معرفی جدیدترین محصولات اپل در سال 2021

شرکت اپل تا به اینجای سال 2021 از محصولات جدیدی رونمایی کرده است که امکانات و ویژگی‌های این محصولات در صدر شبکه‌های اجتماعی و اخبار حوزه تکنولوژی است. جدیدترین محصولات اپل شامل ساعت هوشمند، آیپد پرو، آی مک، آیفون‌های سری ۱۳ و … است. رونمایی از ویژگی‌های منحصر بفرد این محصولات باعث خاص بودن جدیدترین محصولات اپل شده است. همچنین وجود چیپ M1 در آیپد پرو و آی مک عملکرد بسیار عالی برای محصولات اپل به ارمغان آورده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی جدیدترین محصولات اپل در سال 2021 بپردازیم.

مهم‌ترین محصولات معرفی شده اپل در سال 2021

یکی از مهم‌ترین و جدیدترین محصولات اپل چیپ M1 موجود در آی مک و آیپد پرو است که اپل توانسته بعد از سال‌ها استفاده از محصولات intel‌، چیپ مخصوصی برای محصولات خود تولید و عرضه کند. اپل می‌گوید چیپ M1 یکی از پرقدرت‌ترین CPU‌های موجود در دنیا است. اپل واچ سری ۷ نیز با ظاهری جدید و نمایشگری با حاشیه کم‌تر معرفی شد. همچنین ایرتگ که برای اولین بار تولید و عرضه شده است یکی از جدیدترین محصولات اپل به شمار می‌آید. آیفون‌های سری ۱۳ با انقلابی در بخش دوربین معرفی شدند. شما می‌توانید برای خرید گوشی آیفون و ساعت هوشمند به وب‌سایت باغ کالا مراجعه کنید.

ایرتگ (AirTag)

ایرتگ که یکی از جدیدترین محصولات اپل به شمار می‌رود، یک ردیاب برای وسایل و اشیاء مختلف است. ایرتگ با بلوتوث به گوشی شما وصل می‌شود و شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن Find my وسیله‌ای که ایرتگ به آن وصل بوده است را پیدا کنید. برای مثال می‌توانید ایرتگ را به دسته کلید، کیف، ماشین یا هر وسیله دیگری وصل کنید و سپس با گوشی خود آن را ردیابی کنید. یکی از ویژگی‌های ایرتگ، ضد آب بودن آن است در نتیجه اگر در آب یا استخر بیفتد باز هم قابل ردیابی است.

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ با چیپ M1

معرفی جدیدترین محصولات اپل در سال 2021

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اپل نسبت به نسخه ۱۱ اینچی نسل قبل تغییراتی داشته است. این آیپد بر روی نمایشگر خود هیچ دکمه‌ای ندارد و طراحی آن یکپارچه است. این نوع طراحی باعث می‌شود تا شما تصویری کامل و با کمترین حاشیه داشته باشید. وضوح بالای تصویر و همچنین کنتراست بیشتر نسبت به نسل قبل را مدیون نمایشگر Liquid Retina XDR با پنل Mini LED هستیم.  

اپل این بار در قسمت پردازنده از چیپ M1 که توسط خود اپل تولید و عرضه شده، استفاده کرده است. ورژن سیم کارتی آیپد پرو با چیپ M1 از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند. برای پخش صدا و موسیقی ۴ اسپیکر وجود دارد، ماژول دوربین دارای ۲ لنز ۱۲ مگاپیکسلی می‌باشد و فیلم‌برداری این دوربین با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌شود. دارا بودن فیس آیدی و LiDAR برای اندازه‌گیری فواصل با دوربین از ویژگی‌های منحصر بفرد این آیپد پرو می‌باشد.

 آی مک M1 2021

آی مک 2021 با دارا بودن چیپ M1 یکی از مهم‌ترین محصولات اپل به شمار می‌آید. همانطور که گفتیم در آی مک 2021، اپل به جای استفاده از تراشه‌های intel، تراشه خود را طراحی و تولید کرده است. اپل با طراحی این تراشه قطر آی مک را کاهش داده است و هم اکنون آی مک 2021 دارای قطری برابر با ۱۱.۵ میلی‌متر می‌باشد. لازم به ذکر است وجود این تراشه باعث وجود محدودیت در میزان رم این دستگاه شده است که فقط ۱۶ گیگابایت است.

