انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب

 آب یکی از مهم ترین مواد غذایی در دنیا است که همه موجودات زنده برای ادامه به زندگی خود به آن احتیاج دارند. ما انسان ها نیاز داریم تا روزانه مقدار زیادی آب مصرف کنیم تا این ماده حیاتی را به بدن خود برسانیم. اما یکی از مهم ترین موضوعات درباره آبی که قصد نوشیدن آن را داریم، سالم بودن آن است.

برای همین است که دستگاه های تصفیه آب تولید شده اند تا آب را تصفیه کنند و ما آبی سالم مصرف کنیم. دستگاه های تصفیه آب امروزه از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی به حساب می آیند. برای همین هم خرید این دستگاه برای خانه اهمیت زیادی دارد.

منبع این مقاله سایت مدرن تکنیک میباشد.

در ادامه این مقاله در وب سایت مدرن تکنیک تلاش داریم تا شما را با مهم ترین ویژگی های دستگاه های تصفیه آب آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب را راحت تر انجام دهید.

از بین بردن مواد مازاد در آب

اولین نگته ای که در زمان خرید دستگاه تصفیه آب باید به آن دقت داشته باشید این است که دستگاه بتواند مواد اضافی و مازاد در آب را به خوبی تصفیه کند و عملیات تصفیه را به خوبی و درستی انجام دهد. اگر دستگاه شما نتواند به خوبی این تصفیه را انجام دهد یعنی مهم ترین ویژگی اصلی را دارا نمی باشد و خوردن آب آن نیز ممکن است که برای شما ضرر داشته باشد و باعث بروز انواع مریضی ها در بدن شما شود.

فرایند تصفیه

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که باید در زمان خرید دستگاه تصفیه آب به آن دقت داشته باشید، روش تصفیه آب آن می باشد. امروزه بسیاری از دستگاه های تصفثیه آب، با روش اسمز معکوس استفاده می کنند. اما روش های بسیار زیادی برای تصفیه آب وجود دارد. فیلتر ها و روش های مختلفی برای تصفیه آب وجود دارند. 5 روش مهم برای تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب خانگی وجود دارند

1. فیلتر های کربنی

2. فیلتر های الیافی

3. دستگاه های اسمز معکوس

4. دستگاه های تقطیر

5. فیلتر های خنثی سازی و پمپ های تزریق مواد شیمیایی

3 هدر رفت آب

یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروزه باید به آن دقت داشته باشیم، عدم اسراف آب می باشد. یکی از ویژگی هایی که باید در زمان خرید دستگاه های تصفیه آب حتما به آن دقت داشته باشید این است که هدر رفت آب آنها چقدر می باشد. هر چه این مقدار کمتر باشد برای شما صرفه اقتصادی بیشتری دارد و آب کمتری نیز اسراف می شود و دیگر نیازی نیست که نگران کمبود آب در کشور نیز باشیم.

 ظرفیت ذخیره سازی و تصفیه

یکی از اجزای مهم دستگاه های تصفیه آب، مخزن های ذخیر آنها می باشد که آب تصفیه شده در آنها نگهداری می شود. یکی دیگر از نکاتی که می توانید در زمان انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی به آن دقت داشته باشید این است که، مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب چقدر می باشد. طبیعتا هر چه محزن ذخیره بیشتر جا بگیرد برای دستگاه شما بهتر می باشد.

اندازه و شرایط قرار گرفتن نصب دستگاه

یکی از مهم ترین کار هایی که باید بعد از خرید دستگاه تصفیه آب انجام دهید این است که آن را در منزل خود نصب کنید تا عملیات تصفیه آب را برایتان انجام دهد. اما یکی از موضوعاتی که باید به آن دقت داشته باشید این است که دستگاه شما چه اندازه ای دارد و شما چطور باید آن را در کابینت خانه یا هر جایی که انتخاب کرده اید، نصب کنید. راحتی نصب شدن دستگاه در مکان مورد نظر شما نیز می تواند یکی از مهم ترین ملاک های شما برای خرید دستگاه تصفیه آب باشد.

هزینه نگهداری

یکی دیگر از موضوعاتی که در زمان خرید دستگاه های تصفیه آب باید به آنها دقت داشته باشید این است که هزینه نگهداری آنها چقدر می باشد. شما باید دقت کنید که هر کدام از فیلتر ها دستگاه تا چه مدت عمر می کنند و هزینه نگهداری دستگاه شما در طولانی مدت چقدر خواهد بود. این موضوع نیز می تواند بسیار مهم باشد.

تاییدیه جهانی

یکی دیگر از نکات مهم دیگر درباره دستگاه های تصفیه آب که باید به آن دقت کنید، تاییدیه جهانی این دستگاه ها می باشد. همه دستگاه های تصفیه آب باید دارای استاندارد جهانی بهداشت NSF باشند. پس به این موضوع نیز بسیار دقت کنید.

بو و مزه

یکی از مشکلاتی که معمولا برای آب به وجود می آید این است که در زمان آلوده شدن، بو و مزه می گیرند. یکی از کار هایی که دستگاه تصفیه آب باید برای شما انجام دهد این است که مزه و بویی که آب گرفته است را از آن بگیرد و تلخی به وجود آمده در آب را از بین ببرد.

برند دستگاه تصفیه آب

یکی از موضوعاتی که می توانید در زمان خرید دستگاه های تصفیه آب به آن دقت داشته باشید این است که برند دستگاهی که خریداری می کنید، کدام برند است. در ادامه قصد داریم تا 22 برند محبوب و با کیفیت در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب را به شما معرفی کنیم.

1. شرکت تایوانی سی سی کا

2. شرکت تایوانی فلکس تک

3. شرکت تایوانی تانک پک

4. شرکت تایوانی ارگانیک

5. شرکت تایوانی ایزی ول

6. شرکت کره‌ای هیوندای

7. شرکت تایوانی پیوریکام

8. شرکت کانادایی آکواجوی

9. شرکت تایوانی آرتک

10. شرکت کره‌ای سی اس ام

11. شرکت آمریکایی آکوا فلو

12. شرکت تایوانی آکوا پرو

13. شرکت چینی کی فلو

14. شرکت آمریکایی پیور پرو

15. شرکت ایتالیایی آکوا

16. شرکت آمریکایی پیور آکوا

17. شرکت چینی وونترون

18. شرکت تایوانی کوجین

19. شرکت چینی هیدروتک

20. شرکت آمریکایی پنتیر

21. شرکت هندی کنت

22. برند تایوانی کامتک

در این مقاله تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با مهم ترین ملاک های خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی آشنا کنیم.