خرید با کیفیت ‌ترین آجیل و خشکبار از بهترین تولید‌کننده

زمانی که صحبت از آجیل و خشکبار می‌شود، ناخودآگاه افکار به سمت مراسمی همچون عید نوروز و شب یلدا سوق پیدا می‌کند. این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که این دانه‌های مغذی از چندین دهه پیش با زندگی ما عجین شده و به شکل نماد در آمده‌اند. حال اگر بخواهیم از بحث تاریخی ماجرا بگذریم به یک توضیح مختصر و ساده می‌رسیم: "آجیل و خشکبار" تنقلاتی بسیار خوشمزه و مقوی محسوب می‌شوند که قطعاً ذائقه هر شخصی را به سمت خود جذب می‌کنند.

01

چنین مسائلی امروزه سبب شده تا به قول معروف (دست در تولید و فروش آجیل و خشکبار) زیاد شود و مسلماً برای همگی ما در ایران ثابت شده زمانی که اشباع در خرید و فروش محصول صورت گیرد؛ زمینه برای افراد سودجو نیز فراهم می‌شود. از همین رو در این مقاله سعی داریم علاوه بر اشاره به فواید خشکبار و آجیل، مواردی برای خرید خشکبار بهترین نوع آن را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس اگر به سلامت خود و اطرافیان خود اهمیت می‌‍دهید، پیشنهاد می‌کنم تا آخر این مطلب باما همراه باشید.

قبل از خرید خشکبار بهتر است بدانید | آجیل و خشکبار چیست؟

در واقع همگی ما می‌دانیم که آجیل چیست؛ گردو، پسته، انواع بادام، تخمه و… از جمله آجیل‌هایی هستند که برای همگی ما شناخته شده هستند، البته نمونه‌‍‌های از Nuts (آجیل) نیز وجود دارند که در ایران شاید کمتر کسی با آن‌ها آشنا باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به " گردو آمریکایی (پیکان)، دانه درخت کاج، آجیل برزیلی و…) اشاره داشت. اما در این بخش مقصود این است تا نگاه عمیق‌تری به این مخلوط‌های خوشمزه داشته باشیم. در توضیحی ساده آجیل مغز و دانه خشک شده برخی از گیاهان و درختان عنوان می‌شود؛ در این میان لازم است بدانید آجیل‌ها به دلیل ارزش غذایی بالا (پروتئین، روی، آهن، ویتأمین B و…) در دسته غذایی گوشت و جایگزین‍‌‍‍‌ها قرار می‌گیرند.

یک لیوان آجیل و خشکبار برابر 60 گرم گوشت بدون چربی است.

 

 

از دیگر فواید این گروه غذایی می‌توان به چربی مفید آن‌ها اشاره داشت که برای قلب بسیار مفید هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در انواع آجیل راه‌حلی مناسب برای پیشگیری از ابتلا به سرطان است. و اما خشکبار که اغلب به همراه آجیل نام آن را می‌شنویم، به انواع میوه‌جاتی اطلاق می‌شود که بتوان آن‌ها را خشک و ماندگاری آن‌ها را افزایش داد.

خرید با کیفیت ‌ترین آجیل و خشکبار از بهترین تولید‌کننده

خواص بالقوه آجیل و خشکبار | از بهبود حافظه تا سلامت قلب 

همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد، آجیل‌ها خواص بی‌شماری را در خود جای داده‌اند که پیش‌تر نگاهی سطحی به آن‌ها داشتیم. وجود انواع "مواد معدنی، ویتأمین‌، اسید‌های چرب" این تنقلات خوشمزه را به یک مواد غذایی تمام عیار تبدیل ساخته که از جمله اثرات آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تقویت حافظه و درمان حواس پرتی
  • افزایش ایمنی و اندام حیاتی
  • کنترل دیابت
  • کاهش اشتها 
  • کاهش کلسترول خون
  • بهبود فعالیت کلیه و کبد
  • و… 

 

جالب است بدانید که بسیاری از خواص آجیل در زردچوبه نیز یافت می‌شود؛ ضمن اینکه این ادویه قدرتمند، همچون خواص هل، فواید دوچندان دیگری همچون (درمان افسردگی، جوان‌سازی پوست و…) در خود جای داده است؛ بنابراین اگر برای مواردی همچون مشکلات عروقی و سرطان از آجیل‌ها استفاده می‌کنید، خرید زردچوبه خالص و باکیفیت را نیز جدی بگیرید.

