابی فن فریزر مرتبط می‌باشد.

رفع ارور F7 و F8 یخچال فریزر اسنوا

برای رفع این ارورها می‌بایست تمامی نقاط و قسمت‌های سیم پیچی‌های مربوط به فن، و تمامی قسمت های فن را مورد بررسی قرار دهید و چنانچه ایرادی مشاهده شد، آن را رفع و یا اقدام به تعویض فن نمایید.

  • ارور F9 یخچال اسنوا

وجود ارور F9 به دلیل خرابی در قطعه هیتر المنت فریزر است.

رفع ارور F9 یخچال فریزر اسنوا

رفع این ارور نیز امری تخصصی بوده و برای برطرف کردن آن، می‌بایست از تکنسین مربوطه استفاده کرد که در این امر باید المنت روی اپراتور فریزر را تعویض نماید تا این ارور پاک شود.

  • ارور FA یخچال اسنوا

این ارور مربوط به ایجاد خرابی در ناحیه هیتر المنت دستگاه است.

 رفع ارور FA یخچال اسنوا

برای برطرف کردن این ارور در میان ارور های یخچال اسنوا می‌بایست باز هم از تکنسین مربوطه کمک گرفت تا اقدام به تعویض این قطعه نماید.

  • ارور FB یخچال اسنوا

وجود این ارور به دلیل خرابی آی سی برد الکترونیک اصلی دستگاه بوده که قویا توصیه می‌شود در صورت بروز و مشاهده این خطا، از دستکاری اجتناب کنید و هر چه سریعتر با نمایندگی اسنوا تماس و جهت تعمیر و تعویض قطعه اقدام کنید.

  • ارور  و H1 یخچال اسنوا

وجود ارورH در صفحه نمایش به دلیل گرم بودن یخچال و وجود ارور H1 به گرم بودن فریزر مربوط می‌باشد از همین حیث چنانچه دمای یخچال بیش از 18 درجه باشد، ارور H را مشاهده خواهید کرد و در مواردی نیز ممکن است صدای بوق از یخچال پخش شود.

از دیگر دلایل این ارور های یخچال اسنوا می‌توان به فقدان گاز موتور اشاره کرد که در این موارد نیز می‌بایست حتما از کارشناس و تکنسین مربوطه استفاده کرد.

در مورد خطای H1 نیز باید بگوییم که چنانچه دمای فریزر بیشتر از 9 درجه باشد، این خطا ظاهر و صدای بوق نیز خواهید شنید.

نکته:

نکته مورد نظر درباره ارورهای یخچال اسنوا این است که در مدل های جدید این دستگاه، حرف Er به جای F قابل مشاهده است. از همین حیث چنانچه روی LCD ارور ER01 مشاهده شد، مربوط به عدم سرد شدن اپراتور یخچال اسنوا و ایجاد یخ زدگی در قسمت لوله های پشت دستگاه است.

از همین رو ارور های یخچال اسنوا در یخچال‌های قدیمی و جدید، با نمایش حرف F و یا ER مشابه و یکسان است و تفاوتی در علت‌های آن و راه حل های رفع این ارورها وجود ندارد.

اگر با خواندن موارد بالا باز هم نتوانستید مشکل کد خطای یخچال خود را برطرف نمایید، توصیه می شود از دستکاری خودسرانه یخچال فریزر یا ساید بای ساید خود بپرهیزید و فورا با مراکز مجاز و معتبر تعمیرات یخچال مانند کرج سرویس https://www.karajrepair.ir/ تماس حاصل نمایید.