نکات بیشتر در مورد سفر به قبرس شمالی که باید بدانیم

هر زمان که اسم قبرس به گوش شما خورده است ،‌ به احتمال زیاد یک پسوند هم با خود داشته است و یا قبرس شمالی شنیده اید، یا قبرس جنوبی که به این منطقه قبرس اروپایی هم گفته می‌شود. قبرس یک کشوری جزیره‌ای می‌باشد که تاریخ پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است،‌ آفتاب این سرزمین گرم است و دریای آن به شدت درخشان است و مناظری رویایی در دل خود دارد که از دیدن آن غرق لذت خواهید شد.

این کشور که جزیره‌ای است دو قسمت جدای از هم دارد که قسمت شمالی که با نام قبرس شمالی شناخته می‌شود محل سکونت مردم ترک زبان است و قسمت جنوبی که با نام قبرس اروپایی شناخته می‌شود محل سکونت مردم یونانی تبار است و هر دو زبان یونانی و ترکی در این کشور مورد استفاده هستند و به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شوند و این سفر به قبرس را جذاب تر می کند.

01

شرکت مهاجرتی و سرمایه گذاری بازرگان که شما عزیزان را دعوت می کند تا نکات مهمی که در زمینه سفر به این کشور وجود دارد را مطالعه بفرمایید؛

چه فصلی برای سفر به قبرس مناسب‌تر است؟

این کشور دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای است؛ تابستان‌های ان گرم است و از میانه های خرداد شروع می‌شود و تا آخر شهریورماه ادامه دارد و زمستان‌های آن مرطوب است و زمستانش از آبان ما شروع می‌شود و تا اسفندماه به پایان می‌رسد. اگر علاقمند روزهای آفتابی هستید توجه داشته باشید که تقریبا سیصد و چهل روز آفتاب بالای این جزیره در حال تابیدن است؛ به ویژه بعد از فروردین ماه تا آخر شهریور که تقریبا یازده ساعت خورشید در آسمان خواهید بود.

02

معمولا از بادهای تند و طوفان‌های خطرناک هم خبری نخواهد بود. بلندی کوه‌های ترودوس از کمتر قسمت های جزیره است که امکان دارد برای هفته‌های پشت سر هم بارش برف را تجربه نمایند و به همین خاطر است که یکی از جاذبه‌های خیلی خاص طرفداران ورزش اسکی می‌باشد. برای این که اطلاعات کاملی در فصل مناسب سفر به این کشور را داشته باشید با مجموعه مهاجرتی و سرمایه گذاری بازرگان در ارتباط باشید.

چند راهکار برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به قبرس

در همه مسافرت‌ها راهکارهایی برای کم کردن و مدیریت هزینه‌‌ها وجود دارد؛ تنها باید مقداری در انتخاب‌دقت نمایید و قبل از شروع سفر به قبرس، زمان بیشتری به بررسی اختصاص داده تا بتوانید طبق بودجه‌ای که دارید بهترین تصمیم را داشته باشید. توصیه‌هایی که در ادامه خواهید خواند، راه‌حل‌های راحت و کاربردی می‌باشند که می‌توانند تا حد فراوانی خیال شما را از بابت هزینه‌ها راحت نمایند.

  • با اتوبوس رفت و آمد نمایید

چنانچه که جلوتر توضیح داده شد، رزرو ماشین داخل قبرس شیوه مروجی برای گشت‌وگذار گردشگران است. اما اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید.

  • از طبیعت بکر و آثار تاریخی غافل نباشید

قبرس،‌ یک جزیره‌ای به شدت زیبا و پر از منظره‌های تازه و دست نخورده است. تفریح در ساحل‌های زیبا هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت مگر اینکه تمایل داشته باشید چتر و تخت کرایه کنید. توصیه ما این است که در سفر به قبرس به جای این که یک‌جا بنشینید و به جای اقامت در ساحل، تفریح و بازدیدهای خود را زیاد کنید و به پارک‌ها و موزه‌ها و جاهای تاریخی که بسیاری از آن‌ها هم رایگان هستند، سر بزنید. از آرامشی که در آن وجود دارد لذت ببرید و به دور از سر و صدا و آلودگی شهرها غرق در تاریخ و طبیعت بکر این مناطق خوب شوید. برای همین است مهاجرت به قبرس شمالی برای بسیاری از مهاجران مورد جذابی است.

