چطور ارزانترین بلیط هواپیما را بخریم؟

امروزه دغدغه بسیاری از افراد برای مسافرت، هزینه‌های آن است. عوامل بسیاری نیز در این موضوع دخیل خواهد بود؛ یکی از مواردی که می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر مؤثر باشد، خرید ارزانترین بلیط پرواز است.تفاوتی ندارید از سایت های داخلی مثل Alibaba.ir، pateh.com، flytoday.ir یا سایت های خارجی مثل cheapflights.co.uk. اما، چطور می‌توان یک بلیط هواپیما با مناسب‌ترین قیمت پیدا کرد؟

در ادامه قصد داریم با راه‌های خرید ارزان‌تر بلیط هواپیما آشنا شویم. همچنین با ما همراه باشید تا در آخر، یک سایت معتبر برای خرید بلیط هواپیما ارزان، معرفی کنیم.

 

6 روش خرید بلیط هواپیما ارزان که باید بدانید!

در حالت کلی، بلیط‌های هواپیما در دو نوع سیستمی و چارتری ارائه می‌شوند. قیمت بلیط سیستمی، به‌صورت مستقیم توسط شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود. در بلیط‌های چارتر هواپیما، چارترکننده، همه یا تعدادی از بلیط‌های پرواز را در مسیر‌های مختلف می‌خرد و با قیمت متفاوت می‌فروشد. حال که با انواع بلیط هواپیما آشنا شدید، در ادامه نکات مهم خرید ارزان بلیط پرواز را بررسی می‌کنیم.

1- در روز‌های خاص و تعطیلات بلیط هواپیما نخرید!

بسیاری از افراد در تعطیلات آخر هفته یا در روز‌هایی از سال با مناسبت‌های خاص ملی یا مذهبی مانند عید نوروز به سفر می‌روند. به همین دلیل با افزایش تقاضا در چنین روز‌هایی، قیمت بلیط هواپیما گاهی تا چندبرابر افزایش می‌یابد. با یک برنامه‌ریزی دقیق برای سفر خود می‌توانید، پس از روز‌های تعطیل و مناسبت‌ها یا در روز‌های میانی هفته، بلیط هواپیما ارزان تهیه کنید. نمودار قیمتی که در پته مشاهده میکنید، ارزانترین روز برای خرید بلیط را مشخص کرده است.

2- بلیط‌های لحظه آخری را در نظر بگیرید!

اگر زمان و روز دقیق پرواز برای شما اهمیت زیادی ندارد و در هر شرایطی برای سفر آماده هستید، می‌توانید به این گزینه هم فکر کنید. بلیط هواپیما لحظه آخری در واقع نوعی از بلیط‌های چارتری هستند که به زمان پرواز آن‌ها نزدیک شده است؛ بنابراین با قیمت کمتری به فروش می‌رسند. پس از جست و جوی پرواز در پته، بلیط های موجود به شما نمایش داده میشود. از منوی سمت راست با اعمال فیلتر میتوانید بلیط های چارتری را انتخاب و به بلیط های لحظه آخری نزدیک تر شوید.

3- انتخاب فرودگاه مقصد مهم است

در زمان خرید بلیط هواپیما، فرودگاه‌های شهر مقصد را در نظر بگیرید. به‌خصوص در شهر‌های خارجی که چند فرودگاه دارند، مسیر پروازی به برخی از این فرودگاه‌ها، قیمت کمتری دارد.

4- شرکت‌های هواپیمایی مختلف را بررسی کنید

برای خرید بلیط هواپیما ارزان، می‌توانید ایرلاین‌های مختلف را در یک مسیر پروازی با هم مقایسه کرده و مناسب‌ترین قیمت را انتخاب کنید. فیلترهایی که در منوی سمت راست، در صفحه جست و جوی مشاهده میکنید، این امکان را به شما میدهد، بلیط خود را از میان گسترده ترین مسیرهای پروازی و ایرلاین های متنوع انتخاب کنید.

5- به کلاس پروازی دقت کنید.

