ورزش بادی پامپ و تناسب اندام

به گزارش سایت ورزشی فیتچه: امروزه علی رغم وجود برنامه ورزشی های متنوع ،بادی پامپ توانسته است نظر بسیاری از ورزشکاران در جهان را جلب کند. بادی پامپ از رشته های ورزشی است که توسط یکی از معروف ترین شرکت های ورزشی به نام لزمیلز بوجود آمده است و از دهه 1990 تا به امروز طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. همچنین در کشور ما ایران، زنان و مردان زیادی را علاقه مند به خود کرده است و در بسیاری از باشگاه های ورزشی این ورزش ارائه می شود. 

ورزش بادی پامپ و تناسب اندام

بادی پامپ  ورزش  قدرتی هوازی است که با دمبل و وزنه همراه است و روی تمام عضلات بدن تاثیر می گذارد و باعث افزایش قدرت  و افزایش حجم عظلات بدن خواهد شد. مدت زمان این ورزش حدود 45 دقیقه تا یک ساعت می باشد. در مدت زمان اجرای بادی پامپ حدودا 600 کالری می سوزانید. بدلیل وجود موزیک همراه انجام حرکات در بادی پامپ هبجان آن افزایش می یابد و و ورزشکار انگیزه بیشتری برای ادامه ورزش پیدا می کند.

روش تمرین بادی پامپ:

  • زمان یک جلسه تمرین بادی پامپ حدود 45 تا 60 دقیقه و با تکرار زیاد تمرینات انجام می شود.
  • انجام 10 حرکت در طول تمرین با تکرار زیاد. چون تکرار زیاد است وزنه ها می توانند سبک می باشند.
  • تمرینات بر پایه ضرب موزیک های پر انرژی می باشند و هر حرکت موزیک خاص خود را دارد.
  • تمرینات بادی پامپ گروهی است  و انجام تمرین 2 تا 3 روز در هفته مناسب است.
  • برخی از حرکات انجام شده در این تمرینات عبارتند از: لانچ، اسکوات، پرس سینه، ددلیفت، جلو بازو با چرخش و ...

 اگر با هدف لاغری و کاهش وزن به بادی پامپ نگاه کنیم می توان بادی پامپ را انجام داد و با درنظر گرفتن رژیم مناسب به هدف خود رسید. انجام هر دور تمرین بادی پامپ 600 کالری می سوزاند و بدلیل افزایش متابولیسم بدن حتی بعد از اجرای تمرین این کالری سوزی تا چندین ساعت ادامه پیدا می کند و باعث چربی سوزی بیشتر در افراد خواهد شد.

تجهیزات مورد نیاز بادی پامپ را می توان به راحتی تهیه کرد. لوازمی چون وزنه، هالتر، استپ یا نیمکت که در همه شهرها به راحتی قابل تهیه می باشند و می توان تمرین های بادی پامپ را به راحتی با داشتن این تجهیزات در خانه انجام داد.

در بادی پامپ لازم نیست وزنه های سنگینی بردارید. شما می توانید بسته به میزان توانتان تعداد تکرارها  و وزن وزنه ها رو تغییر دهید. مربی های بادی پامپ هنگام انجام ورزش حرکات جایگزینی برای تمرینات سخت اجرا می کنند تا در صورتیکه ورزشکار توان اجرای حرکت سخت را نداشته باشد، حرکت ساده را انجام دهد.

از مزایای بادی پامپ می توان به  تقویت استقامت، قدرت و افزایش وزن توده عضلانی فرد می شود. علاوه بر تقویت عضلات، از دیگر فواید بادی پامپ می توان به تقویت عضلات شکمی، بالابردن متابولیسم و چربی سوزی و جلوگیری از پوکی استخوان، فرم دهی و انعطاف بدن اشاره کرد.

مرجع: سایت ورزشی فیتچه - fitche.ir