هر جا تو بخوای، هر جا تو بگی

شاید بتوان مهم‌ترین بخش یک سفر را پیدا کردن اقامتگاه مناسب دانست. زمانی که تصمیم به سفر گرفته شده و شهر مقصد انتخاب می‌شود، اولین دغدغه‌ای که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، محل اقامت است. این روزها به واسطه گسترش صنعت گردشگری اقامتگاه‌های متعددی در گوشه گوشه ایران عزیزمان ساخته شده است. این اقامتگاه‌ها در بسیاری از ماه‌های سال پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط ایران و جهان هستند. گاهی پیش می‌آید که افراد دل به جاده زده و چندان در قید و بند رزرو پیشاپیش اقامتگاه نیستند. اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند پیش از آن که به شهر مقصد برسند ویلا یا سوئیت مد نظر خود را متناسب با بودجه، امکانات و فاصله از اماکن دیدنی رزرو کنند. برای این امر سایت‌های متعددی وجود داشته که یکی از معتبرترین سایت‌های رزرو اقامتگاه سایت هومسا می‌باشد.

تفاوتی ندارد که به دنبال یک کلبه جنگلی در مناطق سرسبز شمال کشور باشید و یا بخواهید در یک اقامتگاه بومگردی سنتی در جنوب ایران اقامت کنید. به دنبال لوکس‌ترین هتل‌ها در تهران و مشهد باشید و یا بخواهید سوئیت‌هایی ارزان قیمت در اصفهان و شیراز را انتخاب نمایید. سایت هومسا با شعار هر جا تو بخوای، هر جا تو بگی بهترین و متنوع‌ترین اقامتگاه‌ها را در اقصی نقاط ایران در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

گردشگران با مراجعه به سایت هومسا می‌توانند شهر مقصد و تاریخ ورود و خروج خود را به همراه تعداد نفرات تعیین کرده و بهترین اقامتگاه‌های شهر انتخابی را مشاهده کنند. سپس می‌توانند بر اساس بودجه و امکانات مورد نظرشان از میان ویلاها و اقامتگاه‌های موجود بهترین را برگزینند. زمانی که رزرو اقامتگاه پیش از سفر صورت گیرد مسافران خیالشان بابت محل اسکان خود راحت بوده و به این ترتیب می‌توانند آسوده‌تر از مسیر سفر خود لذت ببرند.

13

رزرو اقامتگاه

در میان شهرهای گردشگرپذیر ایران شهرهای شمالی جزو پرطرفدارترین و گردشگرپذیرترین شهرها به شمار می‌آیند. از این رو در سفر به این شهرها رزرو اقامتگاه پیش از رسیدن به مقصد حائز اهمیت‌تر است. چرا که در این صورت مسافران دیگر نگرانی بابت شلوغی شهر مقصد و ناتوانی در پیدا کردن اقامتگاه مناسب ندارند.

مسافران می‌توانند از طریق سایت هومسا به رزرو ویلا شمال بپردازند. به واسطه مناطق گردشگرپذیر متعدد و اقامتگاه‌های گوناگونی که در شهرهای شمالی وجود دارد، دست مسافران در رزرو ویلا در شمال بسیار باز است. از طریق سایت هومسا گردشگران می‌توانند اقامتگاه مد نظر خود را متناسب با موقعیت آن انتخاب نمایند. به عبارت دیگر گردشگران می‌توانند انتخاب کنند که اقامتگاهشان ویلا، سوئیت، کلبه یا یک اقامتگاه بومگردی باشد. همچنین می‌توانند نوع اقامتگاه و چشم‌انداز آن به دریا، جنگل یا کوه را انتخاب نمایند.

برخلاف سفر به شهرهایی مانند مشهد و اصفهان که بسیاری از افراد به دنبال هتل برای اقامت هستند، در شهرهای شمالی کمتر پیش می‌آید که مسافران آپارتمان‌ها یا هتل‌ها را برای اقامت انتخاب کنند. در بسیاری از موارد افراد رزرو ویلا ، کلبه‌های ییلاقی و اقامتگاه‌های بومگردی روستایی را به هتل‌های لوکس ترجیح می‌دهند.

14

نکات مهم در اجاره اقامتگاه

زمانی که به فکر سفر افتادید و قصد اجاره اقامتگاه را دارید لازم است تا نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین اقامتگاه را متناسب با امکانات مد نظر خود پیدا کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تعیین زمان سفر

زمان سفر به شکل مستقیم بر تعداد اقامتگاه‌های موجود و قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. به عبارت دیگر در تعطیلی‌های آخر هفته و ایام پیک مسافرت مثل عید نوروز و تابستان علاوه بر آن که تقاضا برای اجاره ویلا زیاد است، معمولا قیمت ویلاها نیز بالاتر از قیمت معمول آن‌ها می‌باشد. بنابراین اگر قصد سفر در این زمان‌ها را دارید باید هر چه سریع‌تر نسبت به رزرو اقامتگاه اقدام کنید. چنانچه می‌خواهید اقامتی ارزان قیمت‌تر داشته باشید نیز بهتر است سفر خود را به ایام دیگر موکول کنید.

بررسی امنیت اقامتگاه

در هنگام انتخاب اقامتگاه از امنیت آن مطمئن شوید. در هنگام رزرو اطمینان حاصل کنید که دسترسی مناسب به آب، برق، گاز و تلفن داشته و از طرفی موقعیت مکانی ویلا یا سوئیت نیز در محلی امن و مناسب باشد.

بررسی امکانات اقامتگاه

در هنگام انتخاب اقامتگاه به امکانات مد نظر خود توجه کنید. به عنوان مثال اگر در اختیار داشتن پارکینگ اختصاصی و یا سرویس بهداشتی فرنگی برایتان حائز اهمیت است آن را در هنگام رزرو اقامتگاه بررسی کنید. در صورت نیاز به دیگر امکانات تفریحی مانند استخر، میز بیلیارد، جکوزی، سونا و... نیز لازم است توجه کافی را داشته باشید.

15

به همراه داشتن تجهیزات کافی

در هنگام انتخاب اقامتگاه تجهیزات موجود در آن را به دقت بررسی کرده و متناسب با تجهیزات اقامتگاه نسبت به فراهم کردن وسایل سفر اقدام کنید. به عنوان مثال اگر اقامتگاه انتخابی دارای سرویس خواب مناسب می‌باشد، لزومی ندارد که رختخواب زیادی به همراه داشته باشید.

توجه به بهداشت

از دیگر عواملی که در هنگام انتخاب اقامتگاه باید به آن توجه شود بهداشت اقامتگاه است. ویلا یا سوئیت انتخابی را از لحاظ تمیزی سرویس بهداشتی‌ و آشپزخانه‌ بررسی کرده و از تمیزی تخت‌ها و ملافه‌ها نیز مطمئن شوید.

اجاره اقامتگاه از روش‌های مطمئن

برای رزرو اقامتگاه لازم است به سراغ املاکی‌های مطمئن بروید. بدیهی است که در هر مقصد، شما آشنایی چندانی با املاکی‌های مطمئن نداشته باشید. بنابراین بهترین راه آن است که یا از طریق آژانس‌های مسافرتی نسبت به رزرو اقامتگاه اقدام کرده و یا به سراغ سایت‌های معتبری مانند سایت هومسا جهت رزرو اقامتگاه بروید.