چه کار کنیم در قطار حوصلمون سر نره

سفر با قطار همیشه یکی از هیجان‌انگیزترین وسایل نقلیه مسافران است؛ زیرا می‌توانید در طول مسیر استراحت کنید و از خدمات رفاهی آن استفاده کنید. به همین دلیل قطار به دلیل امنیت بالا و امکانات مناسب توانسته تمام مسافران از کوچک و بزرگ را راضی نگه دارد. اما سفر با قطار با وجود آزادی عمل و راحتی که دارد طولانی‌مدت است و همین سبب شده تا افراد برای سرگرم شدن در قطار به دنبال سرگرمی جذاب باشند. در این مطلب قصد داریم چند مورد از سرگرمی‌های قطار را معرفی کنیم تا در سفر با قطار با یک تیر دو نشان بزنید و بتوانید از مسیر لذت ببرید و سرگرم شوید.

کتاب خوانی را فراموش نکنید

یکی از فعالیت‌های پرطرفدار در قطار به ویژه برای دوستداران مطالعه، خواندن کتاب مورد علاقه‌تان است. قطار مانند اتوبوس و ماشین پرسروصدا نیست و اگر به تنهایی سفر می‌کنید و به دنبال یک سرگرمی سبک و کوچک هستید تا به راحتی با خود حمل کنید می‌توانید در کوپه خود همزمان که از پنجره مناظر را تماشا می‌کنید در سکوت و آرامش قطار مشغول خواندن کتاب شوید. همچنین اگر نمی‌توانید کتاب مورد علاقه خود را با خود بردارید می‌توانید قبل از سفر چند کتاب الکترونیکی دانلود کنید تا در طول سفر از خواندن کتاب لذت ببرید.

از شنیدن موسیقی لذت ببرید

راحت‌ترین راه برای سرگرم کردن خودتان گوش دادن به موسیقی است. اگر از شنیدن موسیقی به مدت طولانی لذت می‌برید بهتر است بعد از رزرو بلیط قطار لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را در پلی لیست گوشی دانلود کنید تا در سفر اگر به اینترنت دسترسی نداشتید به راحتی بتوانید از لیست آهنگ‌های گوشی استفاده کنید. همچنین در بعضی از قطارها امکان پخش موسیقی از سیستم صوتی قطار وجود دارد و می‌توانید از شنیدن موسیقی لذت ببرید.

2

از عکاسی غافل نشوید

یکی دیگر از فعالیت‌های مورد علاقه مسافران قطار عکاسی از طبیعت و قطار است. اگر خواندن کتاب و گوش دادن به موسیقی را دوست ندارید می‌توانید با گوشی همراه یا دوربین عکاسی خودتان از مناظری که در حین سفر با قطار می‌توانید تماشا کنید عکاسی کنید و بسته به علاقه خود یا از واگن‌های قطار و همسفرانتان عکاسی کنید.

با افراد جدید معاشرت کنید

یکی دیگر از سرگرمی‌هایی که در قطار از آن لذت خواهید برد معاشرت با دیگر مسافران است. اگر روابط اجتماعی خوبی دارید یا از هم صحبت شدن با افراد جدید لذت می‌برید بهترین زمان برای اینکه با افراد مختلف آشنا شوید هنگام سفر با قطار است. اگر قطار کوپه‌ای را انتخاب کنید می‌توانید تا رسیدن به مقصد از هم‌صحبتی با دیگران لذت ببرید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید تا متوجه گذر زمان نشوید.

استراحت کنید

بیشتر مسافران به دلیل امکانات رفاهی و آسایشی که قطار دارد مسافرت با آن را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل بهتر است اگر فرصت کافی برای استراحت را ندارید با خرید بلیط کوپه اختصاصی تا رسیدن به مقصد راحت‌ استراحت کنید.

فیلم و سریال تماشا کنید

اگر از تماشای فیلم و سریال لذت می‌برید اما وقت کافی ندارید، بهترین زمان برای تماشای فیلم‌ها در سفر با قطار است. با استفاده از لپ تاپ یا گوشی هوشمند خودتان فیلم و سریال تماشا کنید و ساعاتی را سرگرم شوید. البته اگر بلیط قطار شما از نوع ۴ ستاره، ۵ ستاره و لوکس است در قطار مانیتور برای تماشای فیلم و سریال قرار دارد و به راحتی می‌توانید برنامه شبکه‌های تلویزیونی را تماشا کنید یا اگر امکان سفارش فیلم در قطار وجود داشت، فیلم مورد نظر خود را از قطار سفارش دهید.

1

 بازی های رومیزی را فراموش نکنید

اگر از بازی‌های فکری لذت می‌برید و با دوستان یا خانواده قصد سفر با قطار را دارید، بهترین زمان برای بازی‌های فکری و رومیزی که سبک هستند و می‌توانید با خودتان به راحتی حمل کنید در سفر با قطار است. از جمله بازی‌های مورد علاقه بسیاری از افراد در قطار می‌توان به منچ، شطرنج، جنکو، معما، چیستان و بسیاری از بازی‌های دیگر اشاره کرد.

از بازی های کامپیوتری در قطار لذت ببرید

یکی از سرگرمی‌های جذاب برای کودکان و بزرگسالان بازی‌های کامپیوتری است. در قطارهایی مثل برخی قطار ۵ ستاره می‌توانید از بازی‌های کامپیوتری لذت ببرید و ساعاتی را سرگرم شوید. در صورتی‌که در قطار بخش کنسول بازی وجود ندارد می‌توانید چند بازی جذاب را در گوشی یا لپ تاپ خود دانلود کنید تا در طول سفر سرگرم شوید.

مهارت های خود را تقویت دهید

حتما شما هم در طول روز یا هفته به دنبال فعالیت‌هایی برای افزایش مهارت هستید. بهترین زمان برای انجام فعالیت‌هایی که به دلیل مشغله کاری از آن‌ها غافل شده‌اید مثل نقاشی، مدیتیشن، زبان جدید و غیره در سفر با قطار است.

از دیدن مناظر لذت ببرید

اگر از نشستن طولانی‌مدت در کوپه خسته شده‌اید می‌توانید در راهرو قطار از تماشای منظره بیرون لذت ببرید یا به رستوران بروید و نوشیدنی مورد علاقه خود را سفارش دهید. به همین دلیل قطار از جمله وسایل نقلیه‌ای است که آزادی عمل زیادی دارد و همین باعث محبوبیت آن شده است.

سخن پایانی

قطار از جمله وسایل حمل و نقل برون شهری است که در بین مسافران بسیار پرطرفدار است. اما در سفر با قطار به دلیل طولانی بودن لازم به لوازم سرگرمی است تا در طول مدت خود را سرگرم کنید یا از امکانات تفریحی که در قطار وجود دارد استفاده کنید. در این مطلب سعی کردیم چند مورد از سرگرمی‌های قطار را معرفی کنیم‌ که در طول مدت سفر از مسیر لذت ببرید.