بهترین ورق پلاستیکی درب حیاط پلی کربنات نشکن

شیشه های نشکن یک نوع محصول در صنعت درب و پنجره هستند. درباره شیشه نشکن و اینکه آیا ورق پلاستیکی خاصی وجود دارد که واقعا نشکن باشد، اشتباهات و ابهامات زیادی وجود دارد.

این به دلیل وجود بسیاری از عبارات و برچسب‌هایی است که به عنوان "شیشه نشکن" به کار می‌روند، در حالی که در واقع اکثر محصولات امنیتی در بازار می‌توانند با نیروی کافی و اراده قوی به آنها نفوذ کرد.

با وجود ابهامات، در واقع ورق های پلی کربنات نشکن در بازار وجود دارند. خریداران باید نوع مختلف محصولات را درک کرده و بیشتر با ورق های لی کربنات آشنا شوند. در این مطلب به بررسی ورق پلی کربنات و خاصیت و ویژگی های آن صحبت می کنیم.

ورق پلی کربنات

پلی کربنات سخت ترین ماده شفافی است که تاکنون در جهان ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. پلی‌کربنات برای اولین بار در سال ۱۸۹۸ کشف شد و در دهه ۱۹۵۰ به یک محصول تجاری تبدیل شد. امروزه، پلی‌کربنات در بسیاری از کاربردها از جمله ساخت قطعات الکترونیکی، قطعات خودرو، عینک، دستگاه‌های پزشکی و تجهیزات ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده از مشتقات پلاستیک است  و در مقابل سرما وحرارت تغییر شیمیایی خاصی در آن رخ نمی دهد. این ورق ها هم به عنوان جایگزین شیشه استفاده شده و مقاومت خوبی دارد.

ماده اصلی پلی کربنات از واکنش بیسفنول A (BPA) و COCl فسژن تولید می شود.

پلی کربنات قابلیت عبور نور تا 82 درصد را داشته و در تنوع بالایی هم تولید می شود. پلی کربنات تخت، دوجداره یا چند جداره و… از انواع مختلف این ورق ها هستند.

با مراجعه به مطلب تفاوت پلی کربنات با پلکسی با انواع ورق پلی کربنات و پلکسی گلاس بیشتر آشنا شوید.

3

ورق های انعطاف‌پذیر و با مقاومت بالا که به شکل شیشه‌های معمولی شفاف و ترانسپارنت هستند، اما در واقع از ترکیبی از آکریلیک، پلیکربنات و سایر پلاستیک‌ها ساخته شده‌اند.

اگر به دنبال شیشه نشکنی هستید که واقعاً عمل کند، ورق های پلی کربنات چیزی است که به آن نیاز دارید. پنل‌های پلی کربنات در مقایسه با پنجره‌های شیشه‌ای معمولی و شیشه لمینیته بسیار مقاوم تر نسبت به شکستن هستند. نسبت به گزینه‌های دیگر، پنل‌های پلی کربنات حفاظت برتری را در برابر تلاش‌ها برای شکستن، سرقت‌ها و بلایای طبیعی هستند.

مشخصات فنی و فیزیکی

  • ورقهای پلی کربنات کروگیت خاصیت خود خاموش شوندگی دارند.
  • در محدوده دمایی وسیعی از ۴۰- تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد کاربرد دارند
  • از خواص عالی نوری برخوردارند
  • مقاومت به ضربه‌ای آن‌ها در حدود ۱۲۰ برابر شیشه معمولی است.
  • دربرابر اغلب مواد شیمیایی و حلال‌ها مقاوم هستند
  • وزن سبک در حدود ۱/۲ شیشه هم ضخامت آن
  • حمل و نقل و نصب آسان
  • مقاومت در برابر شعله کلاس B1، از جمله محاسن آن می‌باشد، همچنین عایق مناسبی برای گرما و صوت می‌باشند.

مقاومت در برابر ضربه و گلوله

اگرچه این ورق ها شبیه پنجره‌های شیشه‌ای به نظر می‌رسند و عملکرد مشابهی دارند، اما از ترکیبی از پلی کربنات، آکریلیک و رزین‌های پلاستیکی دیگر ساخته شده‌اند. قدرت ترکیبی و مقاومت مواد سازنده آنها، ورق های پلی کربنات را به یک راه حل واقعاً نشکن و غیرقابل نفوذ تبدیل کرده است.

4

یکی از بهترین نمونه‌ها در بازار، ورق های امنیتی پلی کربناتی DefenseLite است. DefenseLite نسبت به شیشه 250 برابر قدرتمندتر است و تقریباً ترانسپارنت است. پس از نصب، این محصول در برابر انواع اشیاء با ضربه مستقیم و اسلحه‌ها آزمایش شده است و به عنوان یک راه حل دربرابر انواع آسیب ها و ضربه های شدید است. همچنین، این محصول با استفاده از یک زوار آلومینیومی خاص و اختصاصی به چارچوب شیشه اصلی پنجره و درب نصب می‌شود و فاصله‌ای را ایجاد می‌کند.

شرکتDefenseLite همچنین برای شما شیلد‌های پلی کربناتی با نام BulletShield تولید می‌کند که در مقایسه با محصولات جایگزین، محصولات خود را با هزینه بسیار کمتر ارائه می‌دهد. این ورق های پلی کربناتی یک متریال مقاوم در برابر گلوله است که با استفاده از انواع گسترده‌ای از اسلحه‌ها آزمایش شده است.

امنیت درب حیاط با جایگزین شیشه ها

یکی از اولین سد های دفاعی در برابر نفود سارقان و متجاوزان به حریم خصوصی شما درب ورودی خانه یا حیاط می باشد. استفاده از درب های کاملا پوشیده و تام فلزی باعث کاهش زیبایی آن می شود. خوشبختانه دیگر تزم نیست هزینه زیادی برای خرید شیشه های نشکن و گرانقیمت بدهید. شما با هزینه های بسیار پایین تر می توانید هم زیبایی و هم امنیت درب حیاط خانه خود را با ورق پلی کربنات حفظ کنید.