مقایسه درب ورودی ساختمان با درب اتاقی

در هر ساختمان انواع بسیاری از درب‌ها به کار می‌رود که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی از آنها مانند درب ضد سرقت از ورود سارقین به محل زندگی شما جلوگیری خواهند کرد؛ برخی دیگر در قسمت ورودی قرار می‌گیرند و حافظ کل ساختمان هستند و بعضی از انواع مانند مدل‌های اتاقی، بخش‌های مختلف یک خانه یا شرکت را از یکدیگر جدا می‌کنند. شرکت دژ که تولیدکننده انواع این محصولات است و از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در این زمینه در سطح کشور به شمار می‌رود، در ادامه به بررسی دو نوع از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین آنها خواهد پرداخت.

درب ورودی ساختمان

ما هنگام ورود به هر مکان اداری، تجاری، مسکونی و... ابتدا با درب ورودی ساختمان روبه‌رو خواهیم شد؛ یعنی برای وارد شدن به آن ساختمان باید از این درب عبور کنیم. این محصول می‌تواند معمولی و یا ضد سرقت باشد. نوع معمولی آن غالباً تمام فلز؛ فلز کار شده با شیشه و فلز با تزئین فرفورژه است. قفل‌های آن معمولی است و در آنها قفل‌هایی با امنیت بسیار بالا به چشم نمی‌خورد. رنگ آنها یا الکترواستاتیک است و یا از رنگ‌های دیگری برای آن استفاده می‌شود که طراح در نظر می‌گیرد. مدل تک لنگۀ آن دارای عرضی حدود 80 سانتی‌متر تا 125 سانتی‌متر است. اما مدل ضد سرقت تک لنگه در عرضه 110 سانتی‌متر ساخته می‌شود. این کالا با رویه فلز عرضه می‌شود. طرح مدل ضد سرقت محدود است. نکتۀ جالب در مورد این محصول این است که می‌توان از مدل‌های ضد سرقت رویه ترمو و یا رویه پلیمری نیز به عنوان ورودی استفاده کرد چون این دو نوع با انواع شرایط آب و هوایی مختلف سازگار هستند و البته محدودیت ابعاد هم ندارند.

قیمت درب ورودی ساختمان

کاربران هنگام خرید این محصول به عوامل بسیاری توجه می‌کنند که یکی از آنها قیمت است. عوامل بسیاری روی قیمت این محصول تأثیرگذار هستند. فاکتورهایی مانند ابعاد، اجزای سازنده، تعداد لنگه‌ها، زیبایی ظاهری ، طرح، وزن و کیفیت یراق آلاتی که در آن استفاده شده است، عواملی هستند که روی قیمت درب ورودی ساختمان تأثیر می‌گذارند. هر قدر که از میزانِ بیشتر و متریال بهتری استفاده شود، قیمت محصول نیز بالاتر خواهد بود.

درب اتاقی

از درب اتاقی در داخل خانه، شرکت و... استفاده می‌شود. یعنی از آن در محیط‌ داخلی یک ساختمان مسکونی یا اداری بهره می‌برند. این محصول این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که فضاهای داخلی یک ساختمان مانند اتاق‌ها، سرویس بهداشتی، حمام و... از هم جدا شوند. این محصول برخلاف سایر انواع درب لازم نیست از نوع ضد سرقت باشد و فقط از آن برای حفظ حریم شخصی استفاده می‌شود. اما جنس این نوع درب چیست؟ درب اتاقی می‌تواند از جنس‌های ملامینه، ام دی اف MDF با روکش پی وی سی PVC، ام دی اف MDF با روکش چوب، پلی وود، ای بی اس ABS، اچ دی اف HDF، ام دی اف MDF با روکش سافت، تمام چوب راش و بلوط باشد.

02

انواع درب اتاقی دژ

این کالا دارای انواع مختلفی است. درب اتاق خواب دارای چند نوع مدرن، کلاسیک، سفید و ریلی می‌باشد. مدل مدرن همان نوعی است که ظاهری بسیار ساده، شیک و زیبا دارد. این کالا معمولاً بدون طرح است و یا طرحی با اشکال مکعبی و زاویه‌دار دارد. بهتر است به فضا و دکوراسیون داخلی خود دقت کنید. اگر محیط شما مدرن است، درب مدرن می‌تواند آن فضا را زیباتر کند. اما اگر خانه شما فضای کلاسیک دارد، درب کلاسیک هم‌خوانی بیشتری با آنجا خواهد داشت. این نوع دارای طرح‌های برجسته منحنی است.

نوع ریلی یکی از مدل‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. در این محصول درب به صورت توکار روی یک ریل حرکت می‌کند و این‌گونه باز و بسته می‌شود. درب اتاق خواب سفید در بین افرادی محبوب است که در وسایل خانه خود از وسایل سفید زیادی استفاده می‌کنند و علاقمند به استفاده از محصولات سفید در قسمت‌های مختلف فضای داخلی خانه خود هستند.

قیمت درب اتاقی

باید بدانید که در مجموعۀ دژ درب اتاقی در سه سری تولید می‌شود. برخی از این محصولات جزو سری اکونومی هستند که قیمت بسیار مناسبی دارند؛ درب اتاقی ملامینه و ABS در این سری قرار دارد. برخی از آنها دارای نرخ بالایی هستند؛ محصولاتی با روکش سافت، با روکش طبیعی چوب، MDF با روکش چوب در این دسته جای می‌گیرند. و بعضی دیگر مانند ام دی اف با روکش PVC جزو دستۀ میان‌رده هستند با قیمت متوسط به فروش می‌رسند. نرخ درب اتاقی به جنس، طرح و ابعاد آن بستگی دارد. شما می‌توانید این کالا را از حدود 2 میلیون تومان تهیه کنید. بالاترین نرخ آن نیز حدود 40 میلیون تومان قیمت دارد.

01

تفاوت درب ورودی ساختمان با درب اتاقی

اگر بخواهیم به تفاوت‌های این دو محصول بپردازیم، بدون شک مهم‌ترین تفاوت میان آن دو را میزان امنیت آنها می‌دانیم. درب اتاقی اصلاً نیازی به قفل ایمن ندارد و لزومی نیست که از نوع ضد سرقت باشد این در حالی است که مدل ورودی باید در برابر ورود سارقین به ساختمان جلوگیری کند. درب اتاقی دارای مدل‌های کلاسیک، مدرن و ریلی است در حالی که نوع ورودی می‌تواند ساده و یا ضد سرقت باشد.

درب ورودی در مهم‌ترین مکان ساختمان قرار دارد و در واقع به نوعی از ساختمان محافظت می‌کند در حالی که نوع اتاقی فقط حریم خصوصی افراد را حفظ خواهد کرد. ابعاد این دو محصول و جنس آنها نیز متفاوت هستند. تفاوت دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، مقاومت درب ورودی ساختمان در برابر شرایط آب و هوای مختلف یعنی نور مستقیم خورشید و بارش برف و باران است؛ در حالی که مدل اتاقی این مقاومت را ندارد و البته از آنجا که در محیط داخلی کار گذاشته می‌شود، نیازی به این ویژگی نیز نخواهد داشت.

شرکت دژ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع درب در سطح کشور است که محصولات وارداتی را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد. در وب‌سایت دژ از انواع درب دیدن فرمایید و به خرید درب ضد سرقت مورد نظر خود بپردازید. با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و با آنها مشاورۀ قبل از خرید داشته باشید تا بهترین و کاربردی‌ترین محصول را انتخاب نمایید.