لیست فیلم‌ها و برنامه‌های علی ضیا

تمامی افرادی که در دنیای هنر فعالیت می‌کنند و به شهرت می‌رسند، پس از مدتی هوادارانی پیدا می‌کنند. معمولا هواداران افراد مشهور علاقه دارند که درباره‌ی فردی که به او و هنرش علاقه دارند و کارهای او را دنبال می‌کنند بیشتر بدانند و اخباری که درباره‌ی آن فرد منتشر می‌شود را پیگیری می‌کنند.

یکی از راه‌هایی که برای مردم در این زمینه وجود دارد که بتوانند اخبار را درباره‌ی هنرمندان مورد علاقه‌ی خود پیگیری کنند مطالبی است که در اینترنت درباره‌ی هنرمندان منتشر می‌شود، مطالبی از جمله بیوگرافی هنرمندان، رزومه‌ی کاری آن‌ها و... که به مردم در شناخت بیشتر هنرمندان مورد علاقه‌شان کمک می‌کند. یکی از هنرمندان کشور ما در زمینه‌ی اجرا و تا حدودی بازیگری علی ضیا می‌باشد.

هدف ما نیز از گردآوری این مقاله تهیه‌ی اطلاعاتی درباره‌ی زندگینامه و فعالیت‌های کاری علی ضیا برای هوادارانش می‌باشد. اگر شما نیز از هواداران علی ضیا هستید و یا علاقه دارید که درباره‌ی این‌ مجری بیشتر بدانید در ادامه‌ی این مطلب ما را همراهی کنید.

معرفی علی ضیا

علی ضیا در 26 شهریور ماه سال 1364 در شهر کاشان متولد شد. او در یک خانواده‌ی چهار نفری متولد شد و یک خواهر بزرگتر و متاهل دارد. او در یک خانواده‌ی هنری متولد شد و وابستگی شدیدی به خانواده‌اش دارد. پدر او نقاش فرش بود و مادرش به نویسندگی و ویراستاری می‌پرداخت. یکی از کتاب‌هایی که مادر علی ضیا نوشته‌است کتاب «سیامو» می‌باشد و طبق گفته‌ی خود علی ضیا او همیشه با مادرش به مطالعه و نقد کتاب می‌پردازد.

ضیا در دوران کودکی خود در شهر کاشان زندگی می‌کرد و به گفته‌ی خودش قصه‌هایی که مادرش در دوران کودکی‌اش برای او تعریف کرده‌است موجب علاقه‌ی وی به نوشتن شده‌است. وی تحصیلات خود را در رشته‌ی مکانیک طراحی جامدات در دانشگاه آزاد اسلامی شهر کاشان در مقطع کارشناسی تکمیل کرد. از افتخارات دوران نوجوانی وی برگزیده‌شدن در جشنواره‌ی خوارزمی به دلیل طراحی موتور دواری که قابل کارکردن با انواع سوخت بدون کم‌شدن توان می‌باشد است، همچنین او عضو انجمن مختران کشور هم می‌باشد. او در سال 1384 کاشان را ترک کرد و به تهران رفت.

01


در سن 19 سالگی کارش را با برنامه‌ای طنز به نام پسری از کاشانه در رادیو جوان آغاز کرد که این برنامه به عنوان آیتم برتر برگزیده‌شد. او 5 سال به کار گویندگی در رادیو مشغول بود و پس از آن علی زاهدی او را به تلویزیون دعوت کرد. اولین کارش در صدا و سیما برنامه‌ی گزینه جوان بود که وی در همان زمان که به اجرای این برنامه در تلویزیون مشغول بود به گویندگی در برنامه‌ی خط و ربط در رادیو نیز می‌پرداخت. در ابتدا قرار بود که وی به اجرای برنامه‌ی شروع خوب بپردازد اما به دلایلی برای اجرای برنامه‌ی گزینه جوان انتخاب شد.

یکی از دلایل انتخاب وی برای اجرای برنامه‌ی گزینه جوان اختراعی بود که ضیا در کارنامه‌ی خود داشت و از آنجایی که فضای برنامه‌ی گزینه جوان یک فضای علمی بود وی را برای اجرای این برنامه مناسب‌تر دانستند. علی ضیا پیش از ورودش به تلویزیون در کلاس‌های استاد حمید سمندریان دوره‌ی فن بیان و بدن دید و به تمرین تئاتر نیز می‌پرداخت. علی ضیا در برنامه‌ی سه ستاره در نظرسنجی مردمی به عنوان یکی از سه مجری برتر 20 سال اخیر انتخاب شد. قابل ذکر است که علی ضیا در زمینه‌ی ترانه‌سرایی نیز فعالیت می‌کند، البته خودش می‌گوید که فقط زمانی که حس و حال ترانه‌نویسی به سراغش می‌آید دست به نوشتن میزند و به عنوان یک کار جدی که بنشیند و برای آن وقت بگذارد به آن نگاه نمی‌کند.

