6+1 دلیل که نباید یک تلویزیون هوشمند بخرید!

آیا داشتن یک تلویزیون هوشمند عالی نیست؟ خب، نه واقعا. تلویزیون‌های هوشمند مشکلات زیادی دارند. اگرچه آن‌ها ازنظر تئوری ایده مناسبی دارند اما مسئله این است که تلویزیون‌های هوشمند برخلاف نامشان آن‌قدرها هم باهوش نیستند. اگرچه آن‌ها از قابلیت‌هایی ازجمله اتصال به اینترنت و پخش فیلم و ویدئو از سرویس‌هایی مثل یوتیوب و نتفلیکس برخوردارند اما معایب متعددی نیز دارند که این معایب نسبت به مزایا بسیار قابل‌توجه‌اند. در ادامه با معایب تلویزیون هوشمند بیشتر آشنا می‌شوید.

  1. انعطاف‌پذیری کمتر نرم‌افزار

وقتی تلویزیون هوشمند می‌خرید سخت‌افزار و نرم‌افزار تلویزیون به‌صورت مادام‌العمر همانی است که از اول در تلویزیون وجود دارد. شما نمی‌توانید نرم‌افزارهای آن را با نرم‌افزار دیگری جایگزین کنید. بنابراین، شما از نرم‌افزارهای جدید بی‌بهره می‌مانید، مگر اینکه تلویزیون هوشمند جدید بخرید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم تلویزیون هوشمند نخرید.

بااین‌حال، اگر تصمیم به خرید تلویزیون هوشمند جدید دارید، تلویزیون ایکس ویژن سری 8 یکی از گزینه‌های مناسب است که کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. صفحه‌نمایش این تلویزیون ال ای دی است و در سایزهای 55 / 43 / 49 / 50 اینچ در دسترس است. شما می‌توانید مدل دلخواه خود را از نمایندگی تلویزیون ایکس ویژن همراه با گارانتی تهیه کنید.

2. توان محاسباتی محدود

81

در گذشته وقتی تلویزیون می‌خریدید این دستگاه یک دهه دوام داشت. بااین‌حال، دیگر این‌طور نیست. ازآنجایی‌که امروزه فشار زیادی برای ارتقاء دستگاه‌ها وجود دارد، تلویزیون‌های هوشمند نیز مانند گوشی موبایل خیلی زود قدیمی می‌شوند. در حال حاضر، در تلویزیون‌های هوشمند از چیپست‌هایی استفاده می‌شود که مخصوصا برای این تلویزیون‌ها ساخته شده‌اند اما با به‌روزرسانی برنامه‌های هوشمند، چیپست‌های قدیمی نمی‌توانند انرژی اضافی موردنیاز برنامه‌های هوشمند جدیدتر را مدیریت کنند. به همین دلیل تلویزیون‌های هوشمند مانند گوشی موبایل هوشمند پس از یک یا دو سال کند می‌شوند.

3. پشتیبانی نرم‌افزاری محدود

یک نمونه از تلویزیون هوشمندی که نرم‌افزار آن بیش از سه سال است که به‌طور مداوم به‌روز می‌شود به ما نشان دهید. این احتمال وجود دارد که هیچ تلویزیونی را با این ویژگی پیدا نکنید. حتی گوشی‌های موبایل نیز پس از گذشت دو سال پشتیبانی چندانی دریافت نمی‌کنند. ازآنجایی‌که دائما سخت‌افزار تلویزیون‌های هوشمند در حال بهبود پیدا کردن هستند، ادامه به‌روزرسانی نرم‌افزارهای تلویزیون‌های هوشمند برای تولیدکنندگان این تلویزیون‌ها عملا غیرممکن می‌شود. از سوی دیگر، تولیدکنندگان نیز انگیزه‌ای برای این کار ندارند زیرا شما قبلا هزینه تلویزیون را پرداخت کرده‌اید.

