معایب و مزایای بورس از کارگزاری آمارکتس و پاکت آپشن

افراد برای فعالیت در بورس می بایست اقدام به ساخت استراتژی نمایند. ساخت استراتژی نیازی به ابزار پیچیده و اطلاعات زیادی ندارد. افراد می بایست یکی از شیوه های تحلیل تکنیکال را آموزش ببینند و سپس آن را با مدیریت ریسک و سرمایه ترکیب کنند. در نظر گرفتن شخصیت روانی خوده فرد نیز در ساخت استراتژی بسیار دارای اهمیت است.

استراتژی در بورس یکی از الزامات است و افراد نمی توانند بدون استراتژی در بورس موفق باشند. برای ساخت استراتژی افراد می بایست نقاط دقیق ورود و خروج خود را از قبل مشخص سازند. در صورتی که نقاط ورود و خروج افراد به معامله از قبل مشخص شود در حین انجام معامله دچار مشکلات بسیار زیادی خواهند شد. افراد می توانند صرفا با یک دیدگاه و یک روش اقدام به ساخت استراتژی از نظر تکنیکالی نمایند.

7

افراد علاوه بر استراتژی تکنیکالی در بورس می بایست استراتژی روانی نیز برای خود داشته باشند. ممکن است در بازار بورس دچار ضرر های متوالی شوید. این امر کاملا عادی می باشد و نباید به استراتژی شک کنید. افراد می بایست برای این مواقع استراتژی روانی مخصوص به خود را داشته باشند. این استراتژی روانی باعث می شود تا در چنین لحظاتی از انجام اقدامات نامناسب پرهیز کنید.

قابل ذکر است که مدیریت ریسک و سرمایه نیز در ساخت استراتژی مناسب برای فعالیت در بورس به شدت حائز اهمیت می باشد. در صورتی که افراد مدیریت سرمایه و ریسک را در استراتژی خود جای ندهند به احتمال بسیار بالا دچار ضرر های سنگینی خواهند شد. ممکن است افراد در بورس سود تصادفی به دست بیاورند اما این سود های تصادفی مستمر نخواهند بود.

ساخت استراتژی می تواند جزو مزایا و معایب بورس باشد. به این ترتیب که با استراتژی داشتن می توانید مانند یک ربات عمل کرده و به سود دهی برسید. معایب آن هم این است که با استفاده از استراتژی می بایست هر روز اقدامات تکراری انجام دهید ممکن است دچار روزمرگی شوید.

آیا استراتژی های پیچیده در بورس کارایی بیش تر و بهتری دارند؟

استراتژی هایی که در فضای مجازی، دوره های آموزشی و کتاب ها برای فعالیت در بازار سهام ارائه می گردند یا ساده هستند یا پیچیده. در حالت کلی هر چه استراتژی معاملاتی شما برای فعالیت در بورس ساده تر باشد کارایی بهتری خواهد داشت. افرادی که کم تجربه هستند به هیچ عنوان نباید سراغ استراتژی های پیچیده بروند. علت این موضوع هم آن است که اجرای این استراتژی ها به شدت سخت می باشد.

افراد می بایست در ساخت استراتژی کاملا عادی و بدون وسواس فکر عمل کنند. در صورتی که بتوانید استراتژی خود را در دو سطر تعریف کنید می توان گفت که اقدام شما در ساخت استراتژی موفقیت آمیز بوده است.

میزان سوددهی یک استراتژی می بایست حداقل چقدر باشد؟

میزان سوددهی در بازار بورس و به طور کلی بازار های مالی بسته به استراتژی افراد منحصر به فرد می باشد. قابل ذکر است که میزان سود 5 الی 20 درصد در ماه در بازار های مالی کاملا منطقی و مناسب می باشد. در صورتی که استراتژی معاملاتی افراد این مقدار سوددهی را داشته باشند می توان گفت که استراتژی فوق مناسب و کارآمد می باشد.

افراد به هیچ عنوان در بورس نباید به دنبال سود های بسیار زیاد و غیر منطقی باشند.

8

کارگزاری پاکت آپشن : بورس به عنوان یک شغل چه مزیت هایی را دارا می باشد؟

بورس به عنوان یک شغل دارای مزیت ها و معایب بسیار منحصر به فردی می باشد. اولین موردی که باید ذکر شود این است که بسیاری از افراد بورس و بازار های مالی را به عنوان یک شغل به رسمیت نمی شناسند که این موضوع ممکن است برای افراد مشکل ساز شود، اما باید گفت که بورس و بازار های مالی برای افراد به عنوان یک شغل تلقی می گردد.

از دیدگاه بروکر پاکت آپشن اولین مزیتی که فعالیت در بورس وجود دارد آزادی است. آزادی عمل، آزادی در مدت زمان ساعت کاری و آزادی در انجام کار ها و یا عدم انجام آن ها. افراد می توانند از این مزیت ها به بهترین حالت ممکن بهره ببرند. افراد برای فعالیت در بورس می توانند در هر مکان و زمانی اقدامات لازم را انجام دهند. افراد می توانند در منزل، دفتر کار و یا حتی مسافرت ها اقدام به بررسی بازار های مالی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

مورد بعدی که می بایست در ارتباط با مزیت های فعالیت در بازار سهام و به طور کلی بازار های مالی ذکر گردد درآمد نامحدود آن است. افراد می توانند با هر مقدار سرمایه ای اقدام به فعالیت در بازار های مالی کنند. این میزان سرمایه می تواند با توجه به تجربه، مهارت و آموزش هایی که افراد دیده اند بیش تر شود.

