6 روش مهم برای نگهداری از کاشت ناخن

زیبایی ناخن‌ها برای اکثر خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. این موضوع ربطی به سن فرد ندارد و خانم‌هایی با سن بیشتر از 60 سال هم از خدمات زیبایی ناخن استفاده می‌کنند. چشم‌ها و دست‌ها دو عضو متفاوت در بدن هستند. شما با چشم‌ها طرف مقابل را جذب می‌کنید و با دست‌ها او را نگه می‌دارید. این جمله اگرچه کلیشه‌ای به نظر می‌رسد اما حقیقت محض است. تاکید به استفاده از اکثر خدمات زیبایی برای برقراری ارتباط بهتر و مثبت بین دو نفر است. کسی که برای اولین بار شما را ملاقات می‌کند تفکری از ذهنیات و خصوصیات اخلاقی شما ندارد. باید بتوانید ابتدا وجهه مناسبی از خود را به او نشان دهید. پس اهمیت استفاده از خدمات زیبایی در اینجا خود را به خوبی نشان می‌دهد. در ادامه ما قصد صحبت در مورد خدمات زیبایی ناخن را داریم اگر می‌‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این خدمت محبوب و جدید داشته باشید تا انتها همراه ما باشید.

  1. کاشت دائم را کنار بگذارید

ما همواره می‌گوییم که ناخن‌هایی زیبا و مرتب داشته باشید. به دنبال خدمات زیبایی مانند ترمیم و کاشت ناخن باشید اما اگر سوی دیگر داستان را هم ببینیم باید ناخنی وجود داشته باشد که بتوانید روی آن کاشت را انجام دهید. انجام بیش از اندازه این خدمت زیبایی اگرچه همواره به مرتب بودن شما کمک می‌کند اما تا حدی آسیب‌رسان خواهد بود. کاشت ناخون را انجام دهید. این کار را هر چند ماه یکبار با یکی دیگر از خدمات زیبایی جایگرین کنید. نیازی نیست همیشه ناخن‌های کاشته و طراحی شده داشته باشید. همین که مرتب و ظریف باشید کافی است. 

2. قرص‌های تقویتی مفید یا مضر؟

در مورد استفاده از قرص‌هایی مانند بیوتین و زینک که باعث رویش سریع‌تر مو و ناخن می‌شود ابهامات زیادی در مورد تداخل با کاشت ناخن وجود دارد. این قرص‌ها موجب رشد سریع‌تر ناخن می‌شوند و در نتیجه ناخن‌های کاشته شده شما زوتر بالا خواهند آمد. در هر صورت نیاز به استفاده از این قرص‌ها برای سلامت پوست، مو، ناخن و سلامت عمومی بدنتان ضرورت دارد. اگر نگران رشد سریع و ترمیم ناخن‌ها هستید باید به شما بگوییم که می‌توانید از روش‌هایی غیر از کاشت هم برای موزون و مرتب بودن ناخن‌ها استفاده کنید. در ادامه این روش‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

3. ژلیش را جایگزین کنید

41

همانطور که گفتیم کاشت دائم می‌تواند به دلیل سوهان کشیدن مداوم به ناخن آسیب برساند و باعث ضعیف شدن پوسته اصلی ناخن شود. اگر پس از چندین ماه کاشت پشت سر هم احساس ضعف شدیدی در ناخن‌های خود داشتید از ژلیش ناخن و یا خدمات مانیکور و پدیکور در منزل برای صرفه جویی بیشتر در وقت خود استفاده کنید. ژلیش درواقع استفاده از لاک ژل‌ها بر روی پوسته اصلی ناخن‌ها است. این کار بدون سوهان برقی انجام می‌شود و فقط ناخن‌ها با استفاده از لاک ژل کمی مرتب و زیباتر خواهند شد و این کار بدون هیچ آسیبی انجام می‌شود. لاک ژل هم به اندازه کاشت زیبا است اما قد ناخون متناسب با قد اصلی و فرم اصلی ناخن‌های شما تعیین می‌شود. زیبایی، سلامتی و مرتب بودن در کنار هم ایجاد می‌شود.

