رویکرد مهارتی  دوره های DBA  جایگزین آموخته های دانشگاهی می شود/مهارت یابی مدیران دولتی وخصوصی در دوره های DBA

درفرآیند توسعه اقتصادی ، مدیریت یکی ازاهرم های قوی و محرک های اصلی توسعه درکشورهای پیشرفته است ومدیران دانش آموخته کشورهای درحال توسعه با بهره گیری ازآخرین دستاوردهای دانش مدیریت و تجارب کشورهای صنعتی وهمسان سازی با شرایط بومی راه را برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار می کنند .

در کشور ما هم نیاز به تقویت و تجهیز کادر مدیریت بخصوص در سطح اجرایی بخوبی احساس شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس درهمین رابطه معتقد است که نظام آموزشی کشور تناسبی با نیاز بازار کار ندارد و باید در این زمینه مسئولان، متولیان امر و برنامه‌ریزان چاره‌اندیشی کنند.

غلامرضا کاتب با بیان اینکه در شاخه فنی و حرفه‌ای با کاهش 15.5 درصدی دانش‌آموزان روبه‌رو هستیم ،گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور از 4 درصد در سال 75 به 15 درصد در سال 90 رسید و این آمار به سرعت درحال افزایش است.

هادی سیاری به عنوان یکی از برگزارکنندگان با تجربه دوره های DBA در مدرسه عالی کسب و کارماهان می گوید: با توجه به امکان پیوستن کشورمان به WTO و جهانی شدن بازارهای داخلی و افزایش رقابت پذیری که می تواند هم تهدیدی جدی برای بسیاری از کسب و کارها و هم فرصتی فوق العاده برای مدیران آینده نگر باشد ، کسب ماندگاری پایدار در چنین شرایطی مستلزم بهره مندی سازمان ها از نیروهای انسانی مدبر و کارآفرین است که از دانش تخصصی ونگرش کسب و کاری فوق العاده برخوردار باشند.

 به گفته وی مدیران با گذراندن دوره های مدیریتی عالی می آموزند چگونه سازمان خود را ازچارچوب سنتی رییس و زیردست به سمت رهبری هدایت و با شناخت نسبت به  ابزارهای مدیریتی و رهبری ، منابع انسانی سازمان خود را مدیریت کنند تا حداکثر بهره وری و رضایت سازمانی را به دست آورند وبه دلیل آشنایی با مهارت آینده پژوهی می توانند خود را برای سناریوهای محتمل آینده آماده و برای توسعه کسب وکار خود در بلند مدت برنامه ریزی و استراتژی های لازم را تدوین کنند.

رییس انجمن کسب و کارایران با بیان اینکه مدیران بخش خصوصی ودولتی عمدتا نتیجه گرا هستند و به همین دلیل با فقدان نوآوری روبرو می شوند ، اظهار داشت: تنها راه خروج از وضعیت فعلی فراگیری علم مربوطه نه در دانشگاه ها بلکه درموسسات و مراکز تخصصی معتبراست که اگرآموخته های بدون مهارت دانشگاهی در شکل گیری مدیریت صحیح کسب و کار تاثیرگذاربود ، نباید به اذعان مرکز آمار ، تعداد فارغ التحصیلان دکترا و کارشناسی ارشد بیکار روند رو به افزایشی داشته باشد.

آغازتکمیل ظرفیت دوره DBA با مدرک مورد تایید وزارت علوم

در بازار رقابتی و پرچالش امروز، به نظر می رسد مدیران بیش از پیش به روزآمدیِ دانش و تغییر نگرش مدیریت نیاز دارند و درهمین رابطه مدرسه عالی کسب وکار ماهان تکمیل ظرفیت چهل و یکمین دوره DBA خود را به مدت محدود آغاز نموده که در این دوره ها به رویکرد مهارتی ، شبکه سازی و Networking که از ابتدا مدنظر بوده ، تاکید شده است.

دوره های DBA به منظور پرورش مدیرانی برای بنگاههای تولیدی و خدماتی در بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی طراحی شده است.

هدف اصلی این دوره ها تربیت مدیران حرفه ای و آینده نگر و آشنایی آنها با دانش و مهارت های نوین مدیریت کسب و کار است تا بتوانند نقش موثری را در تدوین جهت گیرهای راهبردی ومدیریتی در عرصه های ابر رقابتی ایفا کنند و به عنوان معمار سازمان خود به طور موثر و کارآمد به انجام وظایف سازمانی بپردازند.

گفتنی است فارغ التحصیلان دوره های پیشین همگی از مدیران ارشد و شاخص کشور بوده که موفق شدند با طی کردن آموزشهای کاربردی ، رشد و توسعه بیشتری را در کسب و کار خود  و دیگران با استفاده از دانش کاربردی- مهارتی ایجاد نمایند.

مدیران و علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات به سایت مدرسه عالی کسب و کار ماهان مراجعه  ویا با شماره 02188401313 تماس حاصل فرمایند.

ماهان