در چیپ M1 این محصول، اپل از موتوری به نام Neural Engine یا موتور عصبی استفاده کرده است که عملکرد سیستم را سریع‌تر از قبل می‌کند. صفحه نمایش این آی مک ۲۴ اینچ است و کیفیت 4.5K دارد. تنوع رنگی آی مک 2021 بسیار بالا است و کاربران می‌توانند رنگ مورد نظر خود را از میان ۸ رنگ متفاوت و زیبا انتخاب کنند.

ایرپاد 3

این ایرپاد که به تازگی معرفی شده است طراحی منحصر بفردی دارد. ایرپاد ۳، پایه‌هایی کوتاه‌‌تر و گوشی منحنی‌تری نسبت به ایرپاد نسل یک و دو دارد. کیس شارژ شبیه به کیس شارژ ایرپاد پرو می‌باشد و دارای قابلیت شارژ بی‌سیم است. از اصلی‌ترین تفاوت‌های ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو در تفاوت گوشی‌های آن‌هاست که ایرپاد ۳ سری قابل تعویض ندارد و همین امر باعث می‌شود تا صدایی کم‌تر ایزوله و بیس کم کیفیت‌تری داشته باشیم.

ایرپاد ۳ با اینکه قابلیت Noise Cancellation ندارد اما اپل قابلیت جدیدی با نام Adaptive EQ یا اکولایزر قابل تنظیم را بر روی آن تعبیه کرده است تا کیفیت صدای این ایرپاد بهبود پیدا کند. یکی از قابلیت‌های دیگر این ایرپاد Spatial Audio یا همان صدای فضایی است که می‌توانید در هنگام تماشای ویدیو ها از آن لذت ببرید. این قابلیت تا به امروز تنها در ایرپاد پرو و ایرپاد مکس وجود داشت اما در حال حاضر در ایرپاد ۳ نیز قابل استفاده است.

به گفته اپل عمر باتری ایرپاد ۳ نسبت به ایرپادهای نسل قبلی خود بالاتر است. به طوری که تنها با ۵ دقیقه شارژ کردن ایرپاد ۳ می‌توانید ۱ ساعت موسیقی گوش دهید. گوشی‌های این ایرپاد تا ۶ ساعت قابلیت پخش موسیقی دارند. کیس شارژ این مدل نیز تا ۴ ساعت بیشتر شارژدهی دارد.

اپل واچ سری 7

 

جدیدترین سری اپل واچ با نام اپل واچ سری ۷ شناخته می‌شود. در سری جدید اپل واچ، صفحه نمایش حاشیه کم‌تری نسبت به سری ۶ دارد یعنی صفحه نمایش ۲۰ درصد بزرگتر شده است. همچنین بدنه این ساعت هوشمند باریک‌تر از نسل قبلی می‌باشد. اول در سری جدید ساعت‌های هوشمند خود از محافظ کریستالی مقاوم در برابر خط و خش استفاده کرده است، همچنین این سری دارای گواهینامه IP6X هستند که تا عمق ۵۰ متری آب آسیبی نخواهد دید.

32

اپل واچ سری ۷ دارای دو ورژن ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری است که ورژن ۴۱ میلی‌متری این ساعت هوشمند دارای نسخه سلولار و وای‌فای می‌باشد.

آیفون 13

سری ۱۳ آیفون‌های اپل تفاوتی ظاهری چندانی با نسل قبلی خود ندارند، یعنی محل قرارگیری دوربین‌ها در آیفون‌های ۱۳ و ۱۳مینی و اندازه ناچ تغییر کرده است. ناچ بالای صفحه نمایشگر آیفون‌های ۱۳ کاهش ۲۰ درصدی داشته است. صفحه نمایش این نسل نیز مانند نسل قبل یعنی آیفون ۱۲، OLED می‌باشد و که از نام Super Retina XDR برای این نمایشگرها استفاده می‌شود. آیفون ۱۳ نمایشگر ۶.۱ اینچی دارد و آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچی که تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته‌اند.

