بی ام و x3  یا ولوو xc60

زمانی که بودجه کافی برای پرداخت قیمت یک شاسی‎بلند بزرگ را نداشته باشیم، رفتن به سراغ یک SUV متوسط می‌تواند گزینه خوبی باشد که در بین آنها خرید بی ام و x3 و خرید ولوو xc60 به نظر پیشنهاد مناسبی می‌رسد. این دو خودروی کراس‎اور از بسیاری از جهات به یکدیگر شبیه هستند، اما طبیعتاً کیفیت ساخت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. خودرو بی ام و به عنوان یک خودروی آلمانی و خودروی ولوو به عنوان یک خودروی سوئدی می‌توانند رقیب‌های جذابی در بازار باشد و به همین دلیل خرید و فروش بی ام و x3 یا خرید و فروش ولوو xc60 در بازار طرفداران خاص خود را دارد.

در این مطلب می‌خواهیم فرآیند خرید بی ام و x3 را با خرید ولوو xc60 مربوط به مدل ۲۰۱۳ با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است.

 مقایسه بر مبنای قیمت بی ام و x3 یا قیمت ولوو xc60

 اگر برای شما قیمت خودرو در اولویت قرار دارد، چرخیدن در بازار یا رفتن به سایت دیوار می‌تواند معیار خوبی در اختیار شما قرار دهد. در حال حاضر قیمت بی ام و x3 مدل ۲۰۱۳ در حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و مدل ۲۰۱۸ آن در حدود ۹۰۰ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود. این در حالی است که قیمت ولوو xc60 هم تفاوت چندانی ندارد و مدل ۲۰۱۳ آن بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. بنابراین می‌بینیم که هر دو خودرو از لحاظ قیمتی در یک محدوده قرار دارند و هر دو از یک خانواده خودروهای شاسی بلند متوسط محسوب می‌شوند.

 مشخصات ظاهری به عنوان معیار مقایسه

اگر بخواهیم به مشخصات ظاهری را معیار قضاوت این دو خودرو قرار دهیم، باید در وهله اول بدانید که انتظار یک شاسی‌بلند بزرگ را از آنها نداشته باشیم. در خودرو بی ام و x3 می‌بینیم که باز هم از همان الگوی ورودی هوا در قسمت جلوی خودرو استفاده شده که در همه خودروهای بی ام و وجود دارد. قسمت سپر و کاپوت خودرو کمی برجسته است که ظاهری خشن و عضلانی به آن داده و با کناره‌های آن هماهنگ شده است. این خودرو از لحاظ زیبایی و طراحی فانتزی نمره بالایی نمی‌گیرد، اما طراحی مسئولانه و آیرودینامیک آن به شکلی است که مصرف سوخت و خودرو را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و حداقل از لحاظ طراحی قابل قبول است.

 اما اگر مشخصات ظاهری ولوو xc60 را در نظر بگیریم به احتمال زیاد شما هم رأی به خودرو بی ام و می‌دهید. در طراحی قسمت جلوی این خودرو از همان سبک خودروهای شاسی بلند بزرگ استفاده شده که کمی با اندازه این خودرو متناقض است. البته قسمت سپر و کاپوت این خودرو پایین‌تر است و راننده به قسمت جلوی آن کاملاً مسلط است باید قبول کنیم که طراحی بدنه ولوو همانند بی ام و عضلانی نیست، اما باز هم طراحی شیشه‌ها و طراحی کناره‌های خودرو کامل متناسب با یک کراس اوور سایز متوسط است و احتمالاً از خرید آن رضایت خواهید داشت.

مشخصات فنی به عنوان معیار قضاوت

 بهره بردن از یک موتور با حجم ۱۹۹۹ سی‌سی و فراهم آمدن ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور در ۵۰۰۰ دور در دقیقه از مهمترین ویژگی‌های فنی ولوو xc60 است. این موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هست. سیستم انتقال قدرت در خودروی ولوو از نوع دو دیفرانسیل و گیربکس آن ۴ دنده اتوماتیک دو کلاچه است. راه اندازی این خودرو تا رساندن آن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۸ ثانیه زمان نیاز دارد و مصرف ترکیبی آن هم ۸ لیتر است. برخورداری از سیستم پیشگیری از تصادف و ترمز ABS، برخورداری از کیسه هوا برای راننده و سرنشین، برخورداری از فرمان سروترونیک، برخورداری از صندلی برقی راننده و سقف پانوراما و همچنین گرمکن صندلی‌های جلو از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

اگر تصمیم شما برای خرید  بی ام و x3 قطعی است، باید بدانید که در این خودرو از یک موتور با حجم ۱۹۹۷ سی سی استفاده شده که ۱۸۴ اسب بخار قدرت را در ۵۰۰۰ دور در دقیقه فراهم می‌کند. گشتاور موتور ۲۷۰ نیوتون متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه است که حداکثر سرعت خودرو را به ۲۱۵ کیلومتر در ساعت می‌رساند. شتاب خودرو بی ام و کمی بالاتر از ولوو است و به 7.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت آن هم 7.3 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

دارا بودن کیسه هوا برای راننده و سرنشین، برخورداری از سیستم ترمز ABS و EBD به صورت جلو و عقب دیسکی خنک شونده و همچنین برخورداری از قدرت کمکی الکترومکانیکی برای سیستم فرمان و هدایت از ویژگی‌های مهم یک خودرو است که شما را برای خرید و فروش  بی ام و x3 ترغیب می‌کند. البته قیمت‌های مختلفی از این خودرو و مدلهای آن را در سایت دیوار می‌توانید پیدا کنید.

 

 

 

رپورتاژ آگهی ویرلن