روند رو به رشد طلاق توافقی در جامعه امروز

در جامعه امروز به دلایل مختلف مانند مشکلات اقتصادی ، عدم تفاهم و ... روابط زوجین دچار مشکل می شود و در این میان برخی از زوجین راهکاری را انتخاب می کنند تحت عنوان طلاق توافقی که از آن به طلاق تفاهمی نیز یاد می شود.

در این نوع طلاق ، زوجین بر سر تمام مسائل زندگی مشترک از جمله مهریه ، نفقه و جهیزیه توافق می کنند. همچنین اگر آنها فرزند نیز داشته باشند بر سر حضانت فرزند نیز با یکدیگر توافق می کنند و نهایتا دادخواست صدور گواهی عدم سازش را به دادگاه تسلیم می کنند.

با بهره گیری از وکیل طلاق توافقی متخصص و با تجربه دپارتمان خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت می توانید با اطمینان طلاق توافقی خود را در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسانید.

استفاده از وکیل طلاق توافقی چند حسن مهم برای زوجین دارد ، دیگر نیازی به حضور آنها در دادگاه و همچنین جلسات مختلف داوری و مشاوره نیست ، در ضمن انجام روند طلاق توافقی در صورت داشتن وکیل بسیار سریعتر انجام می شود و همچنین از تشکیل پرونده های متعدد در دادگستری جلوگیری می شود.

  مهریه :

مهریه همواره پشتوانه ای محکم برای یک زن محسوب می شود.در طلاق توافقی زوجین بر سر مهریه با هم توافق می کنند و رای دادگاه کاملا براساس توافق زوجین صادر می شود.

نفقه :

بر طبق ماده 198 قانون مدنی ، تمامی هزینه های متعارف یک زن را از جمله هزینه های بهداشتی ، درمانی ، مسکن ، پوشاک و ... را نفقه گویند.پرداخت نفقه نیز مانند مهریه در طلاق توافقی کاملا براساس توافق زوجین است و زن می تواند از دو طریق تنظیم دادخواست و طرح دعوی کیفری نفقه را مطالبه کند.