بهترین و موثر ترین روش درمان دیسک کمر کشف شد!

دیسک کمر یکی از مشکلات شایع است که افراد زیادی از درد های آن رنج میبرند. امروزه روش های مختلفی برای درمان دیسک کمر وجود دارد که با وجود آن این مشکل قابل حل است. دیسک کمر معمولادر سنین 30 تا 40 سالگی با درد های ناحیه کمر و اندام های تحتانی بروز میکند و می تواند تا سال ها به طول انجامد. در این مقاله به معرفی روش های درمان دیسک کمر خواهیم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشید.

 

دیسک کمر چه علائمی دارد؟

علائم دیسک کمر معمولا با توجه به ناحیه ای از ستون مهره ها که درگیر شده باشد متفاوت است. معمولا هرچه قسمت های پایین تر ستون مهره ها دچار آسیب شده باشد، شیوع درد در قسمت ران و ساق  پاها و اندام های تحتانی خواهد بود و هر چه بالا تر باشد ممکن است بازوها و شانه نیز دردناک شوند. بی حسی و گزگز شدن ماهیچه ها نیز در کنار درد های عضلات نشانه دیسک کمر خواهد بود. همچنین ممکن است ماهیچه ها در نواحی گفته شده با ضعف مواجه شده و توانایی قدرت خود را از دست بدهند. از آن جایی که کنترل ماهیچه ها تحت تاثیر ستون فقرات است این کاهش توان عضلانی رخ می دهد.

علت ایجاد دیسک کمر

با افزایش سن به تدریج میزان انعطاف و استحکام ستون فقرات کاهش میابد. با این وجود هر آسیب همچون ضربه، فشار یا پیچ خوردگی می تواند عامل بیرون زدگی دیسک کمر باشد. همچنین بلند کردن اجسام سنگین که باعث فشار به عضلات کمر و پشت شود مهره ها و دیسک میان آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث آسیب آن شود. البته  در افراد دارای اضافه وزن به دلیل فشار بسیار زیادی که به ستون مهره ها وارد می شود بدون موارد گفته شده درد های دیسک کمر مشاهده می شود. همچنین افرادی که دارای مشاغل سخت هستند نیز در معرض آسیب های دیسک کمر هستند. افرادی که در سابقه خانوادگی خود درد های ناشی از دیسک کمر دارند می بایست توجه بیشتری به این مورد داشته باشند و از بسیاری از آسیب ها هر چند جزئی جلوگیری کنند.

برای تشخیص دیسک کمر معمولا از روش های تصویر برداری همچون سی تی اسکن و ام آر آی استفاده می شود.

درمان دیسک کمر

درمان های مختلفی برای درمان درد های دیسک کمر وجود دارد برخی از این درمان ها به صورت سنتی و در خانه می تواند انجام شود و برخی دیگر درمان های تخصصی و پیچیده تر است. درمان هایی که پزشکان به شما پیشنهاد میکنند نیز شامل درمان های جراحی و غیر جراحی است که با توجه به میزان پراکندگی و شدت درد انتخاب میشوند.

در مراحل اولیه برای درمان دیسک کمر از درمان های ساده خانگی همچون استفاده از کمپرس های آب گرم استفاده می شود که تسکین دهنده موقت خوبی به شمار می رود. استفاده از مسکن ها نیز می تواند برای کاهش موقت درد ها موثر باشد. این مسکن ها شامل پروفن ، استامینوفن و ناپروکسن باشد. اما برای درمان های تخصصی تر لازم است به بهترین کلینیک درمان درد مراجعه نمایید.

71

بهترین کلینیک درمان دیسک کمر

کلینیک درد دکتر آریانی یکی از مجهز ترین و پیشرفته ترین مراکز درمان درد و به طور تخصصی درمان دیسک کمر است. این مرکز با سابقه درخشان خود بهترین روش های درمانی برای درد های اسکلتی و کمر درد را ارائه میکند. در کلینیک درد دکتر آریانی جراحی به عنوان اخرین روش درمان در نظر گرفته می شود و پزشکان این مجموعه تلاش میکنند تا جایی که ممکن است از درمان های کم تهاجم برای درمان درد کمک بگیرند.

 یکی از درمان های دارویی دیسک کمر تزریق کورتیزون است که به اطراف ستون مهره ها تزریق شده و باعث آرام سازی عضلات و کاهش درد می شود. فیزیوتراپی یکی دیگر از روش های درمانی برای کاهش دردهای ناشی از بیرون زدگی دیسک کمر است. فیزیوتراپیست ها می توانند تمریناتی را برای کاهش درد های کمر آموزش دهند. در این روش درمانی باید با صبوری و به صورت مداوم تمرینات را دنبال کنید.

تزریق به دیسک کمر

یکی از روش های کار آمد درمان دیسک کمر تزریق موادی به ستون مهره ها و دیسک های کمر است. تزریق استروئید اپیدورال باعث کاهش التهاب ستون فقرات در نواحی آسیب دیده و در نهایت کاهش درد های کمر می شود. تزریق دیسکوژل به درون دیسک روش موثر دیگری است که با تاثیر بر سیاتیک درد را کاهش میدهد. دیسکوژل از درمان های طولانی تری برای درمان درد هاست .این ژل بعد از مدتی شبیه پروتز دائمی عمل میکند و درون دیسک ثابت می شود. همچنین تزریق دیسکوژل برای افرادی که از انجام جراحی واهمه دارند نیز روش مناسبی است که با کمترین درد و سختی به سادگی انجام میشود. همچنین دیسکوژل با وجود کارایی ، روش مقرون به صرفه ای است که بیشتر افراد توانایی پرداخت هزینه های آن را دارند.

72

درمان دیسک کمر با لیزر

لیزر یکی از پیشرفت هایی است که در همه زمینه ها باعث بهبود فرایند ها شده است و از صنعت تا زیبایی و درمانی در همه موارد باعث افزایش کارایی شده است. در درمان دیسک کمر نیز یکی از روش های غیر تهاجمی لیزر است. درمان دیسک کمر با کمک لیزر با بی حسی موضعی انجام می شود و عوارض زیادی ندارد.

 در انتها می توانید برای مطالعه مطالب تکمیلی تر و همچنین مشاهده ویدئوهای موفق جراحی دیسک کمر و دیسک گردن  به سایت کلینیک درد دکتر آریانی به آدرس  www.draryaniclinic.com  مراجعه نمایید.