مراحل کاشت مو و ابرو چیست؟

ریزش موی سر و ابرو به علل مختلفی می تواند ایجاد شود. به همین دلیل کاشت مو و ابرو به عنوان راه حلی مناسب برای بازگشت و رویش مجدد موهای به صورت طبیعی پیشنهاد می گردد.

کاشت مو و همچنین کاشت ابرو در صورتی پیشنهاد می شود که فرد تمام راه های موثر در کمک به رویش مجدد موهای خود را انجام داده اما به نتیجه ای نرسیده است.

 با توجه به تاثیر عوامل محیطی آسیب رسان به موها مانند قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید بدون حفاظت و آلودگی هوا و داشتن زمینه هایی همچون ژنتیک، تغذیه ی نامناسب و استرس، امروزه گسترش ریزش مو در ناحیه ی سر و ابرو بسیار افزایش پیدا کرده است.

 موی ناحیه ی ابرو نیز به علل مختلفی دچار ریزش می شود. عواملی همچون تقویت نکردن ریشه موی ابرو، برداشتن زیاد تارهای مو و آسیب به ریشه و استفاده زیاد از مواد آرایشی بر روی آن از جمله عوامل تاثیر گذار در ریزش موی این قسمت محسوب می شوند.

 از آنجا که کاشت مو در طی سالهای اخیر با پیشرفت هایی همراه بوده و نتایج آن در بسیاری از موارد مثبت نشان داده شده است، بسیاری از افراد درگیر این مشکل را ترغیب به انجام این عمل کرده است.

 کاشت مو و کاشت ابرو در کلینیک های تخصصی و توسط پزشکان متخصص و دوره دیده ی این حوزه انجام می شود. در صورتی که کاشت مو یا ابرو در مکانی غیر تخصصی و فاقد مجوز های لازم و توسط افراد بدون تخصص انجام شود، می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد.

21

روش های مختلف کاشت مو

رعایت نکات بهداشتی در تمامی مراحل انجام عمل از جمله نکات مهم در انتخاب محل کاشت مو و کاشت ابرو محسوب می شوند که در بسیاری از کلینیک های تخصصی و دارای مجوز به آن توجه می شود.

 انجام کاشت مو و ابرو درای مراحلی است که در اینجا به آنها می پردازیم. کاشت مو شامل روش های مختلفی می شود. در ابتدا باید دانست که انتخاب هر یک از روش ها بستگی به شرایط فرد کاندید کاشت مو و نظر تخصصی پزشک مربوطه دارد.

 این امر با معاینه ی وضعیت سر و موهای آن توسط پزشک مشخص می شود. یکی از روش های کاشت مو، کاشت نواری نام دارد. در این روش پس از دادن برش در پوست ناحیه ی پشت سر که به بانک مو معروف است، فولیکول های مو در زیر میکروسکوپ و به دقت از داخل پوست بیرون کشیده و برای پیوند کنار گذاشته می شوند.

 این روش به کاشت تهاجمی نیز معروف است زیرا ناحیه ی برش داده نیاز به بخیه زدن دارد، اما نکته ی قابل توجه در این روش، کیفیت بالای گرافت ها یا همان فولیکول های برداشته شده نسبت به سایر روش ها می باشد.

روش دیگر کاشت مو، کاشت با استخراج فولیکولی است که به شیوه های FIT ، SUT ، Micro FIT و BHT انجام می شود. در روش کاشت مو به شیوه ی  FIT ، از پانچ های مخصوصی برای برداشت گرافت ها استفاده می شود.

 سپس به کمک همان پانچ، گرافت ها و فولیکول های مو به قسمت جلوی سر پیوند زده می شوند. در هر بار پیوند می توان بین پانصد تا هزار فولیکول را در قسمت های کم پشت و یا بدون مو پیوند زد.

 

کاشت مو با تکنیک های جدید

 نکته قابل توجه در این روش آن است که اگر تعداد گرافت ها از یک ناحیه بیش از حد انجام شود، امکان آسیب به آن قسمت وجود دارد. همچنین در این روش از کاشت مو، باید توجه داشت که هنگام برداشت گرافت ها فشار زیادی به آن قسمت وارد نشود، زیرا احتمال آسیب به ریشه مو بالا می رود و موجب می شود احتمال رشد مو پس از پیوند کاهش یابد.

