با آکواریوم آنتالیا آشنا شوید

آکواریوم بزرگ آنتالیا از جمله بزرگ‌ترین مجموعه‌های آبی در جهان است که سالانه گردشگران زیادی از این مجموعه زیبا و تماشایی دیدن می‌کنند. تونل این آکواریوم 131 متر است و در ورودی آن به انگلیسی نوشته شده که این مکان بزرگ‌ترین تونل آکواریومی جهان است. این آکواریوم در یک ساختمان چندطبقه بسیار بزرگ قرار دارد و افتتاح آن مربوط به سال ۲۰۱۲ می‌شود. آکواریوم آنتالیا بخش‌های مختلف و امکانات زیادی دارد که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

 معرفی آکواریوم آنتالیا

آکواریم آنتالیا در مرکز این شهر و نزدیکی ساحل کنیالتی قرار دارد و یکی از جاذبه‌های معروف این شهر است. این مجموعه زیبا و تفریحی به چند بخش موضوعی اقیانوسی، جنگل بارانی و ناحیه‌ برفی تقسیم می‌شود. در هرکدام از این بخش‌‌ها علاوه‌بر تماشای زیبایی، اطلاعاتی درباره جانواران و گیاهان بومی آن منطقه وجود دارد. همچنین وجود ۴۰ آکواریوم موضوعی و یک تونل آکواریومی بسیار بزرگ باعث شده این مجموعه به یکی از جذاب‌ترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان تبدیل شود.

اگر قصد خرید تور آنتالیا و بازدید از این مجموعه بسیار تماشایی را دارید، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که بهترین زمان بازدید از آن در فصل‌های گرم سال، یعنی ماه‌های آوریل تا نوامبر است و در این فصل‌ها می‌توانید هر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۳:۰۰ به این مکان سر بزنید. البته اگر در فصل زمستان قصد بازدید از آکواریوم دیدنی آنتالیا را دارید، زمان بازدید از ساعت 10 صبح تا 8 شب است. همچنین درب این مکان را یک ساعت قبل از موعد می‌بندند تا افراد جدیدی وارد نشوند؛ بنابراین بازدید خود را به لحظات آخر موکول نکنید.

تونل آکواریوم تماشایی انتالیا

تونل این آکواریم زیبا هنر طراحان حرفه‌ای است که از سال 2011 تا 2012 برای طراحی این مجتمع بزرگ تلاش کردند. همان‌طور که گفتیم این تونل بزرگ‌ترین تونل آکواریومی جهان است. تونل این آکواریوم بیش از پنج میلیون ظرفیت آب دارد و به حدی جذاب و تماشایی است که در سال‌های ابتدایی افتتاح خود، بیش از ۲ میلیون گردشگر از آن دیدن کردند. در این مکان بیش از 40 نوع آبزی زندگی می‌کنند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به مرجان‌های زنده، اسب‌های دریایی، اختاپوس در بخش مرجانی و کوسه در بخش نمایشی اشاره کرد.

یکی از کارهای هیجان‌انگیز در این تونل، تماشای غذا دادن به کوسه‌ها است که هر روز انجام می‌شود و بسیار دیدنی است. یکی از مزیت‌های تونل آکواریومی آنتالیا طراحی آن محسوب می‌شود که به گونه‌ای انجام شده است که می‌توان از میان شیشه، آبزیان را تماشا کرد. همچنین جایی برای نشستن نیز وجود دارد که مسافران می‌توانند در این مکان استراحت کنند.

02

امکانات آکواریوم زیبای آنتالیا

این آکواریوم شبیه به شهر دریایی است و علاوه‌بر اینکه یکی از محبوب‌ترین تفریحات آنتالیا محسوب می‌شود، امکانات رفاهی زیادی نیز دارد. از جمله امکانات آن می‌توان به بخش ورودی آکواریوم اشاره کرد که بهترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌ها، کافه‌های سنتی و مدرن در این قسمت وجود دارند. همچنین امکانات و تفریحات دیگر این آکواریوم شامل سینمای سه بعدی ایکس دی اوشن، فروشگاه‌های مجهز، کنسول بازی، زمین بازی کودکان، غواصی در آب با حفاظ ایمن ، فروشگاه اسباب بازی ، ویلچر و کالسکه کودک می‌شود.

نکته قابل‌توجه وجود هایپرهای لوکس و متفاوت این مجتمع است. همان لحظه که شما در حال خرید از این هایپرها هستید، می‌توانید انواع آبزیان را تماشا کنید و یک تجربه جذاب و فراموش‌نشدنی داشته باشید. اگر قصد خرید تور آنتالیا نوروز 1403 را دارید، حتماً به این آکواریوم جذاب سر بزنید.

