راهنمای خرید مودم فیبر نوری با قیمت مناسب

برای بهره گرفتن از اینترنت فیبر نوری در اولین مرحله باید به‌ دنبال خرید تجهیزات فیبر نوری با بالاترین کیفیت ممکن باشید. دقت داشته باشید اینترنت فیبر نوری از سرعت فوق‌ العاده زیادی برخوردار است و به‌ همین خاطر نیز اکثر افراد به دنبال خرید تجهیزات فیبر نوری هستند تا بتوانند از سرعت منحصر به‌ فرد این اینترنت استفاده کنند. مودم فیبر نوری یکی از تجهیزات مخصوصی است که نقش مؤثری در سرعت اینترنت دارد. در راهنمای خرید مودم فیبر نوری قصد داریم شما را با انواع مودم فیبر نوری و ویژگی‌های آن آشنا کنیم تا در هنگام خرید،‌ انتخاب بهتری داشته باشید.

مودم فیبر نوری چیست؟

مودم‌های فیبر نوری یا تار نوری از جمله تجهیزات امروزی و مدرنی هستند که از آن‌ها برای وصل شدن به شبکه پرسرعت اینترنت استفاده می‌کنند. با استفاده از این نوع مودم می‌توان در مناطقی از کشور که دارای زیر ساخت‌های لازم به لحاظ مخابراتی هستند، به اینترنت فیبر نوری متصل شد.

در واقع مودم فیبر نوری دستگاهی است که در قسمت مشترک نصب می‌شود و کابل‌های مخصوص اینترنت فیبر نوری را از مخابرات تا منزل کاربر منتقل می‌نمایند. دقت داشته باشید برای این‌ که بتوانید از این اینترنت پر قدرت بهره بگیرید، باید از تجهیزات مناسبی استفاده کنید که مهم‌ترین آن‌ها مودم فیبر نوری است.

مودم فیبر نوری دارای پورت‌های مختلفی است که به‌ راحتی می‌توانید با استفاده از آن‌ها شبکه اینترنت پرقدرتی را راه‌اندازی کنید تا هم‌ زمان چندین نفر از آن استفاده کنند. این مودم به‌ عنوان یک رابط برای اتصال میان دستگاه‌های الکترونیکی و شبکه اینترنت شناخته شده است؛ اما شما با استفاده از آن، به‌ صورت مستقیم به کابل تار نوری متصل نخواهید شد، بلکه به یک پایانه شبکه نوری وصل می‌شوید که سیگنال‌های فیبر یا تار نوری را به اینترنت تبدیل می‌کند.

اینترنت فیبر نوری امروزه علاوه‌ بر سازمان‌های بزرگ و اداره‌ها، به منازل مسکونی نیز راه پیدا کرده و از این رو افراد بیشتری از اینترنت نامحدود و پر سرعت بهره می‌گیرند.

ویژگی های مودم فیبر نوری

مودم‌های فیبر نوری معمولاً در شبکه انتقال داده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مورد از تجهیزات، می‌توانند اتصال‌هایی با فاصله بیشتر و کیفیت عالی‌تر ایجاد نمایند و در برابر اختلالات الکترومغناطیسی نیز از خود مقاومت و دوام بالاتری نشان دهند. مودم‌ فیبر نوری می‌تواند اطلاعات را در بستر اینترنت با سرعتی حدود 12 مگابیت در ثانیه و تا مسافتی حدود 80 کیلومتر به‌ راحتی انتقال دهد.

البته دقت داشته باشید مسافت و سرعت انتقال این مودم‌ها به جنس و نوع کابل تار نوری نیز بستگی دارد. این تجهیزات شبکه پورت‌های مختلفی دارند که می‌توانید از آن‌ها به‌ راحتی استفاده کنید. بعضی از این سرورها در شبکه از کابل‌های تار نوری برای انتقال داده به سایر تجهیزات، اداره‌ها و ساختمان‌ها بهره می‌گیرند. به همین علت وجود مودم در مجموعه‌های مختلف برای برقراری اتصال بین سرور و دیگر تجهیزات بسیار ضروری است.

این مودم‌ها دارای مدارهای ساده‌ای هستند که در ساختار آن‌ها از IC هایی در اندازه بزرگ‌تر استفاده شده و راه‌اندازی یا نصب آن‌ها نیز بسیار ساده است. این مودم‌ها انرژی بسیار کمی مصرف می‌کنند و برای این‌ که از مودم خود استفاده کنید باید یک پچ کورد تار نوری سینگل مود sc-sc تهیه نمایید. 

انواع مودم فیبر نوری

  • مودم فیبر نوری ONT

این مودم فیبر نوری عملکرد بسیار عالی در ارائه خدمات ویدئو، انتقال صدا و اینترنت دارد و انتخابی ایده‌آلی برای استفاده در مصارف خانگی و دفاتر اداری کوچک است. ONT پهنای باند بسیار بالایی را برای کاربران خود به وجود می‌آورد و امکان کانفیگ از راه دور نیز وجود دارد.

