خیلی از آدم ها مجبورند در طول زندگیشون زیاد سفر کنند. حالا این سفرها میتونه سفر کاری، تحصیلی و تفریحی باشه. از اونجایی که سفرهای جاده ای نسبت به سفرهای هوایی خیلی کم هزینه تره متقاضیان بیشتری هم داره. از بین سفرهای زمینی سفر با اتوبوس بیشترین نرخ تردد رو داره؛ چون خرید بلیط اتوبوس خیلی راحت تره و دسترسی مردم به پایانه مسافربری بیشتره. از طرفی وب سایت های زیادی هم خدمات خرید اینترنتی بلیط اتوبوس را فراهم می کنند و کسی که قصد سفر داره حتی نیم ساعت مونده به حرکتش میتونه بلیط خودش رو به راحتی بخره.

از اونجایی که در اتوبوس های بین شهری زمان زیادی را در اتوبوس هستید و افرادی همسفر شما هستند که شما هیچ شناختی نسبت به اونها ندارید مراقبت از خودتون و وسایل ارزشمندتون مهمترین اصل سفر میتونه باشه. اول از همه باید بدونید که دقیقا چیزایی را همراهتون ببرید که نیاز دارید و وسایل اضافه که ممکنه اصلا مصرف نداشته باشه را نبرید چون هم جاگیرند و حملشون مشکله هم باید نگران حفظ و نگهداریشون در طول سفر باشید.

111

اگر تنها سفر می کنید بهتره از اتوبوس هایی استفاده کنید که صندلی های تک دارند تا هیچکس در صندلی کناری شما نباشه. این اتوبوس ها تعدادشون کم نیست و شما میتونید به راحتی تو سایت پایانه ها پیداشون کنید.

حتما یه کیف پول قلابی تو جیبتون باشه کیف پولی که اصلا هیچ پولی داخلش نیست و این کیف پول کمک میکنه که اگر سارقی در نزدیکی شماست تمام تمرکز و هدف خودشو در برداشتن کیف پول شما معطوف کنه و در بدترین حالت چیزی که شما از دست میدید فقط یک کیف پول خالیه.

اصلا توصیه نمیشه شما در طول سفر پول زیادی همراهتون باشه چون داشتن یه کارت بانکی هر زمان به کمک شما میاد اما برای همون پول کمی که حمل میکنید هم راه حل هایی هست تا در امان باشید. توی فروشگاه ها لباس هایی هستند که جیب های داخلی دارند و برای سفر بسیار مناسبند. اگه از این لباسا نداشتید راههای ساده تر دیگه ایی هم هست، مثلا قرار دادن پول در بین کتاب یا حتی نقشه ی راه، یا قراردادن پول در جعبه ی مقوایی خمیر دندان در کیف دستی.

نگهداری موبایل در طول سفر خیلی مهمه، چون نه تنها خود موبایل ارزش مالی داره بلکه اطلاعات شخصی که داخل موبایل هست به ارزش اون اضافه میکنه. پس قبل از سفر یه بکاپ کامل از اطلاعات گوشی همراهتون بگیرید و یک نرم افزار برای رمزگذاری روی گوشیتون نصب کنید. یادتون باشه موبایلتون رو در جیب لباس خود قرار بدید و البته توجه کنید جیب شما سمت راهروی اتوبوس نباشه. اصلا موبایل  رو داخل ساک دستی یا جایگاههای بالای اتوبوس نزارید.

در خصوص حمل جواهرات در طول سفر به یه نکته طلایی دقت کنید و اون اینه که اگه حمل جواهرات براتون ضرورت داره همه اون ها رو استفاده کنید، یعنی انگشترتون را به دست کنید یا گردنبندتون را به گردن کنید و از قراردادن جواهرات در جعبه ی جواهرات اکیدا خودداری کنید چون که هیچ جایگاه امنی در طول سفر با اتوبوس برای نگهداری از جواهرتان وجود نداره.

سامانه پایانه ها ارائه دهنده ی بلیط اتوبوس اینترنتی با بهترین اتوبوس های روز کشور، به طور مستمر در تلاش است تا شما مسافرین عزیز سفر ایمنی را تجربه نمایید.

222

با پایانه ها ایمن سفر کنید.

payaneha.com