4. پدیکور و مانیکور را جایگرین کنید

در پاراگراف بالا توضیح اجمالی از مانیکور و پدیکور داده شد. اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تری به این موضوع بپردازیم منظور اجرای روش‌های درمانی برای بهبود شرایط ناخن و بهبود زیبایی آن است. پدیکور خدمات بهبودی و زیبایی برای ناخن‌ها پا است و مانیکور مخصوص ناخن‌های دست است. روش‌های ذکر شده به صورت تخصصی برای بهبود شرایط ناخن‌های دست و پا انجام می‌شود. این روش‌ها در عین حفظ سلامت ناخن زیبایی آن را نیز تضمین می‌کند. با برداشتن قسمت‌های اضافه از اطراف ناخن مانند پوست‌‌های مرده و خشک شده و استفاده از روش‌هایی مانند پدیکور خیس و یا پارافین تراپی که در این لینک توضیح داده شده است، افزایش جریان خون در قسمت ناخن و پوست زیرین آن شکل می‌گیرد و در واقع این دسته از خدمات زیبایی بیشتر در غالب خدمات درمانی ارائه می‌شوند.

6. از گرمای مستقیم فاصله بگیرید

42

اگر کاشت دائم را انتخاب کرد‌ه‌اید باید در نظر داشته باشید و این کار را انجام دهید باید بدانید حرارت و آتش برای شما خطرآفرین است. تنها یک شعله مستقیم می‌تواند مواد روی ناخن را سوزانده و آن را به گوشت دستتان برساند. این نوع سوختگی از یک اتفاق و سوختگی ساده به مراتب دردناک‌تر است. از آتش و شعله مستقیم فاصله بگیرید و همچنین در هنگام برداشتن ظروف داغ از دستگیره محافظ استفاده کنید تا گرمای ظرف ناخن را ذوب نکند و مجبور به ترمیم مجدد نشوید.

7. از برخورد شدید بپرهیزید

اگر هنوز با دردناکترین قسمت از کاشت ناخن روبرو نشده‌اید در مورد ضربه‌های شدید پرسوجو کنید. یک ضربه شدید به ناخن در هنگام برداشتن یک جسم سنگین می‌تواند ناخن را از گوشت به طور کامل جدا کند. در هنگامی که قصد جابجایی اجسام سنگین را دارید یا در، گیر و دار اسباب کشی هستید هرگز ناخن‌‌های خود را ترمیم نکنید و تا حد امکان ریمو انجام دهید. این کار یک پیشگیری حساب شده و صحیح است. حتی برخورد و شکستن نیمی از ناخون منجر به دردی شدید خواهد شد. اگر نگران سلامت خود هستید از چنین مشکلاتی پیشگیری کنید.

 

روش‌ها و خدمات زیبایی این روزها پرطرفدار هستند و سالن‌های زیبایی بسیار شلوغ. می‌توانید ساده‌ترین راه را انتخاب کنید و برای جلوگیری از معطلی ناخن‌کار خود را در خانه ملاقات کنید. کسانی که شاغل هستند و زمان کافی برای مراجعه به سالن زیبایی را ندارند از چنین راه‌هایی برای ترمیم ناخن‌های خود استفاده می‌کنند. روش دیگر این است که تنها به سوهان کشیدن و لاک زدن دست‌های خود سادگی‌، زیبایی و ظرافت را در کنار هم بدون هزینه چندانی بسازید. کسانی که به سبک مینیمال علاقه دارند استفاده از ناخن‌های تک رنگ، لباس‌های تک رنگ و ساده را بدون هیچ زرق و برقی زیبا می‌دانند. این سبک هم جذابیت خود را دارد اما انتخاب نهایی با شماست.

نویسنده: سارااقبالی