ریسه نور مخفی

نورپردازی موضوع مهمی است که باید در دکوراسیون ساختمان به آن توجه شود. هر اندازه که نورپردازی مطابق با اصول و به درستی انجام شود، اجزای دکوراسیون بهتر دیده می شوند. استفاده از ریسه نور مخفی یکی از روش های نورپردازی است که دکوراسیون را چشمگیر و جذاب می کند. ریسه نور انواع گوناگونی دارد و هر کدام دارای کاربرد خاصی می باشند. در ادامه در مورد ریسه نور مخفی اطلاعات بیشتری به شما عزیزان ارائه می دهیم.

ریسه نور مخفی چیست؟

در این سبک از نورپردازی، منبع نور قابل مشاهده نیست و بازتاب نور بر روی سطح دیوار، سقف و یا سایر بخش ها دیده می شود. استفاده از ریسه نور در کنار سایر نورپردازی ها، جلوه بهتری به ساختمان می دهد. ریسه های نور بر اساس کاربرد، رنگ و شکل ظاهری به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند.

برق

ریسه نور مخفی چه مزیت هایی دارد؟

ریسه نور مخفی یکی از مهم ترین بخش های نورپردازی به سبک مدرن است. میزان برق مصرفی این ریسه ها بسیار کم است و حتی اگر در بیشتر بخش های خانه مورد استفاده قرار گیرند، هزینه های چندانی را به شما تحمیل نمی کنند. نور ریسه های نور‌ می تواند رنگی باشد و در هر بخشی از رنگ متناسب با آن استفاده شود. طول عمر و دوام ریسه های نور مخفی زیاد است و تا مدت ها می توانید از آنها استفاده کنید.

ریسه نور مخفی انعطاف پذیری خوبی دارد و اگر از آن بخواهید در مکان های گوشه دار هم استفاده کنید، امکان پذیر است. اگرچه لامپ های رشته ای به دلیل تولید گرما به عنوان عامل آتش سوزی شناخته می شوند اما این ریسه ها، گرمای چندانی ندارند و به همین دلیل بی خطر هستند. برای نصب نور مخفی نیاز به تجهیزات بسیاری نیست زیرا به آسانی در محل مورد نظر نصب می شوند.

کاربرد ریسه نور مخفی

ریسه های نور به دو گروه تزئینی و ساختمانی تقسیم می شوند. ریسه های تزئینی در قسمت نمای دکوراسیون به کار برده می شوند. ریسه های ساختمانی هم برای تزئین و هم برای نور مخفی مورد استفاده می باشند. این ریسه ها در پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس های بهداشتی، راهرو و پلکان و حتی در بیرون ساختمان قابل استفاده هستند. در هر بخشی که از ریسه نور مخفی استفاده شود، محیط پر نورتر و دلباز جلوه خواهد کرد. پس می توانید از این ریسه ها حتی در بخش های کوچک و تاریک نیز بهره ببرید.

ریسه سوزنی

ریسه سوزنی یک نوع ریسه ال ای دی است که به آن ریسه کبریتی یا کریسمسی هم گفته می شود.سیم این ریسه ها حالت ژله ای دارد. ریسه های سوزنی رقص نور ۸ حالته دارند و می توانند به شکل ثابت هم روشن باشند. نحوه کارکرد این ریسه ها با برق شهری ۲۲۰ ولت است و به آسانی می توانید دو شاخه متصل به سیم را به پریز وصل کنید تا ریسه روشن شود.

 میزان مصرف این ریسه ال ای دی کم است و قیمت پایینی دارد. ابعاد و متراژ این ریسه ها معمولا به صورت ۱۰، ۲۵، ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ متری می باشد. بعضی از ریسه های سوزنی ضد آب هستند اما مدل هایی نیز در این بین وجود دارند که ضد آب نمی باشند. از ریسه های سوزنی می توانید برای تزئین مکان های بسیاری استفاده نمایید. نوع استفاده از این ریسه ها بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد.

مزایای استفاده از ریسه سوزنی

۱- استفاده از ریسه نور مخفی مزایای بسیاری دارد اما هر یک از ریسه های نور نیز دارای مزیت های مخصوص به خود هستند. ریسه سوزنی قابل استفاده در محیط های گوناگون و اشیای مختلف است. به طور مثال می توانید از این ریسه برای تزیین یک کالا استفاده کنید و یا اینکه یک مکان مانند اتاق کودک را بدین شکل تزئین نمایید.

۲- این ریسه ها کاربرد بسیاری در طراحی و تزئین دکوراسیون دارند و برای عکاسی نیز مورد استفاده هستند.

۳- از ریسه سوزنی بدون نیاز به پاور و باتری و به وسیله برق شهری می توان بهره برد.

۴- مدل های ضد آب ریسه ها برای مکان های خارجی هم قابل استفاده هستند.

۵- رنگبندی این ریسه ها صورتی، سفید، سبز، قرمز، آبی، انبه ای و آفتابی می باشد.

۶- افکت نور ریسه سوزنی قابل تنظیم می باشد.

۷- قیمت این ریسه ها پایین است و می توان به راحتی از آن استفاده کرد.

ریسه ۲۲۰ ولت

ریسه ۲۲۰ ولت در دسته بندی ریسه نور مخفی شلنگی قرار می گیرد. این ریسه ها بدون پایین آوردن ولتاژ روشن می شوند و تنها به یک مبدل برای تبدیل ولتاژ AC به DC نیاز دارند. در واقع در این ریسه دیگر به ترانس برای تبدیل ولتاژ ۲۲۰ ولت به ۱۲ ولت نیست. در هر متر از این ریسه ها ۲۴۰ ال ای دی وجود دارد که نور مناسبی را در فضا ایجاد می کنند.

 این ریسه ها به خوبی در داخل سقف و یا راه پله ها نصب می شوند و برای جذابیت دکوراسیون خارجی منزل نیز قابل استفاده هستند. کاربرد ریسه ۲۲۰ ولت به همینجا ختم نمی شود زیرا از این ریسه ها برای زیبایی میادین، پل ها، پارک ها و دیگر فضاهای شهری نیز استفاده می گردد.

مزایای ریسه ۲۲۰ ولت

۱- ریسه ۲۲۰ ولت میزان درخشندگی بالایی دارد.

۲- این ریسه نور شفاف و مناسبی تولید می کند و مصرف انرژی آن با وجود ۲۴۰ لامپ ال ای دی در هر متر، پایین است.

۳- این ریسه روند تولیدی استانداردی را طی می کند تا نور مناسبی داشته باشد. به همین دلیل استفاده از آن برای انواع نورپردازی مناسب است.

۴- طول این ریسه بلند بوده و تراکم لامپ های آن در هر متر، مناسب است.

۵- از ریسه ۲۲۰ ولت می توان به عنوان ریسه نور مخفی استفاده کرد.

۶- نمونه های عایق این ریسه ها، نسبت به آب، رطوبت و گرد و غبار مقاوم است و آسیبی نمی بیند.

۷- دوام و طول عمر ریسه های ۲۲۰ ولت نسبت به نمونه های دیگر، بسیار مناسب می باشد و خرید آن مقرون به صرفه است.