همچنین کاربران می‌توانند از راه دور از طریق پورت‌های POTS، دستگاه را تست کنند. این مودم 4 پورت از نوع GE دارد و مصرف برق را نیز بسیار کاهش می‌دهد.

  • مودم فیبر نوری ONU

مودم ONU یک مودم تار نوری با قابلیت کنترل از راه دور است که معمولاً از آن در مجتمع‌های اداری و مسکونی استفاده می‌کنند. این مودم با فراهم کردن بستر لازم برای ارائه خدمات پهن باند و سرویس انتقال VOIP بر روی شبکه‌ مخفف Fiber To The Building، پاسخ‌گوی نیاز کسب و کارهای اداری متوسط و کوچک است.

کاربران خانگی نیز در مجتمع‌های مسکونی بزرگ، می‌توانند به‌ راحتی از این مودم بهره بگیرند. مودم ONU برای استقرار در اکثر شرایط محیطی با دما و رطوبت مختلف، طراحی شده‌ است و از این‌ رو شما می‌توانید آن را در فضاهای خارجی و داخلی به‌ راحتی نصب و نگهداری کنید.

از دیگر مزیت‌های این مودم فیبر نوری می‌توان به کارکرد بدون صدا، کنترل از راه دور، مصرف بهینه انرژی، فن بدون صدا، نصب راحت و سریع و همچنین قابلیت اطمینان بسیار بالا اشاره کرد.

خرید مودم فیبر نوری

همان‌ طور که می‌دانید نیاز کاربران به اینترنت پرسرعت روز به روز بیشتر می‌شود و همین امر موجب شده اینترنت فیبر نوری برای کاربران در منازل مسکونی نیز گسترش داده شود. اتصال فیبر نوری از دیگر اتصالات اینترنت گران‌تر است؛ زیرا این اتصال، یک باند پهن نامحدود و بسیار با کیفیت را برای کاربران خود فراهم می‌کند. البته بهتر است بدانید خرید تجهیزات شبکه فیبر نوری برای برخی از کاربران پرمصرف و مشاغل مانند گیمرها بسیار به صرفه‌تر است.

از این رو اکثر افرادی که به اینترنت پرسرعت و نامحدود نیاز دارند، اقدام به خرید تجهیزات شبکه می‌کنند. شما نیز اگر قصد خرید مودم فیبر نوری را دارید، بهتر است ویژگی‌های مهم آن را در نظر بگیرید و با در نظر داشتن نوع نیاز خود، برای خرید تجهیزات شبکه اقدام کنید.

یکی از ویژگی‌های مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، آنتن مودم است. این آنتن از نظر قدرت و تعداد، در کارایی مودم بسیار تأثیر گذار است. دقت داشته باشید تفاوت بین مودم وایرلس تک آنتن با مودم وایرلس چند آنتن، سرعت انتقال دیتا است و هر چقدر قدرت آنتن افزایش یابد، آنتن‌دهی و سرعت مودم بهتر خواهد شد.

هنگام تهیه کردن تجهیزات شبکه حتما به سرعت پورت شبکه و وایرلس نیز دقت کنید. سرعت وایرلس معمولاً بر روی جعبه مودم به‌ عنوان حداکثر سرعت انتقال داده نمایش داده شده‌ است. بهتر است بدانید مودم‌های پیشرفته از پورت‌های گیگ و اترنت پر سرعت بهره می‌گیرند.

توجه داشته باشید به‌ طور کلی مودم‌های 2 بانده از 2 نوع باند فرکانسی پشتیبانی می‌کنند و همین امر نیز موجب شده‌ است که سرعت آن‌ها نسبت‌ به مودم‌های دیگر، افزایش یابد. بنابراین سعی کنید سراغ مودم‌هایی بروید که تعداد باندشان بیشتر است.

با توجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت مودم‌های فیبر نوری برای داشتن کارایی عالی باید از سرعت وایرلسی حدود 300 مگابایت در ثانیه برخوردار باشند و حداقل از یک پورت شبکه گیگ نیز بهره ببرند. همچنین بهتر است مودم مورد نظر از آنتن‌دهی با قدرت 5 دی بی بهره بگیرد.

در این راهنمای خرید مودم فیبر نوری تلاش کردیم اطلاعاتی که برای خرید تجهیزات شبکه به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم. یکی از درگاه‌های مناسب برای خرید تجهیزات شبکه با کیفیت بالا و قیمتی مقرون‌ به ‌صرفه، بانک فیبر نوری و شبکه است که خدماتی ازجمله مشاوره و طراحی، تامین تجهیزات و اجرای پروژه‌ها را ارائه می‌کند. این مجموعه همچنین با برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش می‌کند تا سطح دانش فنی جامعه مهندسی را ارتقا دهد. این سایت معتبر تمام تجهیزات خود را به‌ صورت مرغوب ارائه می‌دهد و افرادی که قصد خرید تجهیزات شبکه را دارند، می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های 22894865 021 – 74035000 (30 خط) یا مراجعه به وبسایت https://fiberopticbank.com با تیم مشاوره و راهنمای خرید مجموعه بانک فیبر نوری در ارتباط باشند.