6 ترفند برای تثبیت رنگ مو

رنگ کردن موها عملی است که بانوان با اهداف و دلایل مختلفی، آن را انجام می دهند و قصد دارند برای مدت طولانی، این تغییر رنگ روی موهایشان بماند. رنگ مو پس از مدتی کم رنگ شده و به مرور بر اثر شستشو از بین می رود اما در این میان راه ها و ترفندهایی وجود دارند که این پروسه را به تعویق بیاندازند و سبب تثبیت رنگ مو شوند. در این مطلب با ما همراه شوید تا راه های افزایش ماندگاری رنگ، روی مو را برایتان بازگو کنیم.

دلایل تغییر رنگ مو

پیش از آن که به معرفی ترفندها و راه هایی برای ماندگاری رنگ مو بپردازیم، ابتدا باید با عواملی که سبب تغییر رنگ مو می شوند آشنا شویم تا با رعایت آن ها از تغییر رنگ مو جلوگیری کنیم.

·استفاده از رنگ بی کیفیت

یکی از نکات مهم هنگام خرید رنگ مو، بررسی برند است. برند های شناخته شده و معتبر معمولا از مواد اولیه مرغوب و مناسب با شرایط مو، بهره می گیرند و شما با استفاده از آن ها، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. بدیهی است که رنگ موهای ناشناخته و ارزان، از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند و نه تنها ماندگاری لازم را روی موهای شما ندارند، بلکه در مواردی ممکن است سبب آسیب تار موی شما شوند.

·شنا در آب کلر دار استخر

کلر یک ماده شیمیایی است که معمولا برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد و به وفور در آب استخر یافت می شود. آبی که مقدار کلر موجود در آن زیاد باشد آسیب بسیار زیادی به موها وارد می کند که می تواند مو را خشک و وز کند. برای جلوگیری از آسیب های احتمالی وارد بر مو، بهتر است از کلاه های مخصوص در داخل استخر استفاده کنید و در آخر حتما دوش بگیرید و موهایتان را به طور کامل شستشو دهید.

·نور مستقیم خورشید

6 ترفند برای تثبیت رنگ مو

نور مستقیم خورشید نه تنها برای مو، بلکه برای پوست نیز مضر خواهد بود. نور خورشید می تواند آسیب های بسیار زیاد و جدی به موها وارد کند؛ زیرا دارای اشعه های خطرناکی است که می تواند رنگ مو را به طور کامل از بین ببرد. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلی بهتر است از کرم های تثبیت کننده رنگ مو با SPF بالا استفاده کنید.

·شستشوی مو با آب داغ، دشمن رنگ مو

دوش گرفتن با آب داغ می تواند خستگی و کوفتگی را از بدن شما خارج کند و آرامش لحظه ای به شما ببخشد اما در کنار این موارد، سبب آسیب به رنگ موهای شما می شود. آب داغ رنگ موهای شما را از بین می برد و رنگدانه های مصنوعی را از روی موها کنار می زند که در نهایت منجر به پاک شدن کامل رنگ مو می شود. علاوه بر از بین بردن رنگ مو، حمام کردن با آب داغ، رطوبت لازم و ضروری موهای شما را گرفته و موهای خشک و شکننده ای را برایتان به وجود می آورد.

·استفاده بیش از حد از اتو و سشوار

6 ترفند برای تثبیت رنگ مو

رنگ مو معمولا در برابر حرارت اتو مو و سشوار دوام خود را از دست داده و کدر و خشک می شود. سعی کنید از وسایل حرارتی، کم تر استفاده کنید و پیش از اتو یا سشوار کشیدن مو، روغن های مخصوص حرارت را روی مو ماساژ دهید تا کم ترین آسیب به موهایتان وارد شود.

·آبکشی رنگ مو در حین اعمال رنگ

بدون شک با فرایند رنگ مو آشنا هستید و می دانید پس از گذشت مدت زمان مشخصی، باید موها را آبکشی نمایید. اگر پیش از زمان معین این کار را انجام دهید، نه تنها رنگ، به خوبی روی موهای شما باز نمی شود، بلکه دوام آن نیز بسیار کم خواهد بود و پس از 2 الی 3 بار شستشو و حمام کردن از بین خواهد رفت.

در تمامی موارد بالا سعی کردیم شما را با عواملی که باعث از بین رفتن رنگ موهایتان می شود آشنا کنیم و در ادامه به مواردی خواهیم پرداخت که رعایت آن ها می تواند سبب تثبیت رنگ مو شود.