اگر مدت‌زمان پرواز شما کوتاه است؛ نیازی به خرید بلیط‌های گران‌قیمت فرست کلاس نیست. در پرواز‌های کمتر از دو ساعت، فرصت استفاده از خدماتی مانند غذا یا صندلی باکیفیت را ندارید؛ بنابراین با خرید بلیط اکونومی، هزینه پرواز خود را کاهش دهید.

6- هزینه حمل بار را بررسی کنید.

قبل از پرواز از میزان حمل بار مجاز ایرلاین موردنظر اطلاع پیدا کنید. همچنین هزینه‌های حمل اضافه‌بار را نیز در نظر بگیرید؛ در بسیاری از موارد هزینه حمل بار، قیمت بلیط شما را افزایش داده و در هزینه‌های نهایی سفر شما تأثیرگذار است.

در نهایت این موضوع را در نظر داشته باشید که برای خرید ارزان بلیط هواپیما، مجموعه‌ای را انتخاب کنید تا بلیط موردنظر شما را با قیمت کمتر و در زمان کوتاه‌تر ارائه دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

راه‌های خرید ارزانترین بلیط هواپیما از پته

با افزایش تقاضا برای خرید آنلاین، سایت های خرید بلیط هواپیما مثل علی بابا، فلای تودی، پته، فلایتیو، مستر بلیط، به منظور جلب رضایت مسافران، در ارائه بهترین خدمات و قیمت بلیط با یکدیگر رقابت میکنند. اگر به دنبال خرید ارزان بلیط پرواز هستید، رزرو بلیط هواپیما در سایت پته، انتخابی ایده‌آل برای شما است. این مجموعه نسبت به دیگر ارائه‌دهنده‌های بلیط هواپیما، سود کمتری را برای خود در نظر گرفته است؛ بنابراین می‌توانید بلیط موردنظر خود را با کمترین قیمت تهیه کنید. در پته، با مشخص‌کردن مبدأ، مقصد و تاریخ سفر، قیمت بلیط را از ایرلاین‌های مختلف بررسی کرده و بهترین را انتخاب کنید. در این بخش به روش‌های خرید بلیط هواپیما ارزان از پته می‌پردازیم.

2

تقویم قیمتی پته

در تقویم قیمتی، ارزانترین بلیط‌های هواپیما در مسیر پروازی انتخابی برای بازه یک‌ماهه، نمایش داده می‌شود. با استفاده از این ابزار، ارزان‌ترین قیمت بلیط را در چند روز قبل و بعد از تاریخ سفر خود مشاهده خواهید کرد.

خرید بلیط چارتری پته

با انتخاب نوع پرواز چارتری، تمامی بلیط‌های چارتری مسیر پروازی نمایش داده می‌شود. در این حالت می‌توانید ارزان‌ترین شرکت هواپیمایی را انتخاب کنید.

قابلیت فیلترکردن قیمت بلیط در صفحه جست‌وجو

در سایت پته، فیلتر‌های مختلف شرکت هواپیمایی، فرودگاه، نوع پرواز، کلاس پرواز، تعداد توقف و زمان پرواز برای جستجوی دقیق‌تر نتایج قیمت بلیط هواپیما وجود دارد.

انتخاب بازه ساعت پرواز

با استفاده از این قابلیت می‌توانید بازه ساعت پرواز خود را فیلتر کنید. در بسیاری از موارد، پرواز‌های آخر شب ارزان‌تر از بلیط‌های در طول روز هستند.

 

جمع‌بندی

در آخر یادتان باشد که در خرید بلیط هواپیما ارزان عوامل مختلفی مانند زمان پرواز، کلاس پرواز، نوع بلیط و ... تأثیرگذار است. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود به وب‌سایت پته مراجعه کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین قیمت موجود، لیستی از بلیط‌ها را مشاهده کرده و پس از مقایسه قیمت‌ها، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را تهیه کنید. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما برای خرید ارزان بلیط هواپیما کمک کند.