جذابیت و هیجان بازار های مالی از جمله دیگر نکاتی است که باید به آن اشاره گردد. افراد در بازار های مالی هر روز شرایط جدیدی را تجربه می کنند. از این نظر افراد دچار روزمرگی نخواهند شد.

 آیا معایب بورس به حدی می باشد که نتوان آن ها را کنترل کرد؟

بزرگ ترین عیب بورس و بازار های مالی بار روانی ناشی از فعالیت در این بازار ها می باشد که متوجه افراد است. افراد در صورتی که این موضوع را جدی نگیرند و در جهت کنترل آن اقدامی نکنند ممکن است با مشکلات عدیده ای روبرو شوند. بار روانی ناشی از خرید و فروش سهام می تواند سبب انجام اقدامات احساسی و به دور از منطق شود.

برای کنترل کردن بار روانی ناشی از فعالیت در بازار های مالی تجربه و مطالعه ی کتاب های مربوطه بهترین راه چاره است. بیش ترین تاثیرگذاری بر روی کنترل احساسات تجربه ی افراد می باشد.

از دیدگاه کارگزاری آمارکتس مزایا و معایب بازار های مالی به گونه ای است که مزایای آن بیش تر به چشم می آید. افراد می توانند با دیدن آموزش های اصولی در این بازار ها فعالیت کنند.

کارگزاری آمارکتس : در کل بازار های مالی به عنوان یک شغل چه شرایطی دارند؟

بورس به عنوان یک شغل نسبی شناخته می گردد. به این ترتیب که افراد ممکن است با توجه به مواردی سرمایه ی خود را در یک روز و یا یک لحظه از دست بدهند. از دیدگاه بروکر آمارکتس نکته ای که وجود دارد این است که ریسک این موضوع کاملا قابل کنترل است. افراد با توجه به این که روی سرمایه ی خود ریسک می کنند ممکن است دست به کار های غیر منطقی بزنند. این موضوع هم مربوط به کنترل احساسات دارد.در یک جمع بندی کلی باید گفت که در صورت دیدن آموزش های اصولی و توانایی در کنترل احساسات در بورس موفق می شوید.

اطلاعات کلی برای سرمایه گذاری در بازار بورس تهران چیست

معاملات بورس تهران از ساعت نه صبح تا دوازده و نیم بعدظهر در روزهای کاری ( شنبه تا چهار شنبه) انجام می شود. نوسان قیمت سهم ها یک بازه مثبت و منفی ثابت و مشخصی دارد، این بازه نوسانی برای بازار بورس بین مثبت و منفی چهار درصد قیمت روز قبل و برای بازار فرابورس بین مثبت و منفی پنج درصد است. به این معنا که قیمت یک سهم در یک روز بیش از پنج درصد قیمت روز قبلی همان سهم رشد نخواهد کرد و یا برعکس بیش از پنج درصد کاهش نخواهد داشت.

9

جدیدا قوانینی وضع شده است که اگر یک شرکت به طور متوالی در چند روز بیشترین درصد سود را تجربه کند، معاملات آن شرکت به همان نسبت برای چند ساعت تا چند روز متوقف خواهد شد. این اختلافی که بین دامنه نوسانی بورس و فرابورس وجود دارد دال بر این موضوع است که ریسک سرمایه گذاری در کدام بازار نسبت به دیگری بیشتر است ( بازار فرابورس می تواند تا منفی پنج درصد نزول داشته باشد که یک درصد بیشتر از بازار بورس است). در حالی که گفته شد هر چقدر قدرت ریسک پذیری بالا باشد بازدهی نیز افزایش خواهد یافت که این موضوع را در همین جا نیز می توان بررسی کرد که بازار فرابورس یک درصد بیشتر از بازار بورس می تواند سود داشته باشد.

ارزش معاملات روزانه به ارزش ریالی سهم های خرید و فروش شده در یک روز کاری است.

شاخص کل میانگین افت و یا سوددهی کل شرکت ها در یک روز است. به عبارتی شاخص کل به عنوان یک عدد مرجع و مبنا برای تحلیل گران به کار می رود که به سرمایه گذاران دید می دهد که در طول یک روز کاری به طور میانگین شرکت ها چند درصد سوددهی داشته اند.

به بیان دیگر اگر شاخص کل را به عنوان دو کفه یک ترازو ببینیم و وزنه های مختلف را شرکت های ثبت شده در بازار بورس چیست ، کفه ترازوی مثبت و منفی نشان می دهد که به طور کل و با وجود ضرر دهی برخی شرکت ها و سود دهی شرکت های دیگر در نهایت بازار چه روندی را طی کرده است و کفه مثبت ها بر منفی ها غلبه کرده است و یا برعکس. اگر شاخص کل مثبت یک درصد باشد یعنی با وجود مثبت ها و منفی هایی که شرکت ها در آن روز تجربه کرده اند سهامداران به طور میانگین یک درصد سوددهی داشته اند.