آیا سفر با تور آنتالیا در سال 2023 امن است؟

آنتالیا یک شهر تفریحی در منطقه جنوب شرقی ترکیه است. بندرهای آن توسط قایق‌های تفریحی احاطه شده‌اند و سواحل آن به آب‌های شفاف و گرم مدیترانه متصل می‌شوند.اطراف آن را کوه ها، مسیرهای پیاده روی، و آبشارهای زیبا احاطه کرده اند. علاوه بر این، برخی از مکان‌های دیدنی ترکیه مانند رشته کوه توروس، که کوه Lycian Olympus در آن نزدیکی است، وجود دارد. تور آنتالیا هر سال پذیرای بیش از 15 میلیون گردشگر بین المللی در سال و 7 میلیون گردشگر داخلی دیگر است. به راحتی  و با دیدن این همه جاذبه می توان فهمید که چرا تور ارزان آنتالیا مکانی است که ارزش بازدید دارد اما آیا آنتالیا امن است؟ پاسخ ساده این است که بله، آنتالیا شهری امن برای بازدید است.با این حال، مانند هر شهر دیگری، همیشه استفاده از عقل سلیم و رعایت نکات و توصیه های ایمنی قبل از سفر مهم است.

01

ایمنی آب و هوا در آنتالیا

به عنوان یک شهر مدیترانه ای، آب و هوای که در تور لحظه آخری آنتالیا تجربه می کنید به این شکل می تواند باشد که در تابستان بسیار گرم و مرطوب و در زمستان معتدل باشد.اگرچه تابستان به طور کلی بهترین زمان برای سفر به آنتالیا در نظر گرفته می‌شود ، اما این زمانی است که آب و هوا ناامن‌ترین زمان است. در طول روز، با پوشش ابری بسیار کم، دمای آن به 35 درجه سانتیگراد می رسد، به این معنی که محافظت بسیار کمی در برابر خورشید وجود دارد. هنگام سفرهای یک روزه از آنتالیا و گشت و گذار در منطقه، مقدار زیادی آب با خود بیاورید. محافظت در برابر آفتاب نیز ضروری است، به خصوص اگر قصد دارید از سواحل زیبای آن لذت ببرید.در شب، می تواند به طور قابل توجهی تا حدود 23 درجه سانتیگراد خنک شود.دسامبر و ژانویه مرطوب ترین ماه ها هستند و همچنین گاهی اوقات برف به خصوص در کوه های اطراف می بارد. این نیز فصل باران های موسمی در نظر گرفته می شود و طوفان های استوایی گاهی اوقات اتفاق می افتد.

آیا آنتالیا در برابر بلایای طبیعی ایمن است؟

آنتالیا نیز مانند هر جای دیگر ترکیه، گاهی اوقات شاهد زلزله و لرزش است.اگرچه این شهر به گونه ای ساخته شده است که در برابر این مقاومت مقاوم باشد، اما مدتی است که هیچ خسارت یا تلفات عمده ای در اثر زلزله وجود نداشته است.بزرگترین خطر در ترکیه آتش سوزی جنگل هاست. با افزایش دما در تابستان، آتش سوزی جنگل ها در امتداد سواحل جنوبی رایج است. در واقع، اخیراً در سال 2021، یک آتش سوزی گسترده در امتداد منطقه مدیترانه ترکیه بیش از 14 روز سواحل را ویران کرد. در برخی سال‌ها، آتش‌سوزی‌ها آنقدر زیاد شده است که مردم را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرده است.

آیا سفر با تور آنتالیا در سال 2023 امن است؟

آیا آنتالیا برای مسافران زن انفرادی امن است؟

آنتالیا برای مسافران زن انفرادی مکان امنی برای بازدید است، اما باید در مرکز شهر بمانید و شب ها به تنهایی پرسه نزنید. مرکز شهر به خوبی روشن است و حضور پلیس قوی دارد، اما مسافران انفرادی زن در آنجا گزارش داده‌اند که برخی از مردان در شب رفتاری ترسناک و خزنده دارند، بنابراین هنگام سفر تنها باید از عقل سلیم استفاده کنید. وقتی به تنهایی سفر می کنید، بزرگترین تهدید شما کلاهبرداران هستند. از آنجایی که شما تنها هستید، هدف آسانی هستید، بنابراین بهتر است همیشه مراقب این موضوع باشید. مردم محلی دوست دارند با شما صحبت کنند، و در حالی که برخی از آنها صادق هستند و نیت خوبی دارند، همه به دنبال یافتن دوستان جدید نیستند.تا جایی که امکان دارد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و در مسیر توریستی بمانید. همیشه ایده خوبی است که در هاستل ها بمانید تا بتوانید با مسافران همفکر دیگری ملاقات کنید تا بتوانید هنگام بیرون رفتن در شب همراه شما باشند.

