پیامک تبلیغاتی هنوز اثر دارد؟

ارسال پیامک تبلیغاتی مدت زیادی است که جزو روش های بازاریابی محبوب در سراسر دنیا قرار دارد و ثابت کرده است که راهی موثر برای دستیابی به مشتریان است. با ظهور فناوری و رشد استفاده از تلفن همراه، بازاریابی پیامکی حتی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است زیرا به کسب و کارها اجازه می دهد مستقیماً با مشتریان خود به روشی شخصی ارتباط برقرار کنند. در این مطلب، بررسی خواهیم کرد که آیا پیامک تبلیغاتی هنوز در دنیای پرشتاب امروزی موثر است یا خیر. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا ضمن آشنایی با این روش بازاریابی، با ویژگی هایی که آن را به یک روش بازاریابی پربازده و کارآمد تبدیل کرده، آشنا شویم.

بازده و تاثیر بالای پیامک تبلیغاتی در سال‌های اخیر

ارسال پیامک تبلیغاتی، که به عنوان بازاریابی پیامکی نیز شناخته می شود، مدت زیادی است که وجود داشته است. در حقیقت پیامک تبلیغاتی یکی از روش های تبلیغات انبوه می‌باشد. لازم به ذکر است که این روش بازاریابی با ظهور تلفن های هوشمند و استفاده روزافزون از پیامک به عنوان یک راه ارتباطی، به ابزاری موثر برای تبلیغ و معرفی کسب و کارها به مشتریان خود تبدیل شده است. با این حال، با ظهور کانال های بازاریابی جدید، طبیعی است که این سوال مطرح شود که آیا بازاریابی پیامکی هنوز موثر است یا خیر. بنابراین نگاهی می اندازیم به ویژگی های بی نظیر این روش بازاریابی که باعث تداوم تاثیر و بازده آن در سال های اخیر شده است:

01

نرخ باز شدن بالا

یکی از بزرگترین مزیت های پیامک تبلیغاتی نرخ باز شدن بالای آن است. طبق تحقیقات، 98 درصد پیامک ها در عرض 3 دقیقه پس از دریافت باز می شوند. این به این معنی است که مشتریان به احتمال خیلی زیادی تبلیغ شما را باز کرده و آن را می خوانند. به همین دلیل بسیاری از بازاریابان حرفه ای معتقد هستند که بهترین زمان برای ارسال پیامک های تبلیغاتی، بازه زمانی ۸ صبح تا ۸ شب است. این نرخ باز شدن پیامک بالا به این دلیل است که مردم تلفن های خود را همه جا با خود حمل کرده و بیشتر از هر راه ارتباطی دیگری پیامک های دریافتی را چک می کنند.

ارتباط مستقیم و شخصی

ارسال پیامک تبلیغاتی به کسب و کارها این امکان را می دهد که مستقیماً با مشتریان خود به روشی شخصی ارتباط برقرار کنند. کسب و کارها با استفاده از نام مشتری و تطبیق تبلیغ با علایق آن ها، می توانند تجربه‌ای جذاب و به یاد ماندنی را برای مشتریان خود ایجاد کنند. این شخصی سازی به ایجاد اعتماد و وفاداری مشتری کمک کرده و می تواند منجر به افزایش فروش و درآمد کسب و کارها و اصناف مختلف شود.

ارسال سریع و آسان

ارسال سریع و آسان پیامک تبلیغاتی یکی دیگر از رازهای پابرجا ماندن این روش بازاریابی در حال حاضر است. فراموش نکنید که این سرعت و چابکی در دنیای پرشتاب امروزی ضروری است، چرا که کسب‌وکارها باید به سرعت خود را با نیاز بازار و خواست مشتریان خود وفق دهند تا از رقبای خود جلو تر بمانند.

نرخ تبدیل بالا

نرخ تبدیل بالای پیامک تبلیغاتی که در برخی از مطالعات تا 45 درصد گزارش شده است، یکی دیگر از دلایل محبوبیت و کاربرد بالای آن در عصر دیجیتال امروزی است. این نرخ تبدیل بالا به این دلیل است که اس ام اس های تبلیغاتی کوتاه و دقیق هستند و فرآیند مطالعه و بازخورد به پیام را برای مشتریان آسان می‌کنند.

هزینه مقرون به صرفه

عمدتاً بودجه بازاریابی برای کسب و کارها و سازمان های تازه تاسیس یا کوچک، محدود است. از سوی دیگر هنوز هم پیامک یکی از ارزان ‌ترین راه های ارتباط و ارسال پیامک تبلیغاتی نیز یکی از ارزان ترین روش های بازاریابی محسوب می شود. پس بی دلیل نیست که هنوز هم بازاریابی پیامکی تاثیرات خودش را دارد!

ارسال هدفمند

بازاریابی پیامکی به کسب‌وکارها این اجازه را می ‌دهد تا گروه‌های خاصی از مشتریان را بر اساس جمعیت ‌شناسی، موقعیت مکانی، رفتار و ترجیحات شان، مورد هدف قرار دهند. این دسته بندی باعث می ‌شود پیام‌های مرتبط و شخصی سازی شده‌ای که متناسب با مشتریان است، را به صورت هدفمند و آسان‌تری ارسال کنید. از جمله این دسته بندی ها می توان به ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت، ارسال از روی نقشه، ارسال براساس کد پستی و ارسال به بلک لیست اشاره کرد. جالب است بدانید مهمترین نکته در ارسال پیامک تبلیغاتی، ارسال به بلک لیست می باشد. چراکه با استفاده از این ویژگی می توان حتی به افرادی که علاقه ای به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند نیز پیامک ارسال کرد. با توجه به این موضوع، نرخ خوانایی، بازخورد و تعامل بازاریابی نیز بالاتر می رود. این ویژگی یکی از ویژگی های منحصر به فرد ارسال پیامک تبلیغاتی است و نظیر آن را در سایر روش های بازاریابی به ندرت می توان مشاهده کرد.

در آخر

بازاریابی پیامکی هنوز هم یک ابزار موثر برای کسب و کارها و سازمان ها برای ارتباط با مشتریان خود است. ارسال پیامک تبلیغاتی با نرخ باز شدن بالای 98 درصد، تحویل فوری، ارسال هدفمند، مقرون به صرفه بودن و نرخ تبدیل بالا، روشی ارزشمند برای مشاغل برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود محسوب می شود. با این حال، با استفاده از بازاریابی پیامکی، کسب‌وکارها می ‌توانند یک استراتژی بازاریابی جامع ایجاد کرده و دسترسی و نرخ تبدیل را به حداکثر برسانند.