بخش های مختلف آکواریوم آنتالیا

این مجموعه بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. اولین نکته مهم، وجود 40 آکواریوم مختلف است که قبل از تماشای آن‌ها می‌توانید به راهنمای صوتی در مورد 5 اقیانوس جهان و دریاهای مربوط گوش دهید. همچنین چند آکواریوم استوانه‌ای‌شکل که به خانه آبزیان مدیترانه تبدیل شده، قابل مشاهده است. بعد از دیدن این آکواریوم‌ها تونلی شبیه غار وجود دارد که بعد از گذر از آن، با رودخانه‌های موجود در جهان آشنا می‌شوید. بعد از رودخانه‌ها به قسمت خرچنگ و کشتی نوح می‌رسید.

بخش بعدی، آکواریوم های بزرگ هستند که انواع کوسه‌ها و ماهیان غول پیکر در آن زندگی می‌کنند و علاوه‌بر تماشای آ‌ن‌ها می‌توانید شاهد لحظه هیجان‌انگیز غذا دادن به آن‌ها باشید. علاوه‌بر این موارد، بخش‌های دیگری مانند زمین بازی و امکانات تفریحی دیگر نیز در مجتمع آکواریوم وجود دارد که قبلاً به آن‌ها اشاره کردیم.

 قیمت بلیط آکواریوم در آنتالیا

تا اینجا با آکواریوم دیدنی آنتالیا آشنا شدیم. اگر قصد بازدید از این مکان فوق‌العاده را دارید بهتر است از قیمت بلیط آن باخبر باشید. شما می‌توانید از قبل، بلیط این مجموعه را برای خودتان رزرو کنید. قیمت بلیط آن برای مردم ترکیه 35 لیر و برای توریست ها 35 دلار است. همچنین امکان گرفتن تخفیف نیز وجود دارد. اگر بلیط آکواریوم را با تفریحات دیگر آنتالیا تهیه کنید، تخفیف خواهید گرفت.

راه های دسترسی به تونل آکواریومی آنتالیا

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، این آکواریوم در مرکز شهر و در نزدیکی ساحل کنتیالتی قرار دارد و دسترسی به آن سخت نیست. اگر قصد بازدید از این مکان تفریحی را دارید هم می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و تاکسی استفاده کنید یا با ماشین‌های شخصی به آنجا بروید. البته فراموش نکنید که بهترین و ارزان‌ترین وسیله برای دسترسی به این آکواریوم، اتوبوس است و هزینه آن، 1 تا 10 لیر است.

01

ساعت بازدید از آکواریوم جذاب آنتالیا

بیشتر مسافران شهر آنتالیا بدون بازدید از این آکواریوم تماشایی، این شهر را ترک نمی‌کنند. اگر شما هم قصد بازدید از این مجتمع کم‌نظیر و دیدنی را دارید، حتماً به زمان شروع و پایان کار آن توجه کنید تا شانس تماشای آکواریوم را از دست ندهید.

به‌صورت کلی، ساعت بازدید، جمعه‌ها و شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب و بقیه‌ روزها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب است. البته این ساعت‌ها در فصل‌های مختلف، کمی فرق دارد. بنابراین حتماً قبل از اینکه به این مکان سر بزنید، زمان بازدید از آن را چک کنید.

سفر به آنتالیا با تورهای آژانس هورام گشت

یکی از محبوب‌ترین جاذبه های توریستی آنتالیا از دید گردشگران، آکواریوم بزرگ آنتالیا و تماشای تونل آن است. گردشگران در این مجتمع می‌توانند علاوه‌بر بازدید از آکواریوم، شانس این را پیدا کنند که بزرگ‌ترین تونل آکواریومی دنیا را از نزدیک ببینند، با انواع مختلف ماهی‌ها، کوسه‌ها و موجودات دریایی آشنا شوند و عکس یادگیری بگیرند. بدون شک، بازدید از این مکان، یک تجربه جدید و فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

اگر برای خرید تور آنتالیا به دنبال آژانس گردشگری معتبری می‌گردید که تورهای آنتالیا را با قیمت مناسب به فروش برساند، ما به شما آژانس هورام گشت تاج را معرفی می‌کنیم. در آژانس هورام گشت امکان خرید تور، بلیط و رزرو هتل‌های مطرح خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی سفر تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور آنتالیا به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02143000064 تماس بگیرید.