امروزه چمن مصنوعی کاربردهای بسیاری، چه در زمینه ورزشی و چه در زمینه چمن مصنوعی تزئینی دارد، و بیشترین استفاده آنها شامل: منازل، باغ تالارها، ویلاها، تراس و حیاط خانه‌ها، چمن مصنوعی روف گاردن زمین‌های فوتبال، زمین‌های تنیس، زمین‌های هاکی، زمین‌های فوتسال، فضاهای سبز شهری، پارک‌ها و بالکن‌های منازل می‌باشد.

artificial-grass-garden-hall-21-another-view-1

چمن مصنوعی به دلیل ویژگی‌های بارز و برجسته‌ای که با خودش به همراه داشت، به صورت رسمی در سال 1968 میلادی در زمین فوتبال حضور پیدا کرد، و از آن به بعد چمن مصنوعی یک یار همیشگی در زمین‌های فوتبال شد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد چمن مصنوعی فوتبالی اطلاعاتی را در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم. پیشنهاد ما اینست که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

artificial-grass-garden-hall-yalan-1

 چمن مصنوعی فوتبالی

 

در واقع چمن طبیعی دردسرهای مربوط به خودش را دارد، به عنوان مثال: چمن طبیعی نیازمند مراقبت‌های همیشگی می‌باشد، از آبیاری به هنگام گرفته تا آب‌رسانی، کاشت زمین و کود، خصوصا اینکه با بحران کم آبی ویژه‌ای که در کشورمان وجود دارد، چمن طبیعی روزانه به طور متوسط حدود 20 لیتر به ازای هر متر مربع، جهت آبیاری احتیاج دارد که این یکی از بزرگترین نقطه ضعف‌های استفاده از چمن طبیعی می‌باشد. از طرفی، چمن طبیعی بعد از هر بازی احتیاج به تنفس دارد، حال فرض کنید با توجه به تمامی آنچه در ارتباط با چمن طبیعی گفته شد آیا گزینه مناسب برای استفاده در زمین فوتبال می‌باشد؟ مسلما خیر! مهمترین عواملی که امروزه نقش چمن مصنوعی را در استفاده از زمین فوتبال پررنگ می‌کند، عدم نیاز به آبیاری، مراقبت‌های مداوم و عدم هزینه‌های فوق‌العاده زیاد جهت شرایطی است که بایستی برای چمن طبیعی فراهم گردد. از این رو چمن مصنوعی نقش فوق‌العاده و پر‌اهمیتی را در این زمینه ایفا می کند.  

photo_2017-11-08_12-32-50

همچنین باید این نکته را هم در نظر گرفت که طراحی‌های استادیوم‌های ورزشی جدید با سقف همراه هستند، از این رو صرفا بایستی از چمن‌های مصنوعی بهره‌مند شد، چرا که چمن طبیعی نمی‌تواند در فضای بسته از نور و هوای کافی برخوردار شود. همچنین شما می توانید مشاوره های لازم را در خصوص پروژه های چمن مصنوعی فوتسال و چمن مصنوعی فوتبال را از کارشناسان مرجع تخصصی فروش چمن مصنوعی بخواهید. امیدواریم از مطالب فوق لذت برده باشید، از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

artificial-grass-school-hakim-1