بررسی میزان تولیدات صنعت فولاد در کشور

نیاز به محصولات فولادی و آهن‌ آلات نه فقط در ایران بلکه در جهان روز به روز در حال افزایش است. این موضوع را می‌ توانید با بررسی میزان تولیدات آهن‌ آلات در جهان در یک دهه گذشته به خوبی درک کنید. اما شرایط تولیدات صنعت فولاد در کشور ما به چه سمتی رفته و کجای جهان قرار داریم؟ چه عواملی این صنعت را تحت‌ تأثیر قرار می‌ دهد و لازمه بهتر شدن آن خواهند بود؟ در این مقاله با یکی از کارشناسان خبره و قدیمی آهن البرز همراه شده‌ایم تا اهمیت این موضع و شرایط آن را برای شما بررسی کرده و شما را با امکانات بهتر برای خرید هر چه بهتر این محصولات آشنا نماییم.

چرا میزان تولیدات در صنعت فولاد اهمیت زیادی دارد؟

ارزیابی میزان تولیدات در صنعت فولاد چه اهمیتی دارد؟ با توجه به تأثیری که این صنعت به‌ صورت مستقیم روی سایر صنایع می‌گذارد، لازم است تا میزان تولیدات و شرایط و کیفیت این تولیدات دائماً مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. با این که مجموعه‌ هایی مانند آهن البرز شرایط بسیار خوبی در بازار ایجاد کرده‌اند و اعتماد مردم نسبت به تولیدات داخلی در این صنعت را نیز افزایش داده‌اند، اما لازم است تا برای پیش بینی آینده و بررسی شرایط کشور در این صنعت ارزیابی دقیقی از میزان تولیدات در این صنعت داشته باشیم.

میزان تولیدات در صنعت فولاد کشور

 قاره آسیا با در اختیار گرفتن بیش از 74 درصد تولید کل فولاد جهان در حال حاضر رتبه اول را در میان قاره‌ های به خود اختصاص داده است. البته این موضوع به‌ دلیل تولیدات صنعت فولاد ایران نیست. چین با بیش از 57 درصد از کل تولیدات جهانی و بعد از آن هند و سپس ژاپن در قرار گرفتن در سه رتبه اول جهانی باعث چنین آماری شده‌اند. چین به‌عنوان رتبه نخست این رده‌بندی در سال گذشته میلادی بیش از 963 تن فولاد تولید کرده است. این عدد برای هند 89 میلیون تن و برای ژاپن 76 میلیون تن بوده است.

کشور ما نیز در سال گذشته با کمی بیشتر از 26 میلیون تن فولاد رکورد بیشترین تولیدات خود را در چندین سال گذشته شکست. میزان تولید مشابه در سال 2019 برای ایران حدود 23 میلیون تن بود که این موضوع نشان از بالا رفتن این میزان در کشور دارد. البته هنوز تا رسیدن به شرایط ایده‌ آل فاصله زیادی خواهیم داشت. البته ایران در منطقه بعد از ترکیه و روسیه به‌عنوان سومین تولید کننده صنعت فولاد جهان شناخته می‌شود. عربستان بعد از ایران در سال گذشته در این صنعت تنها 6.9 میلیون تن تولید داشته است.

 عوامل مؤثر بر میزان تولیدات در صنعت فولاد چیست؟

چه عواملی هستند که روی میزان تولیدات در صنعت فولاد تأثیر دارند؟ این سؤال مهم را از کارشناس مجموعه آهن البرز پرسیدیم تا نظر کارشناس این مجموعه را نیز در این‌ باره جویا شویم. عوامل مختلفی می‌ توانند در میزان تولیدات در صنعت فولاد تأثیر داشته باشند که هر ساله هم شاهد بروز تغییراتی در این عوامل هستیم. به‌صورت کلی برای این موضوع می‌ توان عوامل زیر را برشمرد:

  • افزایش میزان تقاضا برای این محصولات می‌ تواند اصلی‌ ترین معیار و عامل باشد.
  • هم چنین افزایش میزان صادرات و تبدیل کشور به یک کشور صادرات محور در صنعت فولاد را نیز باید به‌عنوان یک عامل مهم و تأثیر گذار قلمداد کنیم.
  • فعالیت‌ های بورس کالا را نیز می‌توان در چند سال گذشت به‌عنوان عاملی مهم در توسعه صنعت فولاد کشور بدانیم.
  • همچنین فاکتورهای اقتصادی اعم از رونق اقتصادی، تورم، رفاه زندگی و مواردی از این دست نیز می‌توانند به‌ صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی میزان تولیدات در صنعت فولاد مؤثر باشند.
  • گردش بالا در نظام پولی و مالی و ارائه تسهیلات لازم به مجموعه‌ های فعال در این عرصه را نیز باید یکی از عوامل مهم در توسعه آن بدانیم.
  • ایجاد آرامش و ثبات در عرصه روابط بین‌المللی هم به‌ صورت غیر مستقیم می‌تواند در میزان صادرات این محصولات تأثیر داشته باشد.