طبق گفته‌ی خودش خوانندگان مورد علاقه‌ی وی علیرضا قربانی، شهرام ناظری، محسن یگانه و رضا یزدانی هستند. گویا ضیا اهل ورزش نیز می‌باشد و والیبال و پیاده‌روی جزو ورزش‌های مورد علاقه‌ی او می‌باشند. یکی دیگر از علاقه‌مندی‌های او خرید کردن و به ویژه خریدن لباس می‌باشد، همچنین علاقه‌ی زیادی به لباس‌های جین دارد و هردو استایل اسپرت و رسمی را دوست دارد. از دوستان صمیمی او بنیامین بهادری می‌باشد که رابطه‌ی نزدیکی با هم دارند. علی ضیا هنوز ازدواج نکرده‌است و مجرد می‌باشد.

02

لیست فیلم ها

علی ضیا در کارنامه‌ی هنری خود تجربه‌ی بازیگری را هم دارد. او در یک قسمت از سریال دفترخانه‌ی شماره‌ی 13 ساخته‌ی سال 1388 به کارگردانی سید وحید حسینی تحت عنوان بازیگر مهمان به ایفای نقش پرداخت. در این سریال بازیگرانی همچون ثریا قاسمی، داریوش اسدزاده، کمند امیرسلیمانی، سیما تیرانداز، ستاره پسیانی وچکامه چمن‌ ماه به ایفای نقش پرداخته‌اند. وی همچنین بازی در یک فیلم چند اپیزودی به اسم رابطه را نیز در رزومه‌ی کاری خود دارد.

06

لیست برنامه های علی ضیا

همانطور که گفته‌شد علی ضیا از سال 1385 تا 1388 به گویندگی در رادیو جوان مشغول بود و پس از آن وارد عرصه‌ی تلویزیون شد. وی از سال 1396 تا 1400  تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه‌ی فرمول یک را بر عهده داشت. از برنامه‌هایی که علی ضیا اجرای آن‌ها را بر عهده داشته‌است می‌توان به برنامه‌های ویتامین سه، بعضیا و ویژه برنامه‌های سال تحویل اشاره کرد که شهرت ضیا را می‌توان مربوط به برنامه‌ی ویتامین سه دانست.

او در حال حاضر نیز به اجرای یک برنامه‌ی اینترنتی در یوتیوب به نام با ضیا مشغول است که این برنامه دارای تم مصاحبه می‌باشد و درباره‌ی زن‌های موفق ایرانی است که به صورت پادکست ضبط شده‌است و در کانال یوتیوب منتشر می‌شود. از جمله کسانی که ضیا در این برنامه با آن‌ها مصاحبه کرده‌است باران نیکراه، مستانه مهاجر،الهام پاوه نژاد، کمند امیرسلیمانی و پریوش نظریه هستند. قابل ذکر است که در سال 1390 مجله‌ی همشهری جوان علی ضیا را به عنوان پدیده‌ی اجراهای تلویزیونی معرفی کرد.

از سایر برنامه‌ علی ضیا می‌توان برنامه‌های یک یک، رادیو هفت، برنامه نیمروز، با اجازه خدا، نبش جنت آباد، امشب، اینجا آینده، هزار و یک شب و خوشا شیراز را نام برد.

فیلم خونه رسانه اختصاصی علی ضیا

سایت فیلم خونه یکی از پلتفرم‌های ایرانی پخش فیلم و سریال می‌باشد که کاربران ایرانسل و همراه اول می‌توانند در این سایت به صورت رایگان و بدون خریدن اشتراک، فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌شان اعم از ایرانی و خارجی و در انواع ژانرها تماشا کنند. در سایت فیلم خونه بخشی به نام محتوای اختصاصی با ضیا وجود دارد که در این بخش ویدیوهایی که مرتبط با علی ضیا می‌باشد آپلود شده‌است، ویدیوهایی از جمله مادرانه، نسل‌ها، مصائب دوستان ضیا، پندانه‌های زندگی با علی ضیا، نامه‌ها، تندرست، پدرانه، جنگ فرمول یک با علی ضیا، پخت در یک دقیقه و... که همه در ارتباط با علی ضیا می‌باشند. اغلب این ویدیوها دارای تم مصاحبه و یا فیلم کوتاه آموزنده می‌باشند. میتوان گفت محتوای اختصاصی علی ضیا در فیلم خونه یکی از کاملترین آرشیو های وی می باشد.