ترفند های تثبیت و افزایش ماندگاری رنگ مو

با رعایت موارد منع شده بالا، می توانید تا 50 درصد در فرایند از بین رفتن موهایتان جلو باشید و برای تثبیت رنگ، انجام ترفند ها و نکاتی که در ادامه ذکر شده است، واجب می باشد.

1.استفاده از شامپوهای مخصوص

معمولا کسانی که موهای خود را رنگ، به خصوص دکلره می کنند؛ باید از شامپوهای مخصوص مانند انواع شامپوهای تثبیت کننده یا شامپوهای فری سولفات استفاده کنند. این شامپو فاقد سولفات و پارابن بوده و به دلیل دارا بودن مواد مغذی مخصوص مو، علاوه بر حفظ رنگ مو، از خشکی و وز شدن موها که یکی از نتایج استفاده از رنگ مو است، جلوگیری می کند.

علاوه بر شامپوهای بالا، نوع دیگری از شامپوها نیز وجود دارند که دفع کننده نور خورشید هستند و می توانند از آسیب های وارد بر مو که ناشی از تابش مستقیم نور خورشید می باشند، جلوگیری کنند.

2.استفاده از نرم کننده و رطوبت رسان

نرم کننده و رطوبت رسان دو محصول واجب برای بانوانی است که موهای خود را رنگ کرده اند. نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده با دارا بودن درصد بسیار کمی از رنگدانه ها، می توانند درخشش را به موهایتان هدیه دهند و مانند یک محافظ، ریسک رنگ پریدگی موهایتان را به صفر برسانند. سعی کنید از این محصولات پس از استحمام استفاده کنید تا مواد مغذی به راحتی جذب موهایتان شوند.

3.شستشوی موها با آب ولرم

آب ولرم کوتیکول مو را بسته نگه می دارد که می تواند عمر رنگ مو را بیشتر کند و ماندگاری آن بر روی مو را افزایش دهد. سعی کنید برای حفظ سلامت مو و پوست خود، از آب ولرم استفاده کنید تا آسیب بسیار کم تری به این دو عضو مهم بدن وارد شود.

4.شستشوی به اندازه موها

6 ترفند برای تثبیت رنگ مو

شستشوی روزانه موها به طور مکرر، می تواند منجر به کدر شدن مو شود و زیبایی و جذابیت اولیه را از آن سلب کند. اگر در فصل تابستان، هر روز باید به حمام بروید، تنها بدن خود را آبکشی نمایید و از شستشوی موهایتان بپرهیزید. سعی کنید موهایتان را حداقل یک روز در میان بشویید و مدت زمان این بازه را کم تر نکنید مخصوصا زمانی که به تازگی موهای خود را رنگ کرده اید.

به طور کلی اعتقاد به این که موهایتان نیاز به شستشوی روزانه دارد، کاملا اشتباه است. اگر موهایی دارید که پس از چند ساعت بعد از شستشو، مجددا چرب می شوند، پیشنهاد می کنیم از شامپو خشک کمک بگیرید.

5.شستشوی موها با آب تصفیه شده

املاح موجود در آب مانند کلر، آهن و آهک در صورتی که به طور مداوم با مو در ارتباط باشند نه تنها برای رنگ، بلکه برای ساختار مو نیز زیان آور هستند و می توانند مو را خشک و وز کنند. توصیه می شود از دستگاه تصفیه آب روی دوش حمام استفاده کنید تا هم رنگ موهایتان باقی بماند و هم موی نرم تر و زیباتری داشته باشید.

6.استفاده از حالت دهنده های مخصوص موهای رنگ شده

استفاده از حالت دهنده ها مانند چسب مو، ژل و تافت برای فرم دهی موها در مهمانی ها و مجالس خاص، می تواند سبب آسیب به رنگ مو شود؛ دلیل این امر وجود الکل در مواد اولیه این محصولات است. برای پیشگیری از رنگ پریدگی موها در این شرایط، بهتر است استفاده از این محصولات را تا حد امکان کم کنید و از حالت دهنده هایی استفاده کنید که مخصوص موهای رنگ شده باشد.

و در آخر

در این مطلب سعی کردیم ترفندهایی را جهت افزایش ماندگاری رنگ مو بازگو کنیم اما به طور کلی، نکات بسیاری برای داشتن موهای سالم و بی نقص وجود دارد و توجه به آن ها می تواند تاثیر زیادی در سلامت موها داشته باشد. شما می توانید برای خرید بهترین رنگ موها و محصولات مراقبتی مو به وبسایت مژیتو با آدرس اینترنتی https://magieto.com/ مراجعه نمایید.