راهنمای خرید مودم اینترنت 5G و 4G و ADSL و VDSL و TD-LTE

اگر قصد دارید یک مودم اینترنت بخرید لازم است نکات مهمی را هنگام خرید بررسی کنید. برای سفارش آنلاین مودم  5G و 4G و ADSL و VDSL و TD-LTE لازم است فاکتورهایی مورد توجه قرار بگیرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در این راهنمای خرید مودم همراه داتیس نتورک باشید.

راهنمای خرید مودم اینترنت

برندهای مختلفی اقدام به تولید مودم های اینترنت می کنند که هرکدام بسته به نیازهای کاربران در شرایط مختلف طراحی شده است و وظیفه شما این است که با توجه به سناریو خودتان اقدام به انتخاب مدل مناسب کنید.

­­­­­مودم یک دستگاه سخت افزاری است که امکان اتصال ما به اینترنت را فراهم می کند و انوع مختلفی دارد که هرکدام از جهات مختلف یا بکدیگر متفاوت می باشند. وقتی کلمه مودم را می شنویم ناخودآگاه یاد مودم های Dial-UP و صدای خاص آن هنگام اتصال می افتیم، بعدها تکنولوژی ADSL به میدان آمد و شبکه های موبایل EDGE و 2G و... پا به عرصه رقابت گذاشتند.

اما خیلی طول نکشید و سرعت رشد فناوری های ارتباطی آنقدر بالا بود که VDSL و 4G و اخیرا 5G معادلات را به هم ریختند و با سرعت بسیار بالا اینترنت را در اختیار کاربران قرار می دهند.

خلاصه کلام شد این که ما برای اتصال به اینترنت باید یک مودم بخریم. اما از کجا بخریم؟ بهترین مدل کدام است؟ به چه نکاتی باید هنگام خرید دقت کنیم؟ برند مودم چه تاثیری دارد؟ و سوالات این چنین که لازم است بررسی شود و در این راهنمای خرید اینترنتی مودم  به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آشنایی با انواع مودم برای اتصال به اینترنت

مودم ها انواع مختلفی داشته اند که برخی از آن ها از رده خارج شده اند و هم اکنون دیگر کاربردی ندارند مثل Dial-Up که در سال های گذشته استفاده می شد.

اما در حال حاضر فناوری های جدیدترین مثل ADSL و VDSL و 4G و 5G و LTE و ... ارائه شده اند که از نظر سرعت و کیفیت و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند.

مودم های 4G و 5G ثابت TD-LTE یا جیبی همراه

با گسترش شبکه های موبایلی در سراسر کشور کمتر نقطه ای وجود دارد که تحت پوشش اپراتور های موبایل نباشد، حتی دور ترین نقطه های کشور نیز در حال حاضر در پوشش شبکه است.

بنابراین برای نقاطی که خط تلفن ندارند و یا در منطقه آن ها سرویس ADSL یا VDSL ارائه نمی شود یا قصد دارند در بتوانند در هر مکانی از اینترنت استفاده کنند و به طور خلاصه قصد دارند از سرویس 4G یا 5G استفاده کنند لازم است به سمت مودم های جیبی همراه بروند که توسط برند های داخلی و خارجی ارائه می شود.

مودم های ADSL و VDSL

استفاده از مودم ADSL، یکی از رایج‌ترین روش‌های اتصال به اینترنت است.

 ارتباط مودم با سرویس دهنده اینترنت با استفاده از یک پورت متصل به شبکه تلفن انجام می‌گیرد و هنگامی که سرویس دهنده اطلاعات پیکربندی را تایید کرد، امکان اتصال به اینترنت فراهم می‌شود.

انتقال داده‌ها در شبکه به صورت بی‌سیم (وایرلس) و یا بااستفاده از سیم با استفاده از پورت LAN نجام می‌‌شود.

سرویس VDSL جدیدتر است و سرعت بالاتری دارد.

اگر در منزل یا شرکت خود نیاز به سرویس اینترنت دارید لازم است مودم ADSL و VDSL خریداری کنید.

31

هنگام خرید مودم اینترنت به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این راهنمای خرید مودم همراه داتیس نتورک باشید تا مهمترین مسائلی که باید در هنگام ثبت سفارش رعایت کنید را بررسی کنیم.

قیمت مودم

شاید مهم‌ترین عامل در راهنمای خرید مودم برای خیلی از افراد مساله قیمت باشد.

 علاوه بر سرعت انتقال اطلاعات، محدوده‌ی پوشش‌دهی، تعداد پورت‌ها، باندها و آنتن‌هایی که مودم موردنظر شما پشتیبانی می‌کند، شرکت تولیدکننده هم در تعیین قیمت مودم تاثیرگذار است.

پشتیبانی مودم از فناوری ارتباطی

تکنولوژی های ارتباطی مختلفی در حال حاضر جهت تهیه سرویس اینترنت در کشورمان فعال هستند مثل ADSL و VDSL و 4G و 5G و LTE و ... اما بستر اجرای این فناوری ها متفاوت است مثلا در سرویس ADSL/VDSL از خطوط کابلی یا فیبر نوری برای ارتباط سرویس استفاده می شود و مشترک باید تلفن ثابت داشته باشد اما در سرویس های همراه مثل 4G و 5G از طریق رسانه هوا انتقال اطلاعات صورت می گیرد و بی سیم است بنابراین مشترک برای استفاده نیازی به داشتن خط تلفن و کابل و ... ندارد.

دومین نکته ای باید در نظر داشته باشید بحث پشتیبانی مودم از فناوری های ارتباطی است.