 

 

 

 

مرغوب بخرید | راهنمای انتخاب خشکبار و انواع آجیل

  1. انتخاب روش خرید مناسب: خشکه بار‌ها (خشکبار) اصولاً عمر زیادی ندارند و اگر در معرض نور مستقیم و هوای آزاد قرار داشته باشند، کیفیت و مرغوبیت خود را از دست می‌دهند. بنابراین قبل از هر چیز مهم است از چه فروشنده‌ای قصد خرید دارید. پیشنهاد ما به شما این است حدالامکان از مغازه‌های معتبر و فروشگاه‌های آنلاین معتبر خرید کنید. چرا که محصولات بسیاری از دست فروشان به علت در معرض هوا بودن، کیفیت مناسب را نداشته و شما را از خریدتان پشیمان خواهد کرد.
  1. سنتی وارد عمل شوید: حتماً شما هم این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که "هیچ ماست فروشی نمی‌گوید ماست من ترش است" بنابراین اگر خریدتان به صورت حضوری است تنها به تعریف و تمجید فروشنده اتکا نکنید و حتماً قبل از خرید، خودتان از کیفیت محصول مطمئن شوید.
  1. آجیل خام بخورید: اگر از آن دسته افرادی هستید که توجه به رژیم غذایی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بهتر است آجیل را به صورت خام تهیه کنید. با این حال اگر نوع بو داده آن را ترجیح می‌دهید، توجه داشته باشید تا مغز مورد نظر شما علاوه بر نداشتن تیرگی زیاد که نشان‌دهنده زیاد تفت داده شدن است، بیش از حد درخشان و براق نباشد، چرا که از وجود رنگ غذایی بر روی آن خبر می‌دهد.

 

برای مطلع شدن از این موضوع می‌توانید مقداری از آجیل را در کف دست خود نگه دارید، اگر محصول دارای رنگ خوراکی باشد، رطوبت باعث می‌‎شود به دست بچسبد.

 

 

 

  1. به اندازه بخرید: میوه خشک شده و آجیل بهتر است، به اندازه مصرف یک مدت کوتاه صورت گیرد تا همواره تازه و مرغوب باشد. به خصوص آجیل مونده اصلاً حس خوشایندی ندارد و به اصطلاح بوی "نا" به خود می‌گیرد.

 

  1. سفارش آنلاین: برای خرید آنلاین آجیل حتماً توضیحات و تاریخ بهترین زمان مصرف آن را چک کنید؛ البته این نکته حائز اهمیت است که در فضای مجازی به علت وجود تعداد بالای فروشنده و فضای رقابتی، افراد سعی می‌کنند تا با ارائه محصولات بهتر در عین قیمت مناسب کاربران را به سمت خود جذب کنند.

03

کلام آخر

در دنیایی که با مواد غذایی هورمونی و شیمیایی دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ توجه به سلامت بدن بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. به خصوص اگر شما از آن دست افرادی می‌باشید که از قرص و ویتأمین‌های صنعتی فراری هستند، مصرف مواد غذایی همچون انواع مغز و خشکبار توصیه می‌شود؛ اما در این میان انتخاب درست نیز بسیار مهم است؛ در واقع نه تنها برای آجیل و بلکه برای خرید زردچوبه، هل و انواع محصولات این چنینی، ضروری است تا فروشنده معتبری را برگزینیم.