اجاره سوئیت در مشهد برای اقامتی کوتاه

با توجه به این که مسافران و گردشگران زیادی در طول سال وارد شهر مشهد می‌شوند. انواع اجاره سوئیت در مشهد برای اقامت کوتاه وجود دارد. به همین دلیل اجاره سوئیت در مشهد به راحتی انجام خواهد شد. در این مقاله به بررسی مکان‌های دیدنی و گردشگری مشهد پرداخته‌ایم.

حرم امام رضا (ع)

نه تنها از داخل کشور بلکه از کشورهای اطراف هر ساله مسافران زیادی برای دیدن و زیارت حرم امام رضا به شهر مشهد سفر می‌کنند.

اطراف بارگاه امام رضا رواق‌ها و صحن‌های زیادی وجود دارد. بزرگانی مانند شیخ طبرسی و بهایی در حرم امام رضا به خاک سپرده شده‌اند. کتابخانه و موزه از مکان‌های دیدنی حرم هستند. بعد از زیارت امام رضا می‌توانید با اجاره سوئیت در مشهد به راحتی استراحت کنید و از دیگر مکان‌های گردشگری این شهر دیدن نمایید.

آرامگاه فردوسی و مسجد گوهر‌شاد

آرامگاه فردوسی در فاصله 15 کیلومتری از شمال غربی مشهد وجود دارد. در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ حماسه‌سرای ایرانی موزه و کتابخانه وجود دارد. یکی دیگر از مکان‌های دیدنی مشهد مسجد گوهر‌شاد است. این مسجد از نزدیک‌ترین مکان‌های گردشگری شهر مشهد بوده که به حرم امام رضا علیه السلام نزدیک است و در بخش جنوبی حرم قرار دارد.

بازار امام رضا و پارک جنگلی وکیل‌آباد

بازار امام رضا دو طبقه است که هفت هشتی هر کدام از آن‌ها قرار گرفته‌اند. مهر، تسبیح، نبات، زعفران و عطر در حجره‌های این بازار عرضه می‌شوند. از میدان هفده شهریور و فلکه آب می‌توان به این بازار رفت. در فصل بهار بهترین تفرجگاه در شهر مشهد پارک جنگلی وکیل آباد است. درختان و گیاهان سر‌سبزی در این پارک وجود دارد و این به دلیل رودخانه اصلی بوده که در این پارک جاری است. باغ گیاه‌شناسی، گلخانه و آب‌نماها از بخش‌های این پارک محسوب می‌شوند.

اجاره سوئیت در مشهد

دره ارغوان و منطقه ییلاقی شاندیز

دره ارغوان در فصل بهار طبیعت سرسبزی دارد و در نزدیکی روستای کلاته آهن قرار گرفته و درختچه‌های ارغوان فراوانی در این دره وجود دارد. در شمال غربی شهر مقدس مشهد این منطقه ییلاقی قرار دارد. این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا رستوران فراوانی دارد. در فصل تابستان می‌توانید به این مکان دیدنی بروید و از آب و هوای خنک آن لذت ببرید.

طرقبه و روستای جاغرق

منطقه ییلاقی طرقبه تا شاندیز فاصله کوتاهی دارد. از ویژگی‌های این مکان گردشگری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جاذبه‌های طبیعی و تاریخی که در روستا‌های اطراف طرقبه وجود دارند.
  • فروشگاه‌های متعدد صنایع دستی
  • آب و هوای خنک و کوهستانی
  • رودخانه پنج دره در این منطقه وجود دارد.
  • از دیگر جاهای دیدنی طرقبه می‌توان به کمرمقبولا، بهمن و وکیل‌آباد اشاره نمود.

برای دیدن طرقبه باید به شمال غربی مشهد و انتهای بلوار وکیل‌آباد بروید. از زیباترین مکان‌های گردشگری و دیدنی مشهد در فصل پاییز روستای جاغرق است. این روستای خوش آب و هوا پاییز بسیار زیبایی دارد. غار قنبر کوه و قبرستان تاریخی جاغرق از جاهای دیدنی این منطقه محسوب می‌شوند.

چالیدره و مرکز خرید الماس شرق

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر مشهد در فصل پاییز مجموعه گردشگری و تفریحی‌ چالیدره است. این منطقه درختان انبوه و فضای سبز گسترده‌ای دارد. در نزدیکی طرقبه و شمال غربی مشهد قرار گرفته است. از امکانات این مجموعه تفریحی‌ می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تله سیژ
  • رستوران
  • زمین بازی کودکان
  • بانجی جامپینگ
  • تله کابین
  • اسب‌سواری
  • قایق‌سواری در دریاچه

اجاره سوئیت در مشهد

مرکز خرید الماس شرق یکی از مکان‌های دیدنی مشهد در فصل زمستان است. این مجتمع تجاری و تفریحی معروف دارای فروشگاه‌ها و امکانات زیادی مانند فروشگاه سوغاتی، فروشگاه لباس، فروشگاه لوازم منزل، سینمای پنج‌بعدی، آکواریوم شهر دریایی، شهر بازی سرزمین عجایب و عکاس‌خانه سنتی است.

آرامگاه نادر

هنگامی که در فصل زمستان به مشهد سفر می‌کنید بهترین مکان دیدنی آرامگاه نادر است. در جوار این آرامگاه موزه نادری واقع شده که اشیای تاریخی و ابزار جنگی دوران افشاریه تا قاچار در دو تالار این موزه نگهداری می‌شوند. این آرامگاه از معماری زیبایی برخوردار است و به دوره قاچار قدمت آن بر می‌گردد. این بنای تاریخی در خیابان شیرازی واقع شده است.

سخن پایانی

یکی از شهرهای که جهانگران و گردشگران زیادی از داخل ایران و کشورهای اطراف به آن سفر می‌کند، شهر مشهد است. در این مقاله مکان‌های دیدنی، گردشگری و تاریخی مشهد را برای شما عزیزان نام برده‌ایم. شما می‌توانید در هر فصلی که به این شهر سفر می‌کنید از مکان خاصی که در آن فصل زیبایی خاصی دارد، دیدن نمایید.