امنیت مودم

در رابطه با راهنمای خرید مودم امنیت یک نکته مهم است. امنیت شبکه‌های بی‌سیم نسبت به شبکه با سیم کمتر است بنابراین لازم است بررسی کنید مودمی که قصد خرید آن را دارید از چه پروتکل امنیتی پشتیبانی می کند.

مثلا مطمئن شوید از WPA2 حتما پشتیبانی کند و اگر از پروتکل جدید WPA3 نیز پشتیبانی کند که خیلی عالی است.

در صورتی که مودم شما نتواند ارتباط وای فای را ایمن کند، به سادگی مودم شما هک می شود و سرویس شما توسط افراد دیگر مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

قابل حمل یا ثابت بودن مودم

برخی مودم ها برای استفاده به صورت ثابت در شرکت ها و منازل طراحی شده اند و برخی دیگر برای افرادی که جابجایی دارند مناسب است.

باید هنگام خرید یک مودم یه این نکته دقت کنید که آیا مودم شما قابل حمل است؟ باتری دارد؟ قابلیت اتصال مستقیم به برق دارد یا خیر و ...

اگر قصد استفاده از سرویس های ADSL و VDSL را دارید مجبور به خرید مودم ثابت هستید اما در سرویس های 4G و 5G برخی افراد نیاز دارند مودم خود را بتوانند با خود حمل کنند بنابراین باید به این مسئله دقت کنید به همین دلیل در راهنمای خرید مودم ADSL و VDSL این موضوع را درج کردیم.

تعداد پورت و آنتن بی سیم

مسئله دیگری که مودم ها را با یکدیگر متفاوت می کند بحث تعداد پورت و آنتن است، در واقع هر چه تعداد پورت های اترنت یک مودم بیشتر باشد کامپیوتر های بیشتری با کابل می توانند به آن متصل شوند و قیمت آن نیز به طبع بالاتر می باشد.

همچنین تعداد آنتن وایرلس نیز مهم است زیرا اگر یک مودم 2 آنتن داشته باشد در مقابل مودم تک آنتن پوشش دهی بیشتری خواهد داشت و محوطه بزرگتری را به صورت بی سیم سرویس دهی خواهد کرد.

بنابراین اگر محیط شما مثل مغازه یا اتاق یا منزل کوچک است حتی مودم تک آنتن نیز پاسخ گوی نیاز شماست.

اما اگر برای ساختمان های دو طبقه یا محیط بزرگتر از 100 متر مربع نیاز به ارتباط وای فای دارید حتما به سمت مودم های دو آنتن یا سه آنتن بروید.

دارا بودن رابط کاربری تحت وب برای مدیریت

یکی دیگر از فاکتورهایی که این روزها تقریبا همه مودم های اینترنت از آن پشتیبانی می کنند رابط کاربری تحت وب است که برای تنظیم مودم استفاده می شود و در صورتی که باشد یک موضوع عادی است اما اگر مودم شما از رابط کاربری خوبی استفاده نکند در تنظیم مودم به مشکل خواهید خورد.

مودم های برندهای مطرح مثل تی پی لینک و دی لینک و هواوی و ... رابط کاربری خوبی دارند.

برند سازنده مودم

برند های مطرحی در جهان اقدام به تولید مودم اینترنت کرده اند اما تجهیزات تولیدی همه آن ها موفق نبوده است و باید در این مسئله کمی محتاط باشیم. مثلا همه می دانند بهترین مودم های بازار تی پی لینک و دی لینک هستند اما برند هایی مثل هواوی و ... نیز اقدام به تولید مودم کرده اند اما در بحث پشتیبانی نرم افزاری و رابط کاربری و ... بسیار ضعیف تر از دو برند مطرح کار کرده اند.

به‌روز بودن

به‌روز بودن یکی از موارد مهم در راهنمای خرید مودم است.

سری ساخت مودم انتخابی، استاندارد b/a/g/n/ac در سرعت انتقال اطلاعات، محدوده‌ی پوشش‌دهی و امنیت مودم تاثیرگذار است. سعی کنید مودمی که انتخاب می‌کنید، خیلی قدیمی نباشد.

همچنین تحقیق کنید که آیا فریمور این مودم به روز شده است یا خیر.

معمولا مودم های دی لینک و تی پی لینک و هواوی و ... خیلی سریعتر از سایر موارد به روز می شوند.

از کجا مودم بخریم؟

می توانید از فروشگاه اینترنتی داتیس نتورک به آدرس Datisnetwork.com اقدام به خرید و ثبت سفارش مودم کنید و در هر نقطه از کشور باشید ما محصول را به کمک پست و سایر روش های ارسالی به دست شما خواهیم رساند.

نکته مهم درباره فروشگاه داتیس نتورک این است که ما به شما تضمین می دهیم کالای اصل و اورجینال را به دست شما برسانیم و هرگز کیفیت را فدای قیمت نخواهیم کرد. با آسودگی خاطر از Datisnetwork.com خرید کنید.

سخن پایانی

امیدواریم راهنمای خرید مودم اینترنت 5G و 4G و ADSL و VDSL و TD-LTE برای شما عزیزان مفید بوده باشد. توصیه می کنیم حتما هنگام خرید قبل از ثبت سفارش این موارد را رعایت کنید.

انتخاب مودم ساده نیست زیرا با توجه به قیمت بالای تجهیزات شبکه باید دقت کنید انتخاب درستی داشته باشید. اگر نیاز به مشاوره داشتید می توانید با شماره 02165361915 ارتباط برقرار کنید ما به صورت رایگان درخدمت شما هستیم.