سه روز هیجان انگیز  در مشهد

آیا تا به حال در سفرتان به مشهد به این مکان‌ها رفته‌اید؟ در این مقاله می‎خواهیم مهمترین مکان‎های دیدنی مشهد را به شما معرفی کنیم تا بازدید از آنها را در برنامه سفرتان قرار دهید. چرا که بیشتر افرادی که به مشهد سفر می‎کنند، اصلا به فکر گردش در شهر نیستند و از مناطق گردشگری آن بی‌خبرند. خیلی‌ها تصور می‎کنند سفر مشهد فقط در زیارت خلاصه می‎شود، اما مشهد جاذبه‌های گردشگری جالبی دارد. از آنجایی که تور مشهد 3 شب و 4 روز است، ما 3 منطقه گردشگری پرطرفدار را معرفی می‌کنیم تا هر روز را حداقل به دیدن یکی از آنها اختصاص دهید.

شاندیز

روز اولی که وارد مشهد می‌شوید صبح به زیارت بروید و برای ظهرتان به منطقه خوش و آب و هوای شاندیز بروید. در شاندیز مشهد مراکز تفریحی و دیدنی زیادی وجود دارد که می توان برای مثال به پارک جنگلی شاندیز و رصدخانه نجوم رضوی شاندیز اشاره نمود. درخت چنار کهن شاندیز مشهد که قدمتی بیش از دو هزار سال دارد، نمادی برای شاندیز است و بقایای قلعه شاهان دژ شاندیز از آثار تاریخی این منطقه می‌باشد. یکی از مهم‌ترین حوادث دوره قاجاریه در این منطقه به روایت کتاب روضه الصفای ناصری، به توپ بستن قلعه تاریخی شاهان دژ توسط حاکم خراسان (حسام السلطنه) است. این منطقه قبل از ورود اسلام دارای سکنه بوده و این نشان از قدمت تاریخی شاندیز در مشهد دارد. شاندیز دارای رودخانه و آبشارهای بسیار زیبا است. در کنار این رودخانه‌ رستوران‌های مجللی ساخته شده که در آنها می‌توان از صرف غذا در کنار طبیعت زیبا لذت برد. اگر در سفرتان با تور ارزان مشهد به شاندیز رفتید، حتما شیشلیک‌های معروف شاندیز را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر این غذا در کنار طبیعت با منظره رودخانه لذت ببرید.

99

 

سرزمین موج‌های آبی و سرزمین موج‌های خروشان

برای روز دوم حتما به بزرگترین پارک آبی خاورمیانه بروید و اوج هیجان را تجربه کنید. مطمئنا یک روز بسیار خوب و هیجان انگیز خواهید داشت. در سرزمین موج‌های آبی مشهد بهترین تفریحات آبی و به خصوص هیجان انگیزترین سرسره‎های آبی را تجربه کنید. در این مجموعه‌های تفریحی امکاناتی از قبیل رستوران، کافی شاپ، خدمات ماساژ و عکاسی برای مسافران فراهم است. ساعت کاری سرزمین موج‎های آبی از ساعت 9 تا 21 است. روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه مخصوص استفاده آقایان و روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه مخصوص استفاده بانوان است. سرزمین موج‎های خروشان با داشتن دو پارک آبی جداگانه برای بانوان و آقایان همه روزه پذیرای هر دو گروه است.

 

100

مجموعه توریستی چالیدره

برای روز سوم مجموعه تفریحی توریستی چالیدره را پیشنهاد می‌کنیم تا برای همیشه خاطره این سفر در ذهنتان ثبت شود. سد چالیدره در نزدیکی غرب مشهد قرار دارد و در دره‌ای به نام چالیدره ایجاد شده است. این مجموعه با فضایی بسیار متنوع و دلچسب و امکانات تفریحی از قبیل تله سیژ، بانجی جامپینگ، برج گردان، ترن کوهستان، اسکله تفریحی، کشتی تفریحی، دکتر ماهی، عکاسخانه سنتی و ... می تواند یک پیشنهاد خوب برای شما باشد. اگر برای تعطیلات نوروز امسال قصد سفر به مشهد را دارید بازدید از این جاذبه‎های گردشگری می‎تواند خاطرات سفر نوروزی شما را ماندگارتر و دلنشین‌تر کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تور مشهد نوروز 97 با کارشناسان مانلی پرواز تماس بگیرید.

 

101