تیرآهن بال ‌پهن محصول ارزشمند بازار فولاد ایران

در این زمینه خرید و قیمت تیرآهن هاش به همان‌ اندازه مهم است که سایر محصولات مورد نیاز بازار فولاد همچون میلگرد، پروفیل سبک، و ورق سیاه، اما مزایای این محصولات چیست؟ در این گزارش تیرآهن هاش و مزایای این محصول مهم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تیرآهن بال‌پهن

امروزه در سازه‌های کارخانه‌های فولادی، صنعت گاز و پتروشیمی، صنایع ساختمان‌سازی و پل‌سازی ایران در سازه‌های غیربتنی از مقاطع مختلفی از قبیل تیرآهن IPE و BOX (تیر ورق)، ستون‌های صلیبی و لوله‌ای استفاده می‌شود که علاوه بر صرف زمان طولانی، موجب بالا رفتن هزینه ساخت و نصب سازه‌ها می‌شود.

این در حالی است که در کشورهای پیشرفته صنعت سازه‌های فلزی به استفاده از تیرآهن بال پهن (H) روی آورده‌اند، زیرا استفاده از تیرآهن بال پهن (H) از لحاظ زمان و هزینه کاملا به صرفه بوده و علاوه بر آن مزایای فنی و ایمنی بسیاری دارد.

به عنوان نمونه استفاده از تیرآهن H  به میزان ۲۰درصد از قیمت تمام شده ساختمان کاهش می‌دهد،  علاوه بر آن ۲۰درصد نیز صرفه‌جویی در زمان به دنبال دارد.

مزیت‌های تیرآهن هاش

  • کیفیت بالای اتصال به جان و به ویژه در محل اتصال تیر (چشمه اتصال)
  • عدم وجود مشکل وجه چهارم H در مقایسه با ستون‌های BOX (تیر ورق)
  • دسترسی آسان به تقویت‌کننده‌های چشمه اتصال در جهت ساخت  و کنترل، که ضامن رفتار مطلوب سازه در زلزله می‌باشد.
  • رفتار بهینه مقاطع H در ستون‌هایی که خمیدگی یکطرفه در آن‌ها حاکم است و این امر موجب صرفه‌جویی اقتصادی در پروژه خواهد شد.
  • عملکرد مطلوب در اتصال مهاربند به ستون در نیاز به خمش‌های دوطرفه ستون، می‌تواند با سهولت بیشتری نسبت به ساخت ستون‌های دیگر توسط دو پروفیل H صورت پذیرد.
  • لازم به ذکر است که دارا بودن این مزایا موجب شده است که استفاده از مقاطع H در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه مورد توجه ویژه مهندسان قرار گیرد.

تولیدکنندگان معتبر تیرآهن هاش

هیوندای استیل شرکت تولیدکننده فولاد کره‌ای که در سال ۱۹۵۳ توسط گروه Hyundai راه‌اندازی گردیده و هم‌اکنون جزء قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده فولاد در آسیا و جهان به شمار می‌آید.

هیوندای استیل در بین ۱۵ شرکت برتر دنیا در کنار برندهایی همچون ARCELOR METAL و NIPPON قرار دارد که میزان تولید آن در سال ۲۰۱۶،  به بیش از بیست میلیون تن رسیده است.

این مجموعه در معرفی حوزه‌های پایین دستی فولاد چون کشتی‌سازی و صنعت خودرو نیز ار نام‌های شناخته شده می‌باشد.

فولادهای این مجموعه با استانداردهای EN10025  S27SJR  و غیره در رده‌های آلیاژی مختلف تولید می‌شوند که از میان آن‌ها آلیاژهای ST37 و ST44 و ST52  در صنایع سدسازی، پل‌سازی، ساختمان، نفت و پتروشیمی مورد مصرف در بازارهای ایران است.

علیرغم اینکه تولید و عرضه این محصول در بازار داخلی بسیار محدود است اما شرکت بازرگانی " های‌متال " تامین کننده تمامی هاش و بال پهن‌های صنعتی در سایزها و مقاطع مختلف پاسخگوی بازار کشور است. مشتریان در صورت نیاز می‌توانند سفارش خود را با این شرکت در میان بگذارند و در کوتاه‌ترین زمان محصول مورد نظر خود را تحویل بگیرید.

برای دریافت قیمت تیرآهن و هاش می توانید به وب سایت " های متال "  به آدرس www.himetal.ir  مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 021-88101200 تماس بگیرند.