  • به رستوران‌های محلی سربزنید

همواره در طول سفر به قبرس این را به خاطر داشته‌باشید که غذاهایی که در رستوران‌های گردشگری آماده و سرو می‌شود گران می‌باشد! به طور مثال غذایی که در رستوران‌های ساحل دریا عرضه می‌شود، تا حد زیادی گران‌تر از غذاهایی است که در رستوران‌های کوچک و محلی به فروش می‌رسند. توصیه می‌کنیم هم برای تجربه جدید و هم برای صرفه جویی در هزینه‌ها از رستوران‌های محلی و غذاهایی که داخل خیابان درست می‌کنند غافل نشوید چرا که این غذاها هم لذیذ می‌باشند و هم ارزان‌تر از رستوران های ساحل.

03

  • در انتخاب محل سکونت دقت کنید

این مسئله را به خاطر داشته باشید که  اقامت‌گاه‌هایی که در نزدیکی ساحل قرار دارند گران‌تر از بقیه اقامتگاه‌ها می‌باشند و برای صرفه‌جویی بهتر مناسب است که از خیر هتل‌های ساحلی بگذرید. نکته مهم دیگر اینکه شایسته است به دنبال اقامت‌گاهی باشید که یخچال و گاز در آن‌ها وجود دارد تا بتوانید نوشیدنی و مواد غذایی را به جای این که از بوفه هتل تهیه کنید از بیرون خریداری کنید و در یخچال خود نگهداری نمایید و برای وعده‌های سبک مشغول پخت و پز شوید و آشپزی کنید. با این شیوه، صرفه‌جویی خیلی زیادی در هزینه‌های شما می‌شود.

تخمینی از هزینه‌های سفر به قبرس

سفر به قبرس برای کسانی که از کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌آیند از نظر هزینه‌ای که عموما انجام می‌گیرد، یک مقصد خوب به حساب می‌آید. اما برای کسانی که از کشورهای آسیایی می‌آیند مقداری هزینه‌ها بالا است آن هم به دلیل این است که درآمد در این کشور در سطح مناسبی قرار دارد. ولی در کل سفر به قبرس شمالی از همه نظر کاملا مقرون به صرفه تر از نسب به دیگر کشور های اروپایی.

قیمت حدودی برای سفر هفت روزه که تنها یک نفر باشد و به مقصد قبرس برود. قطعا بر اساس محلی که برای اقامت انتخاب می‌کنند که می‌تواند یک اتاق خیلی قشنگ در هتل پنج ستاره باشد و یا هم یک اتاق در یک منزل روستایی، این هزینه متفاوت است. برای همه موارد دیگر هم این را مد نظر داشته ‌باشید که این توانایی را دارید در هزینه‌ها بیشتر صرفه‌جویی نمایید و یک سفر خوب را تجربه کنید.

سخن پایانی

سفر به قبرس ممکن است یک سفر رویایی و خاطره انگیز برای شما باشد و آرامشی که برای طولانی مدت به دنبال ان بوده‌اید به شما داده خواهد شد و روح شما را جلا می‌بخشد. از سوی دیگر هم اگر علاقه به پاساژگردی و خرید و بازدید از شهرهای نو و پیشرفته دارید، مناسب است مقداری بیشتر سفر کنید و یک مقصد بهتر برای خود پیدا نمایید.

قبرس یک کشور زیبا و توریست پسندی است که قطعا بیش از یک ساحل قشنگ و خورشید درخشان برای شما دارد. مجموعه مهاجرتی و سرمایه گذاری بازرگان توصیه می کند اگر تمایل به سفر به یکی از کشورهای همسایه دارید قبرس را در لیست خود قرار دهید و اگر امکان مسافرت به این کشور را داشتید حتما سفر کنید. این شرکت همچنین در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی خدماتی ارائه میکند که می توانید مشاوره ای رایگان در این زمینه داشته باشید.