7 آمار شگفت انگیز بازاریابی پیامکی در سال 2022

هر ساله، بازاریابی پیامکی ثابت می‌کند که روشی مناسب در مقایسه با هزینه‌های هنگفت مرتبط با اکثر کانال‌های بازاریابی دیگر، برای دستیابی به لیستی از مخاطبان و رشد کسب و کار شما است.

اگر برای خودکارسازی قرارهای ملاقات مشتری یا تبلیغ یک محصول جدید پنل پیامکی داشته باشید، به راحتی درک خواهید کرد که چرا کسب و کارهای بیشتری از بازاریابی پیامکی به عنوان یک کانال ضروری برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

7 آمار شگفت‌انگیز بازاریابی پیامکی در سال 2022 را گردآوری کردیم تا برای الهام بخشیدن به کمپین بازاریابی پیامکی بعدی خود استفاده کنید و در صورت نیاز به کمک برای شروع، با تیم پشتیبانی فراپیامک تماس بگیرید.

  1. 83.72 درصد از جمعیت جهان گوشی هوشمند دارند!

تا مارس 2022، تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در جهان به 6.64 میلیارد نفر (83.72 درصد از جمعیت جهان) افزایش یافته است که بر اساس ارقام پیش بینی شده به ترتیب تا سال 2023 و 2024 به 6.92 میلیارد و 7.13 میلیارد افزایش می‌یابد.

  1. 91.54 درصد از جمعیت جهان تلفن همراه دارند!

در مجموع بین تلفن‌های هوشمند و تلفن همراه، در سال 2022 تعداد افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند در سراسر جهان 7.26 میلیارد نفر است. این شامل تلفن‌هایی می‌شود که فاقد ویژگی‌هایی هستند که در تلفن‌های هوشمند می‌بینیم که در کشورهای در حال توسعه بسیار رایج‌تر است.

  1. تقریبا نیمی از مصرف کنندگان ایالات متحده بلیطهای موبایل را ترجیح می‌دهند!

طبق مجله بازاریابی موبایلی، تقریباً نیمی از مصرف کنندگان در ایالات متحده بلیطهای موبایلی را در مقایسه با بلیط‌های کاغذی ترجیح می‌دهند. 69 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که ترجیح می‌دهند بلیطها را به جای دانلود و چاپ در گوشی هوشمند خود ذخیره و استفاده کنند.

این تاکتیک خاص بازاریابی پیامکی به طور مداوم توسط بازاریابان در سراسر جهان استفاده می‌شود، با افزایش مستمر بازخرید بلیط به دلیل نوسانات در روند خرید برای همه بسیار موفق بوده است.

یکی دیگر از آمارهای بازاریابی پیامکی در سال 2022 از مجله بازاریابی موبایلی نشان می‌دهد که 298 میلیون نفر در ایالات متحده حداقل یک بار از این بلیط‌های اینترنتی استفاده کرده‌اند. این یک فرصت عالی برای بازاریابان پیامکی است که به دنبال بهبود نرخ تبدیل مخاطب به مشتری از طریق پیامک هستند.

  1. 83 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند رزرو و قرار ملاقات را از طریق پیامک دریافت کنند.

در دنیایی که مشتریان به طور مداوم با پیام‌های تبلیغاتی بمباران می‌شوند، خوشحال خواهید شد که بدانید بیش از 80 درصد از آن‌ها در واقع ترجیح می‌دهند اعلان‌های رزرو و قرار ملاقات را از طریق متن و به صورت پیامک دریافت کنند.

 

  1. 84 درصد از مصرف کنندگان، پیام‌های بازاریابی پیامکی را دریافت می‌کنند!

7 آمار شگفت انگیز بازاریابی پیامکی در سال 2022

بازاریابی پیامکی با فراپیامک

 

طبق گزارشی، حدود 84 درصد از مصرف‌کنندگان در حال حاضر پیامک‌هایی را از کسب‌وکارها دریافت می‌کنند. این نشان می‌دهد که اگرچه پیامک از سال 1992 وجود داشته است، اما همچنان یک کانال رو به رشد و ترجیحی است و مصرف‌کنندگان همچنان اجازه می‌دهند پیام‌های متنی کسب‌وکارهایی که با آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، برای آن‌ها پیامک ارسال کنند.

در تحقیقات اضافی که با نکته فوق مرتبط است، گزارش شده که 74٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتند که اگر می‌دانستند می‌توانند پیام دوطرفه ارسال کنند، احتمال بیشتری داشت که به تبلیغات کسب و کاری که برایشان پیامک می‌شود، پاسخ دهند.

  1. 72 درصد از کل کاربران اینترنت تا سال 2025 فقط از تلفن‌های هوشمند برای دسترسی به اینترنت استفاده خواهند کرد!

مرکز تحقیقات تبلیغات جهانی جسورانه پیش بینی کرده است که دقیقاً 72.6 درصد از کل کاربران اینترنت تا سال  2025 تنها از طریق تلفن‌های هوشمند خود به اینترنت متصل خواهند شد. این عدد معادل تقریباً 3.7 میلیارد نفر است.

تحقیقات فوق همچنین خاطرنشان می‌کند که اکثر این رشد توسط هند، نیجریه، پاکستان، چین و اندونزی به وجود خواهد آمد. این مورد، به عنوان یک فرصت قابل توجه برای بازاریابان پیامکی برای استفاده از این کانال هم اکنون و هم برای سال‌های آینده است.

  1. 83 درصد از انسان‌ها پیامک را به تماس با خدمات مشتری ترجیح می‌دهند!