 کاشت مو با تکنیک FIT ویژگی های زیادی دارد که موجب شده در بسیاری از موارد پزشکان از این روش بر روی فرد متقاضی کاشت استفاده کنند. از جمله ی این ویژگی ها، عدم نیاز به بیهوشی درحین عمل، درد بسیار کم و یا عدم احساس درد در هنگام کاشت، نیاز نداشتن به پانسمان و خونریزی زیاد است.

همچنین در این روش کاشت مو، موها پس از رشد به شکل موی طبیعی و مانند موهای دیگر نقاط سر خواهند بود و ظاهری مصنوعی نخواهند داشت.

 یکی دیگر از تکنیک های کاشت مو، روش SUT می باشد. در این روش نیز نیازی به تیغ جراحی و بیهوش کردن فرد برای عمل نیست. عوارض عمل بسیار پایین و برای برخی افراد اصلا وجود نداشته و آثار عمل و اسکار بر روی پوست سر مشخص نمی شود.

 یکی دیگر از ویژگی های این روش کاشت مو، برداشت گرافت هایی با ظرفیت 1400 تار مو می باشد که نسبت به برخی از روش های قدیمی، بسیار بیشتر می باشد. همین امر موجب می شود تا تراکم موهای رشد کرده نسبت به سایر تکنیک های کاشت مو بیشتر باشد.

از مزیت های دیگر این تکنیک کاشت مو، صرف زمان و وقت کمتر برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه است. در سایر روش ها نیاز است تا فرد چندین جلسه مراجعه کند اما در این روش نیازی به طی زمان طولانی و جلسات مکرر نیست.

درد و خونریزی در این شیوه به حداقل ممکن وجود داشته و نیازی به پانسمان سر پس از عمل وجود ندارد. این تکنیک جزو جدیدترین تکنیک های کاشت مو محسوب شده و انجام آن به وسیله ی پزشک متخصص و با استفاده از دستگاه های پیشرفته و مخصوص این کار انجام می شود.

 

کاشت مو با روش BHT و کاشت ابرو با تکنیک FUE

همانطور که پیشتر اشاره شد، روش کاشت مو با تکنیک BHt نیز انجام می گیرد. زمانی از این روش استفاده می شود که بانک موی فرد ذخیره کافی برای انجام عمل پیوند نداشته باشد. در این صورت برای پیوند مو به سر، از برخی نقاط بدن که ساختار موهای آنها شبیه به موی سر است استفاده می شود.

در این شیوه کاشت مو، ابتدا به روش FIT مو های بدن برداشته می شود که هیچ اثری از اسکار بر روی آن قسمت باقی نمی ماند. سپس به روش های معمول پیوند موی سر، عمل پیوند فولیکول ها به نواحی مورد نظر سر انجام می شود.

 تعداد گرافت ها به دلیل حساسیت این شیوه ی کاشت مو بالا نبوده و تراکم مو می بایست بالای 40 گرافت مو بر سانتی متر مربع باشد.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، کاشت ابرو نیز همانند کاشت مو در مراکز تخصصی و کلینیک ها انجام می شود. متقاضیان کاشت ابرو بیشتر خانم ها هستند. بیشترین تکنیک کاشت ابرو با استفاده از روش FUE انجام می شود. زمان حدودی انجام این روش بین دو تا چهار ساعت طول می کشد.

 در این روش معمولا مقدار مشخصی از موهای قسمت بالای گوش برداشته شده و به ناحیه ی ابرو پیوند زده می شود. در طول عمل،  بیمار با بیهوشی موضعی به خواب رفته و هیچ دردی را احساس نمی کند. فولیکول های برداشته شده از قسمت بالای گوش به صورت تکی به ناحیه ی ابرو پیوند زده می شوند.

 به طور کلی باید این نکته را یادآور شد که انجام کاشت مو و کاشت ابرو تنها باید در مراکز دارای مجوز و توسط پزشک متخصص با استفاده از تجهیزات مربوط به این عمل انجام شود، زیرا کاشت مو و ابرو بسیار حساس و نیازمند مراقبت هایی است که در صورت نبود این مراقبت ها و انجام آن توسط مراکز فاقد مجوز و تخصص می تواند عوارض بسیار زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد.

کلینیک کاشت مو هلیا ارائه دهنده بهترین روش کاشت مو و ابرو با بروزترین تجهیزات پزشکی روز دنیا در ایران می باشد.

www.heliaclinic.com