دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

دیجیتال مارکتینگ به استفاده رسانه های جدید در دنیای تجارت اطلاق میشود ؛

در واقع به تمام فعالیت های تبلیغاتی در بستر اینترنت صورت میگیرد میگویند . بازاریابی دیجیتالی در گذشته ای نه چندان دور برای تبلیغات و بازاریابی از ابزارهای همچون رادیو ، تلویزیون ، چاپ و نشریات و بیلبورد ( تابلوهای تبلیغاتی) استفاده میشد ؛ در روش سنتی که بسیار  هم فراگیر شده بودند با وجود تمام مزایایی که داشتند اما یک عیب بسیار بسیار  بزرگ داشتند : (( بسیار گران برای شرکت های کوچک بودند ))

در سال 2012 از صاحبان کسب و کار یک  نظرسنجی های مختلفی   در خصوص مقدار استفاده از بازاریابی دیجیتالی انجام شد ؛ حدود 75% بازاریابی دیجیتالی خود را به دلیل اشنا نبودن به تکنیک ها بدون هیچ برنامه ای پیش می بردند که امروزه به حدود 47% کاهش پیدا کرده است که بر اساس تحقیقات این نتایج رو به بهبود است البته هنوز نیمی از کسب و کارها هنوز از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده نمیکنند !

ابزارهای بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ

1 –  سئو

سئو برگرفته از کلمه Search Engine Optimization که به اختصار seo گفته میشود.

که به معنای بهینه سازی  وب سایت برای موتور های جستجو است  یا به عبارتی دیگر بهترین رتبه بندی ممکن در صفحات نتایج را برای وب سایت بدست  آورد و تعداد بازدیدکنندگان از آن سایت را افزایش دهد.

 

(SEM) google adwords2_

ادورز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که سرمایه گذاران با سرمایه گذاری روی کلمات ویژه میتوانند ، باعث این شوند ؛ که تبلیغات آنها در موتورهای جست و جو در رتبه های بالاتر دیده شوند ؛ برای این کلیک ها هزینه ای پرداخت کنند .  

3 _ بازاریابی شبکه های(رسانه های) اجتماعی

به طورکلی به فرایند جلب توجه مخاطب از طریق شبکه های اجتماعی در راستای اهداف تجاری بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته میشود .

4 _ بازاریابی ایمیلی

به نوعی از بازاریابی مستقیم گفته میشود که در آن از ایمیل به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام هایی از قبیل فروش یا جمع آوری هزینه به مخاطبان استفاده میشود.

5_ تبلیغات نمایشی یا بنری

تبلیغات بنری جا انداختن نام تجاری است . بنر تبلیغاتی باید مجموعه ای از لوگو،رنگ و شعار تبلیغاتی شما باشد .

6 _ کتاب های الکترونیکی

7 _ بازاریابی موبایل

مشکلاتی که با برنامه نداشتن در دیجیتال مارکتینگ مواجه میشوید

 

1 ) بدون جهت بودن

2) سهم آنلاین بازار خود را ندانید

3) رقبا سهم بازار بیشتری را بدست می آورند

4) مشتریان خود را به درستی نشناسید

5) نداشتن صبر کافی

6) پیش بینی بودجه کافی

7) هیچ پیشنهاد جدیدی نخواهید داشت و مانند یک کسب و کار معمولی ادامه فعالیت خواهید داد.