بر کسی پوشیده نیست که انسان‌ها عاشق ارسال پیامک هستند، اما آیا می‌دانستید که آن‌ها دریافت پیامک را به تماس از طرف مشاغل ترجیح می‌دهند؟

مطالعه‌ای که در این مورد انجام شده است نشان می‌دهد که 83٪ از انسان‌ها ترجیح می‌دهند کسب و کارها برای آن‌ها پیامک ارسال کنند و همچنین، ترجیح می‌دهند در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی با آن‌ها ارتباط برقرار نکنند. جالب اینجاست که یک پنجم افراد مورد بررسی گفتند که هرگز پیامکی از یک کسب و کار دریافت نکرده‌اند و پیامک کانال انتخابی انسان‌ها است که صوت و ایمیل را شکست می‌دهد.

آیا برای شروع بازاریابی پیامکی آماده‌اید؟

واضح است که بازاریابی پیامکی یک کانال ترجیحی برای مصرف کنندگان در سراسر جهان است.

به همین دلیل، مهم است که یک استراتژی بازاریابی پیامکی خوب و فکرشده داشته باشید تا مخاطبان خود را از دست ندهید.

چرا ارسال پیامک هنوز موثر است؟

7 آمار شگفت انگیز بازاریابی پیامکی در سال 2022

چرا ارسال پیامک هنوز موثر است؟

 

همانطور که گفتیم اس ام اس بیش از 20 سال است که وجود داشته است و در آن زمان، چندین نفر پیش بینی کردند که با ظهور سایر اشکال برنامه‌های پیام رسان مبتنی بر داده، به سرعت منسوخ خواهد شد. اما پیامک هنوز هم جذاب است و یک کانال ارتباطی مؤثر، حتی با وجود ابزارهای جایگزین پیام است.

پیامک همه جا وجود دارد - برنامه پیام‌رسانی متنی در هر تلفن همراه، حتی تلفن‌های همراه غیر هوشند تعبیه شده است و دسترسی کسب‌وکارها به مناطقی با اتصال از راه دور را آسان‌تر می‌کند.

تحویل سریع: مشتریان شما بدون توجه به اتصال به اینترنت، پیام شما را به محض ارسال، دریافت خواهند کرد.

کانال ارتباطی آشنا تقریباً همه افراد در جهان که تلفن همراه دارند، می‌دانند پیامک چیست، چگونه آن را باز کنند، بخوانند و به آن پاسخ دهند.

افزایش استفاده از تلفن: جالب است بدانید هندی‌ها حدود 5 ساعت در روز را با تلفن همراه خود می‌گذرانند و بیش از 120 بار تلفن خود را چک می‌کنند، این آمار در کشور خودمان به این صورت است که تعداد کل مشترکین تلفن همراه تا پایان سال 1399 نزدیک به 131.054.740 عدد بوده و ضریب نفوذ تلفن همراه حدود 155 درصد اعلام شده است. با توجه به این آمار، ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران در سال 1399 با رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است و کشور ایران در رده‌ ششم فهرست وابستگی به موبایل جای دارند.

نرخ بالای باز کردن و پاسخ دادن - 98٪ از متون در عرض 5 ثانیه پس از دریافت باز می‌شوند که SMS این نرخ را برای برقراری ارتباط فوری یا اطلاعات حساس به زمان، ایده آل می‌کند.

همانطور که لیست آمار بازاریابی پیامکی ما نشان می‌دهد، گنجاندن یک برنامه بازاریابی پیامکی در استراتژی شما می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. در حالی که امروزه بسیاری از مردم از طریق تلفن‌های هوشمند خود به ایمیل دسترسی دارند، به سختی ایمیل‌های خود را نگاه می‌کنند اما به همان اندازه پیام‌های متنی دریافت و آن‌ها را به طور منظم و سریع باز می‌کنند و می‌خوانند. واقعیت این است که بازاریابی پیامکی نقش اساسی در هر استراتژی تلفن همراه دارد.

مزیت دریافت پیامک تبلیغاتی چیست؟

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که 31 درصد از مخاطبان، پیام‌های تبلیغاتی را برای دریافت جدیدترین محصولات شما باز می‌کنند، بنابراین، زمان بازدید از یک وب سایت یا برنامه تلفن همراه برای دریافت اطلاعات را کاهش می‌دهند.

در اینجا دو مزیت پیامک تبلیغاتی وجود دارد:

  • یک کمپین اس ام اس متشکل از یک سری پیام که در یک دوره زمانی پخش می‌شود، مخاطبان را با پیام‌های متعدد درگیر و ارتباط ایجاد می‌کنند و آماده هستند تا بر اساس نیاز شما عمل کنند.
  • مطالعات نشان می‌دهد که تاخیر باز شدن پیامک سه دقیقه است که به این معنی است که مخاطبان در عرض سه تا پنج دقیقه پس از رسیدن پیامک آن‌ها را می‌خوانند. از آنجایی که پیامک سریع خوانده می‌شود، دسترسی مخاطبان را به ایمیل یا تماس تلفنی راحت‌تر می‌کند، بنابراین، راه‌های جدیدی برای ارتقای کسب‌وکار باز می‌شود.

مزایای پیامک‌های تبلیغاتی چه برای مشتری و چه صاحب کسب و کار نامحدود است و از این رو، وسوسه انگیز است که برای فعالسازی پیامک همراه اول خود اقدام کنید.

پیامک های تبلیغاتی برای چندین صنعت مفید است و می‌بینیم که خرده فروشان، بیمارستان‌ها، موسسات آموزشی، گردشگری، املاک و بسیاری دیگر از بخش‌ها با این فعالیت رونق می‌گیرند