با توجه به اینکه صنعت فولاد ارتباط مستقیمی با میزان تولیدات ناخالص داخلی دارد، لذا لازم است تا از این دست ارزیابی‌ ها به‌صورت مرتب در این صنعت انجام پذیرد. صنایع بسیار زیادی هستند که محصولات خام و اولیه خود را برای توسعه خود از این صنعت وام می‌ گیرند. از این رو باید با یک نگاه ویژه به آن به‌دنبال توسعه هر چه بهتر صنعت فولاد باشیم.

لزوم ورود شرکت‌های تامین کننده مانند اهن البرز

یکی از نکات بسیار عالی و مثبتی که می‌تواند روند تولیدات در صنعت فولاد کشور را با تحول بسیار بزرگی همراه سازد، وارد شدن شرکت‌ ها و مجموعه‌هایی مانند اهن البرز - https://www.ahanalborz.com است. مجموعه‌ های این چنینی با ارتباط مستقیم با کاربران فرآیندی را فراهم می‌ آورند تا شناخت و اعتماد نسبت به این مجموعه‌ ها بیشتر شده و امکان دسترسی به این محصولات نیز راحت‌ تر باشد. همین مسئله کاربران را ترغیب به استفاده از این محصولات خواهد نمود. هم چنین این مهم در نهایت می‌ توانید باعث افزایش میزان تولید ناخالص داخلی آهن‌آلات در کشور شود.

در شرایطی که بسیاری از کاربران دست به دامن محصولات خارجی شده اند و ایران در حال تبدیل شدن به یک کشور واردات محور در صنعت فولاد است، لزوم وجود مجموعه‌ های این چنینی بیش از پیش شده است. آهن البرز و مجموعه‌ های مانند آن یک قدم بزرگ برای تبدیل کشور به کشور صادرات محور و افزایش میزان تولید در آینده‌ای نه چندان دو نیز خواهد بود. اتفاقی که با یک برنامه ریزی درست به دست خواهد آمد.

کاربران ایرانی شایسته بهترین‌ها هستند

به اهمیت وجود مجموعه‌ هایی مانند اهن البرز ( www.ahanalborz.com ) اشاره کردیم. اما لازم است متذکر شویم که زیاد شدن مجموعه‌ هایی با خدمات مشابه اما بدون خدمات پس از فروش نیز می‌ تواند سم بزرگی برای این صنعت باشد. کاربران ایرانی شایسته بهترین‌ ها در عرصه صنعت فولاد هستند. با توجه به اینکه محصولات تولید شده از مواد خام اولیه فولادی و آهن‌ آلات به‌صورت مستقیم در دسترس کاربران و جامعه ایرانی قرار می‌ گیرد، لازم است تا برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی در سایر صنایع هم که شده، تنها مجموعه‌ های با قابلیت‌ ها بالا و امکان ارائه بهترین کیفیت خدمات به این عرصه ورود نمایند. آهن البرز تجربه بسیار خوب و الگوی بسیار عالی برای این دست از مجموعه‌ ها است.

 آهن البرز یک انتخاب ایده‌آل برای خرید آهن‌آلات

انتخاب یک فروشگاه اینترنتی خوب و با سابقه در زمینه خرید آهن‌ آلات نظیر تیرآهن و میلگرد و پروفیل و محصولات صنعت فولاد علاوه بر اینکه می‌تواند دغدغه‌ ها و چالش‌ه ای کاربران را از بین ببرد. بلکه در نهایت موجبات تشویق حضور هر چه بیشتر سایر تولید کنندگان با سابقه به این عرصه و بهتر شدن شرایط تولیدات صنعت فولاد در کشور خواهد شد. اتفاقی که با کمک هم می‌توانیم آن را رقم بزنیم.

فروشگاه آهن البرز با سال‌ ها سابقه در زمین فروش محصولات این چنینی در حال حاضر آماده است تا هر گونه همکاری را با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای تامین این محصولات ارائه نماید. شما می‌توانید برای با استفاده از خدمات این شرکت معتبر مزیت‌ های بسیار زیادی نیز دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره خرید این محصولات نیز می‌ توانید با وارد شدن به سایت ان تماس حاصل کرده و خریدی ایده‌آل برای خود رقم بزنید.