 

آیا حمل و نقل عمومی در آنتالیا امن است؟

بله، حمل و نقل عمومی در آنتالیا امن است. این شهر دارای یک شبکه حمل و نقل عمومی فوق العاده است که اتوبوس ها و ترامواها به طور منظم و به موقع تردد می کنند. علاوه بر اینها، اغلب تمیز و به خوبی نگهداری می شوند.اتوبوس ها و ترامواها بسیار ایمن هستند و رانندگان صادق و محترم هستند. بعید است در حمل و نقل عمومی جرمی پیدا کنید و احتمال کلاهبرداری کم خطر است. تراموا اغلب در مرکز شلوغ است، بنابراین بهتر است کیف های خود را در مکان های بسته نزدیک به سینه خود نگه دارید.رانندگی در آنتالیا بزرگترین خطر در حمل و نقل عمومی است. اکثر وسایل نقلیه اجاره ای به خوبی نگهداری می شوند و کیفیت خوبی دارند، اما بزرگترین خطر شما رانندگان دیگر هستند. اگر ماشین اجاره می‌کنید، توجه داشته باشید که رانندگان ترک تمایل دارند قوانین جاده‌ای را نادیده بگیرند، بنابراین باید هنگام رانندگی هوشیار باشید.

آیا سفر با تور آنتالیا در سال 2023 امن است؟

آیا تاکسی ها در آنتالیا ایمن هستند؟

تاکسی های آنتالیا دارای مجوز و ایمن برای مسافران هستند. آنها زرد هستند و در بالا می گویند "Taksi". اگرچه رانندگان تاکسی قرار است با تاکسی متر حساب کنند، برخی ترجیح می‌دهند این کار را انجام ندهند.هنگامی که یک راننده تاکسی تلاش می کند این کار را انجام دهد، شما می دانید که مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید. لطفاً به آنها بگویید که می خواهید با تاکسی متر پرداخت کنید یا به دنبال تاکسی دیگری باشید. همچنین می‌توانید از راننده بپرسید که هزینه سفر چقدر است و از قبل روی قیمت توافق کنید، نه اینکه در پایان سفر خود را شگفت‌زده کنید.اکثر رانندگان تاکسی در آنتالیا صادق هستند، اما برخی سعی می‌کنند با طی کردن مسیری طولانی‌تر از آنچه که نیاز است برای بالا بردن قیمت، از مزایای گردشگران استفاده کنند. مطمئن شوید که ناوبری را روی تلفن خود تنظیم کرده اید تا بدانید به کجا می روید و از شما سوء استفاده نمی شود.

آیا آنتالیا در شب امن است؟

سوال این است که آنتالیا در شب امن است؟ مجموعه ای از پاسخ ها دارد. بیشتر مسافران به شما می گویند که در شب نسبت به روز احساس امنیت کمتری دارند و این به این دلیل است که برخی از شخصیت های سایه دار در شب بیرون می آیند.در کل، اگر فقط در مرکز اقامت دارید، آنتالیا در شب امن است. با این حال، توصیه می کنیم به صورت گروهی بیرون بروید و تا دیروقت بیرون نمانید، به خصوص اگر قصد دارید به بارها و کلوپ های شبانه بروید. با تاکسی مجاز به خانه بروید و مطمئن شوید که نوشیدنی ها را بدون مراقبت رها نکنید.خارج از مرکز شهر در شب خیلی امن نیست. بسیاری از مسافران گزارش داده اند که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. اگر شب ها بیرون می روید، در کوچه های تاریک یا مناطق بی نور پرسه نزنید. اگر کسی به شما نزدیک شد، مهم نیست چقدر خوب است، با او درگیر نشوید و ادامه دهید.

آیا آب لوله کشی در آنتالیا برای نوشیدن بی خطر است؟

بله، درست مانند سایر شهرهای بزرگ ترکیه، آب لوله کشی در آنتالیا قابل شرب است. اگرچه درست مانند آب لوله کشی در استانبول ، آب بسیار سختی است و با استفاده از کلر زیادی فیلتر شده است، بنابراین بسیاری از مردم از طعم آن لذت نمی برند.توصیه می کنیم روی یک بطری آب فیلتر شده سرمایه گذاری کنید تا بتوانید قبل از نوشیدن آن طعم را پاک کنید. اما اگر آب لوله کشی را بنوشید، به شما آسیبی نمی رساند، فقط طعم سختی خواهد داشت.