اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. قبرس شمالی یکی از کشورهای نزدیک به ایران بوده که در سال‌های اخیر به مقصدی جذاب میان مهاجران بدل شده است. دانشگاه‌های معتبر، هزینه‌های معقول و امکان اخذ ویزای همراه از دلایل مهم این امر هستند.

در این مقاله قصد داریم با بررسی هزینه خرید خانه در قبرس، شرایط اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک، مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در قبرس می‌پردازیم. همچنین تلاش خواهیم کرد که مراحل قانونی و شرایط اخذ وام در این کشور را نیز بررسی کرده و واجدین شرایط برای خرید ملک در قبرس را نیز معرفی کنیم.

در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا جوانب مختلف اقامت قبرس شمالی با خرید ملک را بررسی کنیم.

معرفی قبرس شمالی

جزیره‌ی قبرس، جزیره‌ای زیبا در میان آب‌های مدیترانه است که اتصال میان قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا را برقرار می‌کند. کشور قبرس پس از استقلال جمهوری قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. قبرس شمالی که به قبرس ترک‌نشین هم معروف است، تحت قیومیت ترکیه بوده و یکی از اعضای دائمی اتحادیه‌ی اروپا، سازمان ملل متحد، اتحادیه‌ی مشترک‌المنافع انگلیس و همچنین عضو جنبش عدم تعهد است.

در مقابل قبرس جنوبی تحت قیومیت یونان بوده و یکی از اعضای شینگن است. با توجه به موارد گفته شده، برای مهاجرت به قبرس شمالی، نیازی به اخذ ویزا، از جمله ویزای شینگن نیست.

قبرس شمالی، به‌عنوان سومین جزیره‌ی بزرگ در دریای مدیترانه، طبیعتی زیبا و آب و هوایی مطبوع داشته و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند به طوری که رتبه‌ی هفتم در صنعت گردشگری دنیا را به خود اختصاص داده است.

جمعیت تحصیل‌کرده‌ی قبرس شمالی، روز به روز در حال افزایش است.

03

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک به عنوان یک سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی برای خانواده‌هایی که قصد مهاجرت و بهبود کیفیت زندگی خود را دارند، پیشنهادی عالی محسوب می‌شود. با خرید ملک در قبرس شمالی، این امکان برای تمام اعضای خانواده فراهم می‌شود که اقامت این کشور را دریافت کنند.

از دیدگاه مجله فوربز در سال 2021، قبرس شمالی بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک است. همچنین مؤسسات معتبر در زمینه‌ی املاک تسهیلاتی را برای خریداران در نظر گرفته‌اند از جمله این که با پرداخت 40 درصد از کل قیمت ملک انتخابی، قرارداد میان شما و فروشنده در دفاتر ثبت و امکان فروش یک ملک به چند نفر منتفی می‌شود.

علاوه بر این، با همین پرداخت اولیه، خریداران می‌توانند اقدامات لازم برای اخذ اقامت خود و اعضای خانواده‌شان را شروع کنند. هزینه‌ی باقیمانده برای خرید ملک را می‌توان بدون بهره در قالب اقساط بلند مدت پرداخت کرد.

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

در جدول زیر، هزینه‌ی خرید خانه به ازای هر متر مربع در برخی از شهرهای قبرس شمالی گردآوری شده است:

شهر

هزینه هر متر مربع (یورو)

نیکوزیا

1771

فاماگوستا

1019

گرینه

918

لیماسول

2762

لاکارنا

1575

 

 

 

 

 

 

 

مدارک لازم برای خرید ملک در قبرس شمالی

  • مدارک زیر اصلی‌ترین مدارک برای خرید ملک در قبرس شمالی هستند:
  • اصل پاسپورت و کپی تمام صفحات
  • شناسنامه‌ی همه‌ی اعضای خانواده به همراه ترجمه‌ی آن‌ها
  • 4 قطعه عکس
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • ترجمه سند ازدواج که به تائید وزارت امور خارجه رسیده باشد

02

 

اخذ اقامت و تابعیت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

به عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها جهت دریافت اقامت، خرید ملک در قبرس شمالی به شما این امکان را می‌دهد که برای خود، همسر و فرزندان زیر 25 سال خود، اقامت دائم کسب کنید. همچنین این امکان برای شما وجود خواهد داشت که برای والدین خود نیز درخواست اقامت کنید.

