راهنمای خرید سرور مجازی و معیارهایی که باید در نظر بگیرید

در این مقاله قصد داریم شما را با سرور مجازی و راهنمای خرید سرور مجازی و معیار هایی که میبایستی هنگام خرید سرور مجازی در نظر بگیرید آشنا کنیم. خرید سرور مجازی مناسب یکی از مهم ترین نکاتی هست که در ابتدای راه کسب و کار ها و یا هنگام پیشرفت آنها بایستی در نظر گرفته شود زیرا بدون یک سرور مجازی با کیفیت، مطمئنا به کسب و کار شما آسیب و لطمه وارد خواهد شد. فلذا تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با مهم ترین معیار ها هنگام تهیه سرور مجازی آشنا نماییم تا بتوانید آسوده و بدون هیچ دغدغه‌ای مطمئن ترین انتخاب را داشته باشید. همچنین قصد داریم که در پایان مقاله شما را با یکی از مطمئن ترین و با سابقه ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات سرور مجازی آشنا کنیم تا بدون هیچ نگرانی کسب و کار خود را توسعه داده و پیشرفت کنید.

افرادی که برای اولین بار تصمیم به استفاده از خدمات میزبانی می کنند ممکن است در ابتدا از هاست اشتراکی استفاده کنند اما با گذشت زمان به منابع سخت افزاری بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد در این هنگام سرور مجازی یکی از گزینه های روی میز است. در این راهنمای خرید سرور مجازی ، نکات مهمی که باید هنگام انتخاب و خرید VPS مدنظر قرار دهید را مرور خواهیم کرد؛ اما بد نیست قبل از آن اشاره ‌ای به مفهوم سرور مجازی داشته باشیم.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یک سرور با منابع رم(RAM)، سی پی یو(CPU) و هارد(SSD) کاملا مستقل می باشد که توسط نرم افزار مجازی ساز بر روی یک سرور اختصاصی ایجاد می شود، در واقع یک سرور اختصاصی توسط نرم افزار مجازی ساز تبدیل به چندین سرور مجازی کاملا مستقل خواهد شد که هر کدام از سرورهای مجازی دارای منابع و سیستم عامل منحصر به فرد و مستقل می باشند.

سرور مجازی(VPS) یک راه مقرون به صرفه برای کاربران و  کسب وکارهای کوچک است تا هم انعطاف پذیری و کارایی بیشتری نسبت به هاست اشتراکی داشته باشند و هم هزینه‌های هنگفتی برای سرورهای اختصاصی پرداخت نکنند. خدمات سرور مجازی همانند یک سرور اختصاصی مستقل و غیر اشتراکی است با این تفاوت که چند سرور مجازی بر روی یک سرور فیزیکی اختصاصی قرار می گیرند.

30

پارامتر های انتخاب سرور مجازی مناسب

تکنولوژی های استفاده شده در سخت افزار سرور

هارد دیسک، CPU و سیستم عامل، 3 فاکتوری هستند که موقع خرید VPS بهتر است به آن‌ها دقت کنید. انتخاب هارد در خرید سرور مجازی یک فاکتور بسیار مهم است، در بسیاری از موارد، کندی و لود بالای سرور مجازی ناشی از  کندی و اختلال در هارد سرور مجازی می باشد که علت اصلی آن انتخاب نامناسب هارد با توجه به نوع پردازش ایجاد شده در سرور می باشد. رم و سی پی یو دو رکن اصلی انجام یک پردازش می ­باشند، شما باید متناسب با میزان پردازشی که به واسطه­ ی اجرای پروژه ایجاد می کنید، رم و سی پی یو کافی برای سرور خود انتخاب نمایید، اگر سرور شما رم و سی پی یو کافی جهت انجام پردازش نداشته باشید ، سیستم عامل با صفی از پردازش­ها روبرو خواهد شد که در این حالت سرور over load خواهد شد و در نهایت پروژه­ی شما با کندی یا قطعی کامل روبرو می شود.

موقعیت جغرافیایی سرور

اگر بیشتر کاربران سایت‌تان در ایران هستند، انتخاب یک سرور مجازی ایرانی، باعث می‌شود که پینگ کمتری داشته باشید و از این بابت سرعت‌ لود وبسایت‌تان دچار مشکل نشود.

اما نباید فراموش کرد که سرورهای اروپایی از برنامه‌های به‌روزتری استفاده می‌کنند و صرف نظر از پینگ، سرعت پایینی ندارند. برای مثال، سرورهایی که در دیتاسنتر Hetzner آلمان قرار دارند، به سرعت خوب و آپ‌تایم بالا معروفند.

قیمت

قطعا پارامتر قیمت نقش بسیار مهمی در انتخاب شما خواد داشت. شما می­ بایست یک هزینه منطقی برای خدماتی که دریافت می کنید پرداخت نمایید. این پارامتر می تواند به شما در انتخاب صحیح سرور کمک کند، برای خرید سرور مجازی سرویس دهندگان متعدد را با هم مقایسه کنید و در مورد قیمت سرویس های نامتعارف نگران باشید ، اگر سرویس دهنده ای یک سرور را بسیار ارزان تر از سایر ارائه دهندگان خدمات ارائه می کند قطعا باید نگران کیفیت سرویس خود در آینده باشید و همچنین اگر سرویس دهنده ای نسبت به سایر شرکت های ارائه دهنده خدمات مشابه هزینه ای نامتعارف و بالاتر دریافت می کند قطعا دلیل بر بهتر بودن آن سرویس و سرویس دهنده نیست.

کلام آخر

تمامی معیار ها و فاکتور های ذکر شده، هنگام خرید سرور مجازی بسیار مهم می‌‍باشند و هنگام خرید سرور مجازی میبایستی به تمامی این فاکتور ها دقت کرد اما یکی از مهم‌ترین فاکتور ها که هنگام خرید سرور مجازی میبایستی بیش از بقیه به آن دقت نمود شرکت یا مجموعه‌ی ارائه دهنده خدمات سرور مجازی می‌باشد که میبایستی به طور کامل بررسی شود تا ضمن وجود فاکتور های ذکر شده، کیفیت خوبی از سرور مجازی را به کاربران خود ارائه دهد.

یکی از بهترین و مطمئن ترین مجموعه های ارائه دهنده‌ی خدمات سرور مجازی، سرو دیتا می‌باشد که با توجه به نیاز های کاربران شرایط و محیطی را مهیا نموده است تا با ارائه بهترین سرور ها از نظر کیفیت تحت پلن ها و شرایط متنوع خشنودی کاربران را کسب نماید.

این مجموعه شرایط و مزیت های بسیار زیادی را برای کاربران خود ایجاد کرده است که از این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دسترسی به پلن های بسیار متنوع چه برای سرور خارجی و چه برای سرور داخلی
  • امکان دسترسی به سرورهای مجازی دلخواه و متناسب با نیاز خود کاربر
  • پشتیبانی 24 ساعته و خیلی سریع برای رفع تمام چالش های موجود
  • نصب و راه اندازی بسیار سریع در کمتر از 15 دقیقه و تحویل اتوماتیک و خیلی سریع
  • امکان انتخاب سرور مجازی برای کوتاه مدت، به منظور تست شرایط سرور مجازی مورد نظر خود
  • 48 ساعت تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت از کیفیت سرور خریداری شده
  • کیفیت بالا و ارائه خدمات از دیتاسنترهایی بدون اُوِرسل و با بهترین شرایط

برای اطلاع از شرایط و انواع پلن های سرور مجازی در این مجموعه می توانید به سایت اینترنتی آنها به نشانی sarvdata.com مراجعه کرده و خدمات مورد نظر خود را انتخاب نمایید.