چطور در آنتالیا هوشمندانه سوغاتی بخریم؟

چقدر اهل خریدن سوغاتی هستید؟ یکی از رسومی که مردم ایران به آن اهمیت زیادی می‌دهند، خرید سوغاتی‌های شهرهایی است که به آن‌ها سفر می‌کنند. سوغاتی‌های جدای از ارزش مادی، خود هدیه‌هایی هستند که ما را به یاد سفر و روز‌های خوش آن می‌اندازد. سوغاتی‌هایی که برای عزیزان و دوستان می‌خریم نیز نمایان‌گر این است که در روز‌های خوب سفر هم به یاد آن‌ها بوده‌ایم. مردم ترکیه نیز در این‌رسم پسندیده، شبیه ایرانی‌ها هستند. در این‌مقاله می‌‎خواهیم درباره این‌که چطور در آنتالیا هوشمندانه سوغاتی بخریم، توضیحاتی را بیان کرده و راهکارهایی را برای خرید سوغاتی به شما ارائه دهیم. اگر بلیط تهران آنتالیا خریده‌اید و برای یک سفر ایده‌‌ئال برنامه‌ریزی می‌کنید، حتما می‌دانید که خرید سوغاتی حتی برای چند نفر یا خودتان از مهم‌ترین بخش‌های سفر است. بیایید کمی درباره مراکز خرید آنتالیا و خرید سوغاتی، اطلاعات خود را افزایش دهیم تا سفر بهتری داشته باشیم.

درباره آنتالیا

یکی از شهر‌هایی که ایرانی‌های زیادی برای سفر به ترکیه انتخاب می‌کنند، آنتالیا است. تور آنتالیا از تور‌های محبوب در ایران و بسیاری از نقاط جهان به‌شمار می‌رود و این‌موضوع از تعداد تور‌های در‌حال‌ برگزاری مشخص می‌شود. شهر ساحلی آنتالیا با خدمات و امکانات متنوعی که دارد، نظر توریست‌ها و گردشگران را به خود جلب می‌کند. اگر به آنتالیا سفر کنید، هتل‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارند که در روز‌ها و ساعات مختلف آماده پذیرایی از میهمانان این‌شهر هستند. از‌جمله دیدنی‌های آنتالیا می‌توان به موزه‌های مختلف، برج ساعت و دروازه هاریان اشاره کرد که بهتر است در سفر خود به آنجا زمانی برای بازدید از آن‌‎ها اختصاص دهید.

خرید در مراکز خرید آنتالیا

یکی از لذت‌های همیشگی سفرهای ما، خرید سوغاتی‌ها و کالاهای خاص آن‌شهر است. آنتالیا فروشگاه‌ها، مراکز خرید و بازارهای متنوعی دارد که باید قبل از سفر درباره آن‌ها تحقیق کرده و آن‌ها را به‌خوبی بشناسید. پیشنهاد می‌کنیم حتما درباره مراکز خرید آنتالیا تحقیق کنید و برای سفر خود برنامه مشخصی داشته باشید. این‌موضوع باعث می‌شود که شما از زمان سفر خود بهترین استفاده را برده و امکان بازدید از مراکز خرید بیشتری را داشته باشید. تعدادی از مراکز خرید آنتالیا که می‌توانید در تور آنتالیا بازدید کرده یا از آن‌ها خرید کنید، عبارت‌اند از:

  • مرکز خرید ای‌تی‌ام دیپو اوت‌لت
  • مرکز خرید ترا سیتی
  • مرکز خرید ایکی کاپیلی هان
  • مرکز خرید اوزدیلک پارک
  • مرکز خرید ۵ ام میگروس
  • جومارتسی پازار
  • آنتالیا توربان مارینا
  • بازار فرش لیدیا سوزانی
  • مرکز خرید مارک آنتالیا

هر‌یک از این‌مراکز خرید ممکن است ویژگی‌های خاصی را برای خود داشته باشند. شما چه نوع مرکز خریدی را دوست دارید؟

5

خرید سوغاتی ارزان در آنتالیا

اگر بلیط تهران آنتالیا خریده‌اید و می‌خواهید در سفر خود برای دوستان و حتی خودتان سوغاتی‌هایی را بخرید بهتر است درباره آن خوانده و نکته‌هایی را برای خرید بهتر بدانید. لباس‌های ارزان، صنایع‌دستی با بهترین قیمت و انواع مواد غذایی مانند ادویه‌ها از مواردی هستند که شما می‌‌توانید در سفر به آنتالیا به‌راحتی پیدا کرده و بخرید. در قسمت‌‎های بعدی مقاله تعدادی از محله‌ها و مکان‌های مناسب برای خرید سوغاتی ارزان در آنتالیا را با راهکارهای آن‌ها به شما معرفی می‌‌کنیم.

خرید سوغاتی از منطقه کاله ایچی

یکی از بهترین محله‌های آنتالیا برای خرید انواع سوغاتی ارزان، محله کاله ایچی است. محله کاله ایچی فقط برای خرید مناسب نیست و می‌تواند یکی از بهترین روز‌های سفر شما را بسازد. معمولا تور آنتالیا یا گردشگران برای دیدن منطقه کاله ایچی یکی از بهترین روز‌های سفر خود را برنامه‌ریزی می‌کنند. کاله ایچی منطقه‌ای قدیمی و زیبا است. انواع سوغاتی‌های قدیمی مانند و عتیقه‌جات، اکسسوری‌های متنوع مانند گردن‌بند و دستبند و انواع قالیچه از سوغاتی‌هایی هستند که بهتر است برای خرید آن‌ها به این‌ منطقه بروید.

بازار چاغلایان آنتالیا

هنگامی که بلیط تهران آنتالیا یا تور آن را رزرو می‌کنید، بهتر است برای همه قسمت‌های آن برنامه‌ریزی کنید. خرید لباس، کفش یا سوغاتی هم از قسمت‌های مهم سفر است. آنتالیا بازار‌های متنوعی دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای خرید سوغاتی فوق‌العاده هستند. بازار چاغلایان آنتالیا یکی از این‌بازار‌ها است که مردم محلی از آن برای تهیه مواد غذایی موردنیاز خود استفاده می‌کنند. اگر به خرید ادویه و مواد غذایی به‌عنوان سوغاتی علاقه دارید، سری به این‌بازار بزنید تا علاوه‌بر عطر و رنگ زیبای آن، بهترین‌ها را با قیمتی مناسب بخرید.

6

بازار ایکی کاپیلی هان آنتالیا

بازار ایکی کاپیلی هان آنتالیا یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های آن است و افراد زیادی که با تور آنتالیا یا به‌صورت شخصی به آن‌جا سفر می‌کنند، سری به آن می‌زنند تا بتوانند سوغاتی‌های ارزان بخرند. این‌بازار به صنایع‌دستی آن معروف است و شما در آن انواع پارچه‌ها، صنایع‌دستی و ادویه‌های باکیفیت و ارزان را پیدا می‌کنید. قیمت‌ها در بازار ایکی کاپیلی هان آنتالیا مناسب هستند و با خیال راحت می‌توانید در بازار گشته و سوغاتی‌هایی که می‌خواهید را بخرید.

بازار آنتالیا

یکی از دیگر از مکان‌های مناسب برای خرید سوغاتی ارزان که باید درباره آن بخوانید و سری به آن بزنید، خود بازار آنتالیا است. انواع کیف، کفش و لباس در این‌بازار با ارزان‌ترین قیمت‌ها برای خرید مردم محلی و مسافران وجود دارد.