بیشتر بخوانید: اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

مزیت مهم دیگر، این است که خریدار نیازی نیست برای حفظ اقامت، به صورت دائم در قبرس حضور داشته باشد، بلکه در طی دو سال، تنها یک روز حضور در این کشور کافی خواهد بود.

برای اخذ تابعیت و پاسپورت قبرس شمالی، می‌بایست هفت سال در این کشور زندگی کنید. پس از دریافت تابعیت این کشور، امکان سفر به تمامی کشورهای اروپایی برای شما فراهم خواهد شد.

روش‌های دیگر برای مهاجرت به قبرس شمالی

اقدام برای اخذ اقامت قبرس شمالی با روش‌های متعددی امکان پذیر است که متقاضیان با توجه به شرایط مالی، سنی، تحصیلی و شغلی خود می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. راه‌های اصلی برای مهاجرت به قبرس شمالی، به شرح زیر است:

  • تحصیل در قبرس شمالی
  • خرید ملک
  • کار در قبرس شمالی
  • سرمایه‌گذاری

این روش‌های معمول‌ترین روش برای مهاجرت به قبرس شمالی هستند که خرید ملک محبوب‌ترین آن‌هاست. در ادامه شرایط کلی برای مهاجرت از طریق راه‌های ذکر شده را مشاهده می‌کنید:

روش مهاجرت

ویزای لازم

مدرک زبان

بازه سنی

تمکن مالی

تحصیلی

ویزای تحصیلی

نیاز ندارد

18-30

80 میلیون تومان+هزینه‌ی شهریه‌ی دانشگاه

کاری

ویزای کاری

مدرک زبان انگلیسی، ترکی یا هر دو

حداقل 25

60 تا 70 میلیون تومان

سرمایه‌گذاری

ویزای سرمایه‌گذاری

نیاز ندارد

بدون محدودیت

حداقل 100 هزار دلار

خرید ملک

ویزای سرمایه‌گذاری

نیاز ندارد

بدون محدودیت

حداقل 125 هزار یورو

 

میزان هزینه‌های معمول زندگی در قبرس شمالی

هزینه‌های روزمره‌ی زندگی در قبرس شمالی تنها 10 تا 15 درصد از زندگی در ایران بیشتر است. با صرف نظر از هزینه‌ی مسکن، درآمد 500 دلار در ماه برای داشتن یک زندگی متوسط در قبرس شمالی، کافی خواهد بود. برق و سوخت از عمده‌ترین و بالاترین مخارج محسوب می‌شوند.

مزایای زندگی در قبرس شمالی

از نظر سرمایه‌گذاران، بازار کم رقابت، هزینه‌ها و مالیات پایین و امکان اخذ درآمد ارزی از جمله اصلی‌ترین مزایای زندگی در قبرس شمالی هستند. از طرف دیگر از دیدگاه خریداران ملک، شرایط آسان خرید، اقساط بلند مدت، طبیعت زیبا و امکان معامله‌ی مستقیم با شرکت‌های سازنده و امکانات متعدد از مزایای اقامت در قبرس شمالی هستند.

دانشجویان نیز به دنبال جذابیت‌هایی همچون فضای تحصیلی بین‌المللی، مخارج پایین و وجود مدارک بین‌المللی قابل ارائه به سراسر دنیا هستند.

01

 

شرایط اخذ وام برای خرید ملک در قبرس شمالی

اعطای وام‌های دولتی با بهره‌ی کم 2 تا 4 درصد که از حداکثر میزان 70 درصدی قیمت ملک قابل دریافت هستند، تسهیلات ویژه‌ای است که دولت قبرس به خریداران ملک ارائه می‌دهد. این امر، حکم یک فرصت عالی برای متقاضیان خرید ملک در قبرس است.

سخن آخر

قبرس شمالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک است. قبرس شمالی از طبیعت زیبا و امکانات بی‌شماری برخوردار است. دولت قبرس با ارائه‌ی خدماتی چون اعطای وام با اقساط بلند مدت و امکان معامله‌ی مستقیم با فروشندگان از جمله مزایایی است که بسیاری از متقاضیان را به خرید ملک در قبرس شمالی ترغیب می‌کند.

برای خرید ملک در قبرس شمالی، بهترین روش مشاوره با وکلا و متخصصان خبره در این زمینه است که می‌توانند با توجه به شرایط مالی، سنی و شغلی شما، بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند.