بهترین پالت های رنگی برای اتاق نشیمن و پذیرایی در سال 2021

دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی بسیار مهم است، چرا که استفاده‌های زیادی از آن می‌شود؛ از دورهمی‌های خانوادگی، تماشای تلویزیون، برپایی جشن و حتی غذا خوردن و خوابیدن. در نتیجه هر چه دکوراسیون زیباتری داشته باشد، آرامش و راحتی بیشتری برای اهل خانه فراهم می‌کند. یکی از نکات مهم برای دکوراسیون این بخش، انتخاب رنگ‌های مناسب برای دیوارها و حتی اسباب و اثاثیه است و در این نوشتار سعی کرده‌ایم روی این بخش تمرکز کنیم.

رنگ‌ها تاریخ ندارند

قبل از پرداختن به انواع رنگ‌های متنوع و مناسب برای اتاق نشیمن اجازه دهید نکته‌ای را بیان کنیم؛ هر ساله، کمیسیون بین‌المللی طراحی دکوراسیون و یا کمپانی‌های بزرگ رنگ‌سازی، رنگ‌هایی را برای استفاده در منزل و ساختمان‌ها ترند می‌کنند و در نتیجه افرادی که در این حوزه فعالیت تخصصی دارند، مایلند از این رنگ‌ها برای چهره و چینش دکوراسیون استفاده کنند. اما انتخاب این رنگ‌ها، کاملا اختیاری است و به سلیقه و علاقمندی شما مربوط است. برای مثال هنوز هم بسیاری از خانه‌ها فقط با رنگ‌های کلاسیکی مانند سفید، کرم و گهگاه طوسی روشن رنگ‌امیزی می‌شوند. اما شما می‌توانید با کمک گرفتن از خدمات نقاشی ساختمان به صورت آنلاین که آشنایی خوبی با رنگ‌های جدید دارند، رنگ آمیزی منزل را به شکل‌های دیگری انجام دهید.

رنگ‌هایی که برای سال 2021 انتخاب شده‌اند، مجموعه‌ای از رنگ‌های طبیعی گرم و طیفی از رنگ‌های خاکی است تا در مجموع آرامش و سکون را تداعی کند. برخی از این رنگ‌ها، خاکستری، آبی، صورتی و قرمز خاکی، سبز روشن و مشکی براق است.

همچنین کمپانی بزرگ پنتون،  ترکیب رنگ خاکستری و زرد را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است. ترکیب این دو رنگ، برای افزایش روحیه و امید انتخاب شده است و پیام‌آور خوشبختی است. منظور از خاکستری نیز رنگ‌های میان سیاه و سفید مانند نقره‌ای، طوسی، خاکستری روشن و تیره، دودی، سربی و طوسی است.

تلفیق رنگی انجام دهید

یکی از روش‌های بسیار خوب برای رنگ‌آمیزی اتاق پذیرایی تلفیق دو یا چندین رنگ است. برای مثال می‌توانید یکی از دیوارها را با رنگ متفاوتی نسبت به دیگر رنگ‌ها نقاشی کنید. همچنین ترکیب رنگی با کاغذ دیواری نیز روش مناسبی برای تغییرات چشم‌گیر اتاق نشیمن است. بسته به نوع و رنگ اسباب و اثاثیه و رنگ دیگر دیوارها، کاغذ دیواری با رنگ‌های متنوع و یا دارای طرح‌های متفاوت را انتخاب کنید، دامنه قیمت آنها را در نظر بگیرید و پس از آن از یک نصاب کاغذ دیواری بخواهید تا کار نصب انواع کاغذ دیواری با بهترین روش را انجام دهند. در نتیجه تفاوت فاحشی میان دیوارهای پذیرایی ایجاد می‌شود.

