آشنایی با پینت بال کیش؛ تفریحی به صرفه و دسته جمعی

سفر به جزیره کیش یکی از بهترین تفریحاتی است که ایرانیان و حتی گردشگران خارجی آن را انتخاب می‌کنند تا بتوانند لحظات خوبی را تجربه کنند.

تفریحات زیادی در جزیره کیش وجود دارد که هر یک از مسافرین تور کیش از اصفهان را جذب می‌کند و می‌تواند برای شما هیجان انگیز و جالب باشد. پینت بال کیش یکی از همین بازی‌هاست که در این مطلب شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با پینت بال کیش؛ تفریحی به صرفه و دسته جمعی

پینت بال چگونه انجام می‌شود؟

قبل از اینکه به صورت کامل بخواهیم امکانات پینت بال کیش را توضیح دهیم، بهتر است توضیح مختصری در رابطه با بازی پینت بال برای افرادی که شاید با آن آشنا نباشند، بدهیم.

پینت بال یک بازی گروهی است که در آن دو گروه از شرکت کنندگان در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. (تعداد افرادی که در هر گروه بازی می‌کنند مشخص نبوده و استاندارد خاصی برای آن وجود ندارد.) هر شرکت کننده یک تفنگ مخصوص که دارای مخزن باد می‌باشد را دریافت کرده و همچنین لباس مخصوص و کلاه ایمنی را تحویل می‌گیرد.

لازم به ذکر است که این تفنگ به هیچ وجه خطرناک نبوده و دارای گلوله‌های ژلاتینی با رنگ‌های خوراکی است. بازی در یک زمین نسبتا بزرگ که دارای سنگرهای مختلفی برای پنهان شدن می‌باشد، انجام می‌شود. زمانی که بازی آغاز می‌شود دو تیم در مقابل یکدیگر قرار گرفته و شلیک می‌کنند. هدف نهایی رسیدن به پرچمی است که در قسمتی از زمین قرار گرفته است. هر گروهی که بتواند زودتر به این پرچم دسترسی پیدا کند، برنده بازی است.

پینت بال در کیش

در هر شهری از ایران که زندگی کنید قطعا زمین پینت بال آنجا نیز وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی به همراه خانواده به آنجا رفته و این بازی مهیج را تجربه کنید ولی در جزیره کیش تنها یک زمین پینت بال وجود دارد که جزء یکی از بزرگترین و استانداردترین زمین‌های پینت بال در ایران است و مطمئن باشید با مراجعه به آن و تجربه امکاناتی که دارد، خاطره آن را فراموش نخواهید کرد. به همین دلیل است که مسافران تور کیش از تهران حتما از این زمین استفاده می‌کنند تا یک بازی کاملا استاندارد را تجربه نمایند.

زمین پینت بال کیش حدود 2500 متر وسعت دارد و این باعث می‌شود که بتوانید با گروهی 24 نفره به آنجا رفته و بازی کنید. طبیعی است که هر چه تعداد بازیکنان افزایش پیدا کند، بازی مهیج‌تر خواهد شد.

اگر تا به حال تجربه پینت بال را داشته باشید می‌دانید که نو و سالم بودن تجهیزات چه‌قدر روی این بازی تاثیرگذار است. این خیلی بد است که در لحظه‌ای حساس تفنگ شما گیر کند و دیگر نتوانید شلیک کنید. این اطمینان را به شما خواهیم داد که تمامی تجهیزات پینت بال کیش نو، سالم و کاملا استاندارد هستند و هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

زمانی که شما ورودی را پرداخت می‌نمایید، یک دست کامل سلاح و گارد را به همراه 50 تیر دریافت خواهید کرد و در صورتی که تیر شما تمام شد می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای جداگانه، تیر اضافی خریداری نمایید.

در رابطه با تعداد نفرات تیم‌ها قانون خاصی در پینت بال کیش وجود دارد که باید حداقل 8 نفر یعنی دو تیم 4 نفره و حداکثر 24 نفر یعنی دو تیم 12 نفره در بازی حضور داشته باشند. این بازی هیجان بسیار بالایی دارد و می‌تواند انرژی بسیار زیادی را در شما به وجود آورد.

تاریخچه پینت بال

پینت بال یکی از قدیمی‌ترین تفریحات است که حدود 38 سال قدمت دارد. در سال 1981 دو دوست با نام‌های چارلز گارین و هایل نوین ایده این بازی مهیج و جذاب را ارائه کردند. بعد از ایجاد ایده و طرح اولیه یکی از این دو نفر به صورت کاملا اتفاقی در نمایشگاه ابزار کشاورزی با وسیله‌ای خاص برخورد کرد که مانند اسلحه‌ای بود که گلوله‌های ژلاتینی پرتاب می‌کرد. این گلوله‌های ژلاتینی با رنگ پر شده بودند و بعد از اینکه با هدف خود برخورد می‌کردند، ترکیده و رنگ‌ها پخش می‌شدند.

با توجه به اینکه کشاورزان به ابزاری نیاز دارند که درختان هرس شده را با آن نشانه‌گذاری کنند، از این اسلحه استفاده می‌کردند. این شد که ایده پینت بال کامل شد و در حال حاضر حدود 15 سال است که در کمیته بین المللی المپیک به صورت کاملا رسمی شناخته شده است.

آدرس پینت بال کیش

به عنوان یکی از بهترین هتل‌های پنج ستاره کیش می‌توان به هتل داریوش اشاره کرد. یکی از امکانات بی‌نظیر این هتل، زمین پینت بال آن است. در جزیره کیش تنها یک زمین پینت بال قرار دارد که در هتل داریوش می‌باشد. باید به این نکته اشاره کنیم که ورود عموم به این زمین آزاد بوده و تنها مختص مسافرین هتل نمی‌باشد.

هتل داریوش در ناحیه شرقی جزیره کیش قرار دارد و منظره اتاق‌های آن رو به دریا می‌باشد. زمانی که شما خط ساحل شرقی را از اسکله تفریحی رو به جنوب پیش بگیرید، بعد از طی کردن 1.2 کیلومتر و حدود 15 دقیقه پیاده روی می‌توانید به پینت بال هتل داریوش برسید.

منبع