آیا می دانید بهترین دما برای پکیج در زمستان چقدر است؟

تنظیم دمای مناسب پکیج در فصل زمستان از جمله موضوعاتی است که بسیار مطرح می گردد. پکیج ها یکی از محبوب ترین سیستم های گرمایشی هستند که با نزدیک شدن به فصل سرما مورد توجه قرار گرفته و برای آماده کردن آن از حالت تابستانه به زمستانه اقداماتی نیاز است که صورت پذیرد. هدف ما از تدوین این نوشتار کسب آگاهی شما دوستان از بهترین دما برای پکیج در زمستان می باشد. درواقع دمای مناسب، علاوه بر گرم کردن رادیاتورها یک دما و گرمای مطلوبی نیز به محیط منزل می بخشد که آگاهی یافتن از آن جزء ضروریات هر خانه ای است.

4

چه دمایی در فصل زمستان برای اتاق مطلوب است؟

قبل از اینکه بخواهیم به دمای مناسب پکیج در فصل زمستان اشاره ای داشته باشیم، بد نیست در وهله اول دمای مورد نیاز خانه در این فصل را بسنجیم. معمولا در فصل زمستان مناسب ترین دما برای افراد حدود 18 تا 21 درجه سانتی گراد می باشد که البته برای نوزادان و افراد سالمند، این میزان دما کمی افزایش یافته و از 22 تا 23 درجه سانتی گراد متغیر است. در حقیقت می توان عنوان کرد که دمای مطلوب خانه به افراد بستگی دارد.

شما نیز قبل از تنظیم پکیج دیواری خود در قدم اول باید گرمایی و سرمایی بودن افراد خانه را بسنجید و بعد از آن به تنظیم دمای پکیج بپردازید. البته برخی از مدل های پکیج دیواری قابلیت تغییر دما را داشته و دمای دستگاه را در زمان های مختلفی تنظیم می نمایند. حال سوالی که مطرح می گردد، این است که بهترین دما برای پکیج در زمستان چقدر می باشد؟ برای پاسخ سوال خود ما را همراهی نمایید.

دمای مناسب پکیج در حالت زمستانه

یکی از مهم ترین پارامترهایی که می تواند به شما در تعیین میزان دمای پکیج در حالت زمستانه کمک نماید، آشنایی با دمای مطلوب خانه است که در قسمت بالا در رابطه با آن توضیحات لازمه را ارائه دادیم. بر اساس مطالعات صورت گرفته، کارشناسان دمایی را که آسایش حال ساکنین را فراهم کرده و در حفظ کارایی دستگاه نیز می تواند تاثیرگذاتر باشد، دمای 75 درجه سانتی گراد معرفی می کنند. دمای مناسب پکیج در فصل زمستان برای دستگاه و رادیاتور ها 75 درجه سانتی گراد بوده و برای آب گرم مصرفی نیز 60 درجه سانتی گراد پیشنهاد می شود.

3

حال برای آگاهی از این میزان لازم است عنوان کنیم که امروزه با پیشرفت های روز افزون پکیج های دیواری به راحتی می توان دمای مورد نظر را با استفاده از کنترل پنل تنظیم و مشاهده کرد. برای اینکه بتوانید از این سیستم استفاده کنید لازم است به سراغ دو ولوم مربوط به تنظیم دمای آب و سیستم گرمایش بروید. با پیدا کردن ولوم و یا دکمه به راحتی می توان دما را تنظیم کرد.

توجه: دقت داشته باشید که دمای مناسب پکیج در فصل زمستان همین میزان بوده و اگر بخواهید دما را بیشتر از 75 درجه سانتی گراد بالاتر ببرید، نه تنها باعث گرم تر شدن سیستم و محیط نخواهد شد، بلکه در این صورت عمر مفید دستگاه کاهش یافته و مصرف سوخت نیز بی دلیل افزایش پیدا می کند.

اهمیت تنظیم میزان دمای مناسب پکیج در فصل زمستان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کسانی که از پکیج های دیواری استفاده می کنند، هیچگاه نباید این دو اقدام مهم را فراموش کنند. اولین قدم سرویس دوره ای پکیج بوده و دومین گام نیز تنظیم دمای مناسب پکیج در فصل زمستان است. حال جدا از گرم شدن محیط و خانه و همچنین رادیاتورها لازم است بدانید، این اقدام در فصل سرما مزایای قابل توجهی نیز با خود به همراه دارد. ما برخی از این قابلیت ها را لیست کرده ایم:

  • افزایش طول عمر دستگاه
  • جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری
  • کاهش مصرف سوخت و انرژی
  • جلوگیری از افزایش هزینه های اضافی
  • برخورداری از آب گرم مصرفی در زمستان
  • گرم شدن رادیاتورها
  • و ...

2

نحوه عملکرد پکیج در حالت زمستانه با تنظیم دما

نحوه عملکرد پکیج های دیواری در فصل سرد زمستان به گونه ای است که دو کار را با هم انجام می دهند و آن نیز به تنظیم دمای پکیج بستگی دارد. اولین عمل، گرم کردن آب مصرفی و دومین کار نیز گرم کردن رادیاتورها و مدارهای گرم کننده می باشد. در وهله اول زمانی که آب گرم را باز می کنید، آب از سنسور فشار میکروسوئیچ عبور کرده و سنسور را فعال می نماید. حال دستور از برد به شیر سه طرفه ارسال شده و آب گرم به مبدل حرارتی ثانویه پوسته و لوله انتقال می یابد.

این عملکرد زمانی رخ می دهد که شما پکیج خود را از حالت تابستانه به زمستان تبدیل کرده و دمای مناسب پکیج در فصل زمستان را نیز تنظیم کرده باشید. زمانی که آب گرم مصرفی را ببندید، در همین حین آب خود را به سیستم های تبادل گرمایش می رساند و موجب گرم شدن دستگاه نیز می گردد.

1

نتایج نامطلوب افت دما پکیج در زمستان

افت ناگهانی فشار در پکیج و در فصل زمستان می تواند آسیب های جبران ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد. وجود نشتی در سیستم، وجود هوا در رادیاتورها و یا خرابی قطعه ای در پکیج از جمله دلایلی هستند که با خود افت فشار و دما را به همراه دارند. توجه داشته باشید در هنگام بروز همچین مسئله ای زنگ خطر به صدا در آمده و می تواند به دیگر قطعات دستگاه نیز آسیب وارد کند. بنابراین در هنگام تبدیل حالت تابستانه پکیج به حالت زمستانه حتما به میزان دمای مناسب پکیج نیز توجه داشته باشید.

کلام آخر

در این مطلب کارشناسان دیجی امداد شما عزیزان را با یکی از راه های افزایش بهره وری پکیج آشنا نمودند. دمای مناسب پکیج در فصل زمستان یکی از سوالات پر تکرار مخاطبین از کارشناسان بوده که به طور دقیقی در این نوشتار به آن اشاره شد. در نظر داشته باشید، تنظیم دمای پکیج کار آسانی بوده و به همان شیوه ای که پرداخته شد، به انجام می رسد. اگر نظر، دیدگاه و هرگونه پرسشی در این زمینه دارید، می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:

dgsos.ir