رنگ‌های تیره در مقابل رنگ‌های روشن

91

اگر فضای خانه شما بزرگ است، استفاده از رنگ‌های تیره مانند آبی و یا سبز تیره طیف رنگی جالبی در ساختمان ایجاد می‌کند. اما برای خانه‌هایی با فضای کوچک این رنگ‌ها حتی برای بخش‌های کوچک توصیه نمی‌شود، چرا که فضای خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهند.

رنگ‌هایی با طیف آبی

دیواری که پشت مبلمان قرار می‌گیرد و یا محل نصب پکیج و شومینه است، گزینه مناسبی برای رنگ‌آمیزی با رنگ‌های آبی و طیف‌های روشن آن است. این رنگ‌ها تاثیر زیادی در ایجاد حس آرامش در افراد دارند و وجودشان در دنیای شلوغ و پرسر و صدای امروز، بسیار کمک کننده خواهد بود. همچنین می‌توانید فقط بخشی از یکی از دیوارها را به این رنگ تغییر دهید و روی آن را با تابلوها و یا آویزهای مناسب تغییر دهید. برای مشاهده چند ایده جذاب در دکوراسیون خانه با رنگ آبی برای دیوارها به این لینک مراجعه نمایید.

رنگ سبز روشن

اگر زمان زیادی را در اتاق نشیمن و پذیرایی می‌گذرانید، رنگ سبز پیشنهاد می‌شود. همچنین رنگ‌های زرد مایل به سبز، برای ایجاد فضایی طبیعی که آرامش را تداعی می‌کند، مناسب هستند. همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره شد نیازی نیست که تمام دیوارها با این رنگ، نقاشی شوند، بلکه شما می‌توانید بخش‌هایی که بیشتر در تیررس دید هستند را به رنگ سبز روشن تغییر دهید و متناسب با این رنگ، بخشی از اسباب و اثاثیه را با آن ست کنید.

رنگ‌های کرم

اگر اسباب و اثاثیه شما مانند مبلمان منزل ترکیبی از رنگ‌های کرم است (رنگی که هیچ‌گاه در دکوراسیون تکراری نمی‌شود)، می‌توانید رنگ‌هایی را برای دیوار منزل انتخاب کنید که با خوبی با این رنگ ست شود. برای مثال رنگ کرم با طلایی، صورتی روشن، طوسی، سرمه‌ای، آبی روشن تا تیره، سبز روشن و قهوه‌ای مناسب هستند.

رنگ طوسی

92

اگر رنگ مبلمان، اثاث و اثاثیه و یا حتی دیوارها به رنگ طوسی است، برای ترکیب سایر بخش‌ها این رنگ‌ها مناسب هستند: زرد، آبی، صورتی، سبز، قهوه‌ای و قرمز! بله، قرمز تفاوت طیف رنگی بسیار جالبی با رنگ طوسی ایجاد می‌کند، البته به شرطی که فقط بخشی از دیوارها و یا مبلمان را با این رنگ تزئین کنیم.

در انتخاب هر رنگ، از یک قانون پیروی کنید

قانونی به نام 60-30-10 در دکوراسیون وجود دارد که توصیه می‌شود رنگ‌آمیزی خانه و چیدمان وسایل بر اساس آن صورت گیرد. به این ترتیب60 درصد شامل رنگ دیوار و کف پوش‌‌ها، 30 درصد مربوط به رنگ مبلمان و 10 درصد باقیمانده مربوط به دکوری‌های فرعی مانند مجسمه، آویزها و تابلوهاست.

رنگ‌های صورتی خاکی و حتی مشکی براق، از دیگر گزینه‌هایی هستند که برای سال 2021 ترند شده‌اند و می‌توانید بسته به نوع اسباب و اثاثیه‌ای که دارید و رنگ آنها، به سراغ انتخاب این رنگ‌ها بروید. همچنین ورودی خانه، از مکان‌های مناسب برای آشتی با رنگ‌های غیر کلاسیکی است که در این نوشتار به آنها اشاره شد.