ترندهای نورپردازی توسط لاین نوری

لاین نوری یا چراغ لاینر یکی از گزینه‌های محبوب در ادوات روشنایی برای نورپردازی عمومی و یا دکوراتیو هستند که روی میزان روشنایی و جو داخلی فضا تاثیر می‌گذارند. امروزه با توجه به اهمیت پیدا کردن نورپردازی در معماری، نه تنها نورپردازان بلکه طراحان و مصرف‌کننده‌گان هم نگاه ویژه‌ای به انواع لاین نوری  در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی، گالری‌ها و حتی فروشگاه‌ها دارند. پرکاربردترین نوع لاین نوری، به صورت روکار و توکار هستند. در ادامه میخواهیم انواع لاین نوری که ترند شده‌اند را بررسی کنیم.

ترندهای نورپردازی با لاین نوری

03

لاین نوری امروزه یکی از مهم‌ترین المان‌ها در نورپردازی و دکوراسیون فضای داخلی و نمای ساختمان است. سبک مینیمال معماری امروزه فقط برای روشنایی فضا نیست بلکه قصد دارد با نورپردازی و روشنایی مناسب به طراحی فضا عمق و بعد بدهد به همین دلیل لاین نوری یکی از بهترین چراغ‌های سفارشی در میان انواع ادوات روشنایی است که می‌توانید آن‌را به شکل‌های خلاقانه‌ای که در ذهن خود دارید سفارش دهید. در ادامه این مقاله به معرفی جدیدترین ترند‌های لاین نوری می‌پردازیم.

لاین نوری هگزاگون

چراغ خطی شش ضلعی یکی از بهترین چراغ‌های خطی، خصوصا در دکوراسیون داخلی با ایده‌هایی که از قبل طراحی شده است. معماری شش ضلعی که باعث شده با استفاده از لاین نوری هگزاگون، عمق خوبی به فضای ایجاد شده در داخل ساختمان بدهد.از این رو استفاده از لاین شش ضلعی در مکان‌هایی مانند اداره و یا رستوران، می‌تواند حس خوبی که از تجمع افراد در فضا و حضورشان در کنار یک دیگر در آرامش و نظم را به خوبی تقویت کند.

لاین نوری منحنی

لاین نوری منحنی یا کرو، چراغ خطی است که بدنه آن به جای خط‌های شکسته، دارای انحنا و خم می‌باشد. در واقع با استفاده از فناوری لاین نوری کرو می‌توان چراغ‌هایی به شکل دایره، نیم دایره، گوشه‌های خم و یا حتی طرح‌های سفارشی با استفاده از خطوط منحنی داشت. نور خطی curve در انواع شکل‌های توکار، روکار و آویز نیز قابلیت نصب و استفاده دارد.

از نظر کیفیت نور و یا مقدار خروجی نور، لاین نوری رینگی یا کرو، فرقی با سایر لاین‌های نوری ندارد زیرا در این چراغ‌ها هم نیز ماژول‌ها با ابعاد کوچکتر، در کنار هم قرار گرفته‌اند.

لاین نوری مثلثی

مثلث نیز یکی دیگر از طرح و المانی است که به شدت در معماری و دکوراسیون کاربرد دارد ومیتوان با توجه به اینکه اگر راس مثلث به سمت بالا باشد، در ذهن یک حالت مردانه و اگر به سمت پایین باشد حالتی زنانه در تداعی می‌شود. حال می‌توان در فضاهای مختلف، با استفاده از لاین نوری مثلثی هم جلوه‌ای ویژه و جذاب به فضا بخشید و هم بر طراحی دکوراسیون فضا و کاربری آن تاکید کرد. چراغ خطی مثلثی نیز مثل دیگر مدل‌های لاین نوری، هم در ابعاد از پیش تعیین شده و هم در ابعاد سفارشی قابل تولید میباشد.

لاین نوری رینگی یا دایره‌ای

استفاده از دایره خطی در سقف به صورت آویز می‌تواند نیاز شما را از دیگر لوسترها رفع کند. لاین نوری رینگی که در دایره‌های کوچک و بزرگ با ابعاد سفارشی شما تولید می‌شود، یکی از بهترین چراغ‌ها برای استفاده در مرکز بخش‌های مختلف نظیر مرکز پذیرایی یا لابی هتل و ساختمان است. علاوه بر این می‌توانید با تنظیم چند چراغ رینگی بزرگ و کوچک در ترازهای ارتفاعی متفاوت، چراغ‌های خطی را به صورتی بچینید که از پایین به شکل زنجیرهای در هم تنیده شده دیده شوند.

برای نورپردازی از کدام نوع چراغ خطی استفاده کنیم؟

تنوع چراغ‌ لاینی در بازار بسیار زیاد است و باید براساس کاربری فضا مناسب‌ترین گزینه برای نورپردازی مدنظرتان را انتخاب کنید. در حال حاضر چراغ‌های لاینی ماژولار با استاندارد زاگا بهترین و باکیفیت‌ترین لاین نوری موجود در بازار هستند.

برای دیدن نمونه‌های بیشتر میتوانید به وب سایت اکووات مراجعه کنید.