افزایش فروش محصولات با پیامک تبلیغاتی

در حال حاضر کسب و کارهای زیادی، از پیامک تبلیغاتی برای افزایش فروش استفاده می کنند. کسب و کارها به دنبال روشی ارزان با بازدهی مناسب برای تبلیغات و بازاریابی می باشند. طبق آمار بیش از 90 درصد افراد از تلفن همراه استفاده می کنند.به طور متوسط هر فرد روزانه حدود 2 ساعت از زمان خود را به استفاده از تلفن همراه اختصاص می دهد. ارسال و دریافت اس ام اس یکی از ساده ترین امکانات تلفن همراه است و همین موضوع سبب دیده شدن تبلیغات پیامکی تا 98% شده است.

تبلیغات پیامکی امکان دسترسی به این مخاطبان را به صاحبان کسب و کار می دهد تا با استفاده از یک برنامه ریزی اصولی برای بازاریابی، تبلیغاتی به گستردگی همه ی سیم کارت های فعال داشت. در ادامه به بررسی اصول و مبانی استفاده از این روش تبلیغاتی می پردازیم.

 

اصول ارسال پیامک تبلیغاتی

برای دریافت بازدهی مناسب در استفاده از پیامک تبلیغاتی ، نیاز به کمی دقت و خلاقیت است. ممکن است تصورکنید که ارسال پیامک تبلیغاتی، تنها نوشتن محتوا، انتخاب نوع و تعداد ارسال باشد، اما برای افزایش بازدهی و جذب مشتری بیشتر لازم است با اصول بازاریابی پیامکی آشنا شوید.

اولین اصل بازاریابی پیامکی، خلاقیت است. تأثیر پیامک تبلیغاتی زمانی افزایش می یابد که متن پیامک جذاب و خلاقانه باشد. زیرا متن پیامک، پل ارتباطی شما و مخاطبانتان است. بنابراین متن پیامک را به خلاقانه ترین شکل ممکن نگارش نمایید.

متن پیامک باید تا جای امکان کوتاه و واضح باشد. بهترین محصولات و راه های ارتباطی خود را به مخاطبان معرفی کنید. استفاده از نام برند در ابتدای پیامک، به ماندگاری در ذهن مخاطبان کمک می کند.

 

مخاطبان تبلیغات را بشناسید

فارغ از زمینه ی کاری، ممکن است محصولات و خدمات شما مناسب همه ی افراد نباشد. در واقع محصولات شما برای عده ای از مخاطبان جذاب تر است. سامانه پیامکی با امکانات مختلف، کمک می کند تا بتوان هدف گیری دقیق برای انتخاب مخاطبان داشت. با استفاده از این قابلیت ها برای کاهش هزینه های تبلیغات، تأثیرگذاری بازاریابی نیز بیشتر می شود.

در ادامه به برخی از این امکانات می پردازیم.

 

ارسال پیامک منطقه ای

یکی از قابلیت های موجود برای انتخاب مخاطبان، امکان ارسال پیامک به تفکیک شهر و استان، کد پستی و پیش شماره از طریق ارسال پیامک منطقه ای است. اگر می خواهید مخاطبان ساکن درمحل فعالیت کسب و کار خود را پیدا کنید،ارسال منطقه ای این امکان را به شما می دهد.

 

ارسال پیامک سن و جنسیت

گاهی محصولات و خدمات تنها مناسب سن و یا جنسیت خاصی است. برای مثال آرایشگاه های زنانه می توانند با استفاده از ارسال سن و جنسیت، پیامک را تنها برای خانم ها ارسال کنند. و یا کافه ها می توانند با محدود کردن ارسال ها به محدوده ی سنی مورد نظر خود، از صرف هزینه ی اضافی برای تبلیغات جلوگیری نمایند.

 

بازاریابی پیامکی از طریق صدا و آوا

یکی از امکانات  کاربردی برای بازاریابی پیامکی، ارسال پیام صوتی است. پیام صوتی این امکان را می دهد تا محتوای تبلیغاتی را در قالب آوا به مخاطبان ارسال نمایید. در پیام صوتی تبلیغاتی، علاوه بر شماره های موبایل، می توان به خطوط ثابت شهری نیز ارسال داشت. به دلیل انتقال بهتر احساسات در این روش، تأثیرگذاری بازاریابی نیز افزایش می یابد.

 

می توانید با پیامک عدد 333 به شماره 50002060 در سامانه پیامک بهین پیام ثبت نام نمایید تا کارشناسان سامانه جهت ارائه مشاوره های بازاریابی و تبلیغاتی با شما تماس حاصل نمایند.