4. در دسترس بودن دستگاه‌های چندرسانه‌ای ارزان‌قیمت

ازنظر ما این مهم‌ترین دلیل برای این مسئله است که نباید یک تلویزیون هوشمند بخرید. در چند سال گذشته شاهد رشد فوق‌العاده‌ای در دستگاه‌های چندرسانه‌ای بوده‌ایم. این دستگاه‌ها ارزان‌قیمت هستند و به شما امکان می‌دهند که از تمام برنامه‌هایی که در تلویزیون هوشمند وجود دارند استفاده کنید. از سوی دیگر، ازآنجایی‌که این دستگاه‌ها دارای اپ استور هستند شما می‌توانید دائما برنامه‌ها را از طریق اپ استور به‌روزرسانی کنید. همچنین در این مقاله مقایسه ای بین دستگاه های اندروید باکس و تلویزیون های هوشمند نوشته شده است که به شما مطالعه آن را پیشنهاد میکنیم.

5. قیمت بالا

دلیل دیگر برای این مسئله که نباید تلویزیون هوشمند بخرید این است که تلویزیون‌های هوشمند نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهند قیمت بالایی دارند. اگرچه در گذشته این هزینه ارزش خرید تلویزیون هوشمند را داشت اما اکنون این‌گونه نیست. در گذشته تنها تلویزیون‌های هوشمند می‌توانستند به‌عنوان دستگاه چندرسانه‌ای مورداستفاده قرار بگیرند اما در حال حاضر این‌گونه نیست و دستگاه‌های مختلفی برای این منظور وجود دارند. بنابراین، نیازی نیست که هزینه زیادی را صرف کنید تا تلویزیون هوشمند بخرید.

6. طراحی رابط کاربری درهم‌وبرهم

82

اگرچه گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای ما دارای طراحی رابط کاربری واضح و روشنی هستند، در مورد تلویزیون‌های هوشمند این‌گونه نیست. تلویزیون‌های هوشمند ارزان به‌خصوص سخت‌افزار کافی ندارند و به اندروید متن‌باز مجهز هستند. همه این موارد می‌توانند منجر به تاخیر در تجربه کاربری شوند و کاربران نیز با مشکلات خراب شدن برنامه‌ها و عملکرد غیرقابل اطمینان روبرو شوند. درنهایت، تلویزیون هوشمند ظرف چند سال کند می‌شود. هر چند سال یک بار عوض کردن تلویزیون نیز بسیار هزینه‌بر است و مقرون‌به‌صرفه نیست.

بااین‌حال، اگر همچنان قصد خرید تلویزیون هوشمند را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم جدیدترین تلویزیون موجود در بازار به نام تلویزیون جی پلاس را بخرید. مشخصات، کیفیت، تنوع مدل و قیمت این تلویزیون فوق‌العاده است و شما می‌توانید آن را در سایزهای 55 / 50 / 65 / 43 اینچ تهیه کنید. شما می‌توانید لیست قیمت این تلویزیون را از نمایندگی گلدیران دریافت کنید و پس از بررسی نظرات خریداران، در مورد خرید یک مدل از تلویزیون جی پلاس تصمیم بگیرید.

7. تبلیغات زیاد

اگر فکر می‌کنید شرکت‌های سازنده تلویزیون هوشمند فقط می‌خواهند محصولی عالی را به شما ارائه دهند لازم است به شما یادآوری کنیم که اصلا این‌گونه نیست. یکی از راه‌های مهم کسب درآمد برای تولیدکنندگان تلویزیون هوشمند، نمایش تبلیغات بیشتر در دستگاه‌هاست. برای مثال، در برخی مواقع لازم است هر 20 تا 30 دقیقه تبلیغات تماشا کنید تا ادامه برنامه برای شما پخش شود. بنابراین، این مسئله ممکن است شما را به این فکر بیندازد که تلویزیونی بخرید که این تبلیغات را در آن نبینید.

درنهایت، تمام فانتزی‌های خود را در مورد تلویزیون‌های هوشمند فراموش کنید. این تلویزیون‌ها خیلی خوب نیستند. حتی اگر تلویزیون هوشمند دارید استفاده از یک دستگاه چندرسانه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر است زیرا نرم افزارهای این دستگاه‌ها از قابلیت به‌روزرسانی برخوردارند اما تلویزیون هوشمند این‌گونه نیست. اگر می‌خواهید تلویزیون خود را نیز عوض کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌جای تلویزیون هوشمند، تلویزیونی را انتخاب کنید که کیفیت تصویر بالایی دارد.