سئو ( seo ) یا بهینه سازی سایت چیست؟

 


در اواسط دهه ی 1990 که صاحبان سایت ها اقدام به بهینه سازی سایت های خود کردند، اولین موتورهای جستجو فعالیت خود را آغاز کردند. سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام میشد در این لیست صفحاتی مانند AAA در بالای نتایج جستجو قرار میگرفتند.
با پیشرفت تکنولوژی و رشد مداوم اینترنت، موتورهای جستجو جدیدتری ظاهر شدند که تمام کاری که مدیر یک سایت باید انجام میداد این بود که سایت خود را به موتورهای جستجو ارائه دهد که آنها با استفاده از ربات ها صفحات سایت را مورد بررسی قرار می دادند در این بررسی رباتها به دنبال اطلاعاتی بودند که به آنها اصطلاحا متا تگ (meta_tag) گفته میشد، که به موجب آن صفحات را رتبه بندی میکردند. به این ترتیب صاحبان سایت متوجه ارزش بالای سایت خود شدند که فرصتی برای دیده شدن و محبوب شدن بود .
اما بعد از مدتی استفاده از متا تگ(meta_tag) ها مفید واقع نشده و روش خوبی برای رتبه بندی یک سایت نبود زیرا بسیاری از صاحبان سایت ها که متوجه ارزش بالای کلمات شده بودند برای بدست آوردن امار، رتبه ی بهتر و بازدیدکنندگان بیشتر اقدام به فریب موتورهای جستجو از طریق استفاده از کلمات نا مربوط در سایت خود برای بیشتر دیده شدن استفاده میکردند .
یک مقاله توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه دهندگان وب صحبت کرد که {چگونه برای بازدید بیشتر سایت خود با استفاده از کدهایی به راحتی کلمات کلیدی را معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان میکردند و باعث بالا رفتن رتبه سایت خود در رتبه بندی میشدند}
بنابر این جستجوگر دچار اشتباه میشد و نتایجی که ارائه میکردند نادرست ، متناقض و نا مربوط به مطلب سرچ بود
پس از مدتی بدلیل مشکلاتی که برای متا تگ ها پیش امد موتورهای جستجو دنبال روش بهتری برای رتبه بندی سایت ها بودند، در سال 2004 میلادی ، موتور های جستجو فاکتور های وسیعی از الگوریتم را ، برای رتبه بندی سایت های خود اعلام کرد ؛ برای مثال گوگل بیش از 200 فاکتور مختلف ، برای ارزیابی سایت های خود مورد استفاده قرار میدهد . شما میتوانید با کمک نقشینه پارس با درج رپورتاژ در سایت های پربازدید و قوی با رنک بالا و همچنین درج تبلیغ متنی در نظر ربات های گوگل سایت خود را بالا ببرید.

چرا سئو مهم است؟
1- برتر بودن در نتایج جستجو از مشتری های زیادی برای بازدید از وب سایت شما دعوت میکند .
2- 91% از کاربران اینترنت برای جستجو از موتورهای جستجو استفاده میکند . 
3- 73% معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود .
4- 250 میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام میشود .

ابزار های سئو چیست؟
1- پیشنهاد دهنده کلمات برتر 
2- چک کننده امتیاز در گوگل
3- وضعیت شما در موتورهای جستجو 
4- پیداکردن لینک های ناقص یا خراب