چیپ استفاده شده در این آیفون‌ها A15 Bionic است که ۵۰ درصد در CPU و ۳۰ درصد در GPU عملکرد سریع‌تری دارد. موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای این آیفون باعث می‌شود که چیپ A15 بتواند در هر ثانیه ۱۵.۸ تریلیون عملیات مختلف را انجام دهد. دوربین آیفون‌های ۱۳ دارای دو لنز واید و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی می‌باشد که لنز واید نور بیشتری را جذب می‌کند و لنز اولترا واید پوشش ۱۲۰ درجه‌ای دارد. بهبود این دوربین‌ها سبب ثبت عکس بهتر در شب شده است.

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس نیز از چیپ A15 Bionic استفاده می‌کنند اما تفاوت اصلی آن‌ها با آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی در صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی و دوربین سه گانه است. صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی این آیفون‌ها نرخ به روز‌رسانی تطبیق‌پذیر دارد یعنی با نسبت به کارایی دستگاه از ۱۱۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است. تفاوت اصلی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس با نسل قبلی خود در دوربین است که از نظر طراحی تفاوتی با نسل قبلی ندارد اما طراحی داخلی آن، دوربین‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس را منحصر بفرد کرده است.

ماژول دوربین آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس دارای یک لنز اصلی، یک لنز اولترا واید و یک لنز تله فوتو می‌باشد. همچنین لنز اولترا واید دارای فوکوس خودکار است که این مورد برای اولین بار در این لنز تعبیه شده است. تمامی لنزهای نام برده شده می‌توانند با حالت Night Mode عکاسی و فیلمبرداری کنند.

اپل تی‌وی ۵

شرکت اپل بعد از ۴ سال بالاخره Apple TV 5th Generation را معرفی و عرضه کرده است. اپل تی‌وی یک دستگاه کوچک مانند اندروید باکس است که شما می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را بر روی یوتیوب، نتفلیکس، Hulu Plus و … تماشا کنید. این اپل تی‌وی از HDR پشتیبانی می‌کند و نرخ به روز‌رسانی ۱۲۰ هرتزی دارد. این دستگاه با اتصال به تلویزیون یا سیستم شما و سپس وصل شدن به اینترنت می‌تواند محتوای مورد نظرتان را برای شما پخش کند.

در قسمت پشتی این دستگاه درگاه HDMI، ورودی کابل اینترنت و برق دیده می‌شود. یک درگاه Lightning نیز بر روی این دستگاه وجود دارد که کاربرد آن تنها سرویس و پشتیبانی و شاید اتصال به کامپیوتر است. اپل تی‌وی ۵ دارای Bluetooth و Wi-Fi داخلی است و می‌توان نرم افزارهای زیادی را بر روی آن نصب کرد، همچنین این دستگاه را می‌توان با iPad یا iPhone کنترل کرد.

اپل تی‌وی ۵ با بهره‌گیری از رزولوشن 4K کیفیت تصویر بالاتری دارد. این اپل‌ تی‌وی دارای پردازنده‌ی قدرتمند A10X اپل، ۳ گیگابایت رم LPDDR4 و ورژن جدید tvOS استفاده می‌کند، همچنین دارای Dolby Vision و HDR 10 می‌باشد.

در این مقاله با جدیدترین محصولات اپل آشنا شدیم و قابلیت‌های هر یک از این محصولات را بررسی کردیم. تنوع محصولات اپل در سال 2021 بسیار بالاتر از سال‌های قبل بوده است. همچین با به روز کردن برخی از محصولات خود توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد. کیفیت محصولات اپل مثال زدنی است پس اگر از طرفداران این برند معروف هستید بهتر است هرچه سریع‌تر برای خرید محصولات جدید اپل به فروشگاه اینترنتی باغ کالا به نشانی baghekala.com مراجعه نمایید.