همه استعلامات خودرو را از یکجا بگیرید!

استعلامات خودرو، از مواردی است که برای هر راننده‌ای مورد نیاز است و شناخت مرجعی برای گرفتن این استعلام‌ها بدون معطلی، قطعا بسیار کمک کننده خواهد بود.

استعلام پلاک خودرو، از اقدامات مهمی است که قبل از خرید خودرو باید به آن توجه کرد تا امنیت معامله خرید و فروش برقرار باشد. به همین دلیل، شناخت روش‌هایی که می‌توان به کمک آن‌ها استعلام گرفت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در واقع شما قبل از عقد قولنامه و واریز بیعانه، باید نسبت به استعلام پلاک خودرو اقدام کنید تا خیال‌تان بابت سرقتی‌نبودن وسیله راحت باشد و از وضعیت پلاک اطلاع یابید. برای انجام این عمل، شما نیاز به اطلاعاتی همچون شماره تلفن و کد ملی خواهید داشت. حالا سوالی که مطرح می‌شود، این است که آیا با کدام روش می‌توان این اقدام را بدون اتلاف وقت انجام داد؟

چه زمانی به استعلام پلاک فعال احتیاج خواهید داشت؟

اگر قرار باشد خودرویی به‌صورت وکالتی به‌فروش برسد، شما قبل از عقد قرارداد، باید به اطلاعاتی مهم دررابطه‌با سرقتی‌نبودن وسیله و این‌که آیا تخلفی با آن صورت گرفته یا نه، دست یابید و دانستن این مسائل تنها با استعلام پلاک فعال خودرو امکان‌پذیر است.

همچنین شما با استعلام پلاک، به اطلاعات پلاک‌های فعال دیگری که به نام شخص فروشنده است، دست خواهید یافت. (ناگفته نماند هر شخصی می‌تواند 5 پلاک فعال به نام خود داشته باشد.)

روش‌هایی که برای استعلام پلاک خودرو پیش رو دارید

استعلام پلاک نیز مانند سایر امور، می‌تواند هم با روش‌های حضوری و هم اینترنتی انجام شود. در گذشته دلایل موجهی مانند نبودن تکنولوژی یا عدم دانش کافی افراد سبب شده بود که آن‌ها برای رسیدگی به این امر، مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 داشته باشند. تکمیل فرم‌های لازم و ارائه آن‌ها به متصدی کمی وقت‌گیر بود و از حوصله افراد خارج اما چاره دیگری وجود نداشت.

اما امروز، افراد می‌توانند با صرفه‌جویی در زمان خود، در هر موقعیتی که هستند، به‌صورت آنلاین از پلاک خودرو استعلام بگیرند. برای این کار، آن‌ها نیاز به یک تلفن همراه هوشمند، دسترسی به شبکه فعال اینترنت و اپلیکیشنی مطمئن دارند تا در چند ثانیه کوتاه، بسیاری از اموری که در گذشته فقط با مراجعه حضوری حل می‌شد را پیگیری کنند. آیا شما اپلیکیشن قابل اطمینانی را می‌شناسید؟

اپلیکیشن تاپ، یک نرم‌افزار همه‌کاره است که چندین سرویس کاربردی را تحت‌عنوان خدمات مالی و اعتباری، گردشگری و تفریحی، بازار سرمایه و امور مرتبط با خودرو ارائه می دهد. به همین دلیل آن را یک سوپر اپلیکیشن می‌نامند. یکی از خدمات این اپلیکیشن به استعلام پلاک باز می‌گردد.

بدین منظور، بعد از ورود به اپلیکیشن تاپ و انتخاب سربرگ استعلام، گزینه پلاک فعال را لمس کرده تا به صفحه درج اطلاعات وارد شوید. کد ملی و شماره همراه‌تان را وارد کرده و گزینه استعلام را لمس کنید. برای دستیابی به نتیجه فرآیند باید با تاپ کیف یا کارت اعتباری‌تان، مبلغی به مقدار 5200 تومان پرداخت کنید تا به فهرست پلاک‌های ثبت‌شده برای کد ملی مورد نظر برسید.

روش‌های استعلام خلافی خودرو

02

یکی از روش‌هایی که شما می‌توانستید به‌واسطه آن به خلافی‌های خودرو دست یابید، استعلام پلاک بود اما روش دیگری هم وجود دارد که شما را به هدف خواهد رساند و آن، استعلام خلافی با کد ملی است. در این صورت، شما مستلزم احراز هویت در سامانه ناجا خواهید بود.

استعلام خلافی با اپلیکیشن تاپ شما را از جزئیات تخلف مانند تصاویر، نوع خلافی، زمان و مکان آن مطلع می‌کند و کمک می‌کند قبل از این‌که جریمه خلافی به سقف 3 میلیون تومان برسد و خودروی شما توقیف شود، برای پرداخت جریمه اقدام کنید. بنابراین، شما با تاپ می‌توانید یک همراه سریع و امن را در امور پرداختی، در جیب خود داشته باشید.

آیا با تاپ می‌توان عوارض آزادراهی را هم پرداخت کرد؟

خدمات تاپ در حوزه خودرو فقط منتهی به استعلام پلاک خودرو و پرداخت خلافی نیست. شما عوارض آزادراهی را هم می‌توانید به‌واسطه همین اپلیکیشن کاربردی بپردازید.

برای پرداخت عوارض آزادراه، باید پس از ورود به اپلیکیشن تاپ، گزینه خدمات خودرو و سپس عوارض آزادراهی را انتخاب کرده و بعد از افزودن پلاک، مبلغ عوارضی را بپردازید. این را هم در نظر داشته باشید که تعرفه عبور از همه آزادراه‌ها با هم یکسان نیست.

جمع بندی

استعلام پلاک خودرو، پرداخت خلافی و عوارض آزادراهی،  3 سرویس مهمی است که سوپر اپلیکیشن همه‌کاره تاپ در بخش خدمات خودرو به کاربران خود ارائه داده تا مجبور نباشند برای انجام این امور، مدام به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و زمان زیادی را اتلاف کنند. حالا که تکنولوژی این‌چنین گسترده‌ در اختیار ماست، چرا نباید از قابلیت‌های آن استفاده کرده و از میزان دغدغه‌های روزانه‌مان بکاهیم؟