نحوه اتصال IPhone به ضبط ماشین با چند راهکار ساده

طبق گزارش هایی که به صورت مستقیم از مشتریان دریافت کرده ایم، اتصال iphone به ضبط ماشین برای برخی دشوار یا حتی غیر ممکن است. ممکن است شما نیز راه های زیادی را برای اتصال موبایل آیفون خود به ضبط ماشین امتحان کرده باشید اما هنوز نتیجه قابل قبولی دریافت نکرده باشید. در ادامه با فروشگاه جانبی همراه شوید تا به بررسی ساده ترین راهکارهای  اتصال iphone به ضبط ماشین بپردازیم.

 

چگونه باید موبایل آیفون خود را به ضبط ماشین متصل کنیم؟

یکی از اولین ایده هایی که برای پخش موزیک در ضبط ماشین ارائه شد، اتصال موبایل همراه به ضبط بود. اما مدت زیادی از آن روزهایی که موبایل را به رادیو ماشین وصل می کردید و صدای کم کیفیتی دریافت می کردید گذشته است. در عصر تکنولوژی با راهکارهای ساده می توان موبایل هوشمند خود را به ضبط متصل کرد و از کیفیت بالای موزیک، تماس تلفنی، گوش دادن به پادکست، گرفتن نقشه و ... لذت برد.

به منظور  اتصال iphone به ضبط ماشین لازم است با یک رابط مثل سیستم بی سیم (بلوتوث و ...) یا با سیم (انواع کابل) به ضبط ماشین متصل شویم. البته باید توجه داشته باشید که امکان اتصال موبایل از طریق برخی سیستم ها به برخی ضبط ها وجود ندارد؛ از طرفی به دلیل به کار بردن سیستم های امنیتی خاص در موبایل های آیفون، این اتصال ممکن است کمی سخت تر باشد.

راهکارهای  اتصال iphone به ضبط ماشین

در ادامه به مهم ترین راهکارهای  اتصال iphone به ضبط ماشین اشاره می کنیم:

 اتصال iphone به ضبط ماشین از طریق بلوتوث

برای  اتصال iphone به ضبط ماشین با استفاده از بلوتوث باید ضبط ماشین از سیستم بلوتوث بهره مند باشد یا اینکه به یک دانگل بلوتوث متصل شود. مراحل زیر در این موضوع به شما کمک می کند:

  • ابتدا باید بلوتوث دستگاه آیفون خود را از قسمت Control Center روشن کنید و علامت بلوتوث را به رنگ آبی در بیاورید.
  • سپس در یک جای ایمن ماشین خود را نگه دارید و حالت وصل شدن بلوتوث را در آن روشن کنید و یا دانگل بلوتوث برای ضبط ماشین را فعال کنید.
  • معمولاً فعال کردن بلوتوث در قسمت تنظیمات ضبط قرار دارد و اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، بهتر است از دفترچه راهنمای ماشین استفاده کنید.
  • در آیفون خود تنظیمات را باز کنید و وارد قسمت Bluetooth شوید.
  • در قسمت Other devices گزینه بلوتوث ماشین خود را انتخاب کنید؛ ممکن است لازم باشد رمز خاصی را بزنید که در حالت نرمال 0000 یا 1234 است.
  • پس از  اتصال iphone به ضبط ماشین اعلان آن را در موبایل خود دریافت می کنید و اطمینان پیدا می کنید که موبایل به ضبط متصل شده است.

مقاله مرتبط : اتصال آیفون به دانگل بلوتوث ضبط ماشین

 اتصال iphone به ضبط ماشین از طریق Car play

یکی از راهکارهای اختصاصی  اتصال iphone به ضبط ماشین استفاده از برنامه Car play است که برای آیفون طراحی شده است. این برنامه با اتصال به مولتی مدیا ضبط های هوشمند، دسترسی به برنامه های آیفون شما را از طریق ماشین راحت می کند.  اتصال iphone به ضبط ماشین از این طریق بسیار ساده است و تنها به یک کابل USB رابط احتیاج دارد. به این منظور بهتر است مراحل زیر را طی کنید:

  1. با استفاده از پورت USB و کابل لایتنینگ اپل، تلفن همراه خود را به ضبط ماشین وصل کنید.
  2. با شناسایی موبایل شما توسط ضبط و باز کردن برنامه Car Play، از طریق ضبط به برنامه های موبایل دسترسی پیدا می کنید و می توانید به خدمات مد نظر خود دست پیدا کنید.
  3. اکر ضبط خودرو به موبایل متصل نشد، وجود برنامه Car play در آن و دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید.

21

 اتصال iphone به ضبط ماشین از طریق کابل شارژر USB

در صورتی که خودرو شما از برنامه Car play پشتیبانی نمی کند، می توانید با استفاده از کابل لایتنینگ آیفون موبایلتان را به ضبط وصل کنید. از این طریق به برنامه های روی آیفون دسترسی ندارید اما در اغلب موارد می توانید موزیک آیفونتان را روی ضبط ماشین پخش کنید و یا از این طریق تماس تلفنی برقرار کنید. در برخی موارد می توان از این طریق به حافظه موبایل دسترسی پیدا کرد. همچنین در بسیاری از ضبط ها می توانید موبایلتان را از این طریق شارژ کنید.

راهکارهای کمکی برای  اتصال iphone به ضبط ماشین

اگر هیچ یک از راه حل های فوق برای  اتصال iphone به ضبط ماشین کارساز نیست، لازم است برخی روش های کمکی برای اتصال را نیز امتحان کنید.:

  • کابل کمکی: کابلAUX  به عنوان یکی از راهکارهای فوق العاده اتصال موبایل به دستگاه پخش حساب می آید که برای ضبط های بدون بلوتوث و حتی بدون درگاه USB نیز امکان پذیر است. همچنین می توانید از دانگل بلوتوث AUX برای اتصال بی سیم به دستگاه پخش استفاده کنید. برای این کار به رابط جک 3.5 میلی متری احتیاج دارید. با این کار هم هزینه کمتری پرداخت می کنید و هم صدای آیفون را با کیفیت بالا به ضبط متصل می کنید.
  • آداپتور کاست: در خودروهایی که ضبط آنها خیلی قدیمی است و از کاست پشتیبانی می کند، می توانید آداپتور کاست را با هزینه پایین تهیه کنید و بعد با کابل AUX به آن متصل شوید.

این تکنیک ها آخرین راه حل های ممکن برای  اتصال iphone به ضبط ماشین است و اگر با این روش ها نیز نمی توانید به مقصود خود برسید، لازم است ضبط خودرو را عوض کنید. البته در 90 درصد موارد یکی از این روش ها حداقل برای پخش موسیقی از طریق موبایل کارساز است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروشگاه جانبی ارتباط برقرار نمایید.