با کمتر از 2 میلیون تومان صاحب گوشی هوشمند شوید

خرید گوشی هوشمند با هزینه پایین تبدیل به معضلی برای خانواده‌ها شده است. بازار نامتعادل گوشی‌های همراه باعث شده که افزایش سریع قیمت‌ها، انتخاب و خرید را هم دشوار و پیچیده کند. پس چه باید کرد؟

ما در این یادداشت قصد داریم چند مورد از گوشی‌های اندرویدی ارزان‌قیمت بازار را معرفی کنیم تا شما بتوانید از اپلیکیشن مدنظرتان در کم‌هزینه‌ترین حالت ممکن بهره‌مند شوید. احتمالا اپلیکیشن‌های ارتباطی و آموزشی چیزی است که این‌روزها به‌شدت به آن‌ها نیاز دارید. پس این گوشی‌ها می‌توانند کار شما را راه بیندازند.

باید یادآوری کنیم که این گوشی‌ها از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و احتمالا تمام برنامه‌های شما را پشتیبانی خواهند کرد؛ چه یک آنتی ویروس مدنظر داشته باشید، و چه اپلیکیشن‌های آنلاین و بازی‌های موبایلی. پس مقدمه را کوتاه کنیم و برویم سراغ گوشی‌ها.

خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار

هدف ما معرفی بهترین گوشی های میان رده بازار نیست. اگر قصد دارید کمی بیش‌تر هزینه کنید می‌توانید راهنمای خرید ما را که پیش‌تر نوشته‌ایم با لینک بالا بخوانید. در صورتی‌که بودجه‌ای 2 میلیون تومانی یا کمتر برای خرید گوشی در نظر گرفته‌اید، همین مقاله را تا انتها بخوانید تا با ارزان‌ترین گوشی‌های اندرویدی موجود آشنا شوید.

توجه داشته باشید که قیمت‌ها حدودی هستند و از فروشندگان مختلف گردآوری شده‌اند. برای اطلاع از دقیق‌ترین قیمت بازار باید بازارهای موبایل و سایت‌های فروش آنلاین موبایل را بررسی کنید.

گوشی موبایل بلو مدل Advance L4

قیمت حدودی: 500 هزار تومان

این گوشی 4 اینچی در رنگ‌های آبی و سبزآبی و با بدنه پلاستیکی عرضه شده است. قاب پلاستیکی این گوشی ظاهری مقبول و چشم‌نواز به آن بخشیده است. این گوشی دو سیم‌کارته با حافظه داخلی 8 گیگابایت و رم 512 مگابایت می‌تواند فعالیت‌های سبک کاربر را به‌خوبی پشتیبانی کند.

دوربین اصلی این گوشی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن 2 مگاپیکسلی است. باتری گوشی 1300 میلی‌آمپرساعت است و باید حواستان به میزان استفاده مداوم از آن باشد.

گوشی موبایل جیمو مدل S4302

قیمت حدودی: 700 هزار تومان

این گوشی دو سیمکارته ارزان از اندروید Marshmallow 6.0 بهره می‌گیرد. این گوشی بدنه‌ای پلاستیکی به رنگ طلایی و 120 گرم وزن دارد. حافظه داخلی این گوشی 4 گیگابایت و رم آن 512 است. این گوشی 4.3 اینچی از شبکه ارتباطی 3G پشتیبانی می‌کند. دوربین این گوشی شاید چندان باکیفیت نباشد؛ چراکه کیفیت تصاویر آن از 2 مگاپیکسل بالاتر نمی‌رود. با این‌حال باتری آن نسبت به گوشی قبلی قدرتمندتر است و با ظرفیت 1400 میلی‌آمپرساعت عرضه شده است.

گوشی موبایل بلو مدل C5 LTE

قیمت حدودی: 750-800 هزار تومان

ویژگی خاص این گوشی نسبت به موارد معرفی‌شده پیشین، پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G است؛ پس می‌توانید از اینترنت سریع‌تری بهره‌مند شوید. دیگر مزیت این گوشی ارزان، رم 1 گیگابایتی آن است. در کنار آن، حافظه داخلی گوشی نیز 8 گیگابایت است و می‌توانید آن را با کارت حافظه جانبی تا 64 گیگ نیز ارتقا دهید.

صفحه نمایش این گوشی 5 اینچی است و دوربین‌های آن کیفیت 5 و 3.2 مگاپیکسل را در اختیار شما قرار می‌دهند. باتری نیز از نقاط قوت این گوشی نسبت به گوشی‌های هم‌ردیفش است. در این گوشی باتری با ظرفیت 2000 میلی‌آمپرساعت تعبیه شده است.

گوشی موبایل اسمارت مدل E2510 Leto Plus

قیمت حدودی: 750-800 هزار تومان

این گوشی 4 اینچی دوسیمکارته از اندروید Marshmallow 6.0 پشتیبانی می‌کند. اگر کارتان با شبکه ارتباطی 3G و دوربین 5 مگاپیکسلی راه می‌افتد، این گوشی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. بدنه این گوشی پلاستیکی، وزن آن 130 گرم، حافظه داخلی‌اش 4 گیگابایت و مقدار RAM آن 512 مگابایت است. این گوشی کارت حافظه خارجی را هم تا 64 گیگ ساپورت می‌کند. باتری این گوشی از جنس لیتیوم-یون با ظرفیت 1300 میلی‌آمپرساعت و قابل تعویض است.

گوشی موبایل دوجی مدل X50L

قیمت حدودی: 1 میلیون تومان

اگر بودجه اختصاص‌داده‌شده‌تان کمی بیش‌تر از یک میلیون تومان است، این گوشی دوسیمکارته با ظرفیت 16 گیگابایت می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. این گوشی از شبکه ارتباطی 4G پشتیبانی می‌کند و می‌تواند اینترنت سریع‌تری در اختیار کاربر قرار دهد. ظاهر پلاستیکی این گوشی 142 گرمی زیباست، ولی تنها با رنگ مشکی عرضه شده است. رم این گوشی 1 گیگابایت و رزولوشن دوربین آن 5 مگاپیکسل است. این گوشی از نسخه اندروید Oreo 8.1 بهره می‌گیرد و باتری آن 2000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد.

گوشی موبایل نوین سان مدل N8

قیمت حدودی: 1 میلیون و 300 تا 1 میلیون و 400 هزار تومان

این گوشی دوسیمکارته از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و یک سروگردن از بقیه گوشی‌های این فهرست بالاتر است. بدنه زیبای این گوشی از جنس پلاستیک و شیشه و وزن آن 150 گرم است. گوشی ان 8 نوین سان 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت RAM دارد. دوربین‌های این گوشی 5 اینچی، رزولوشن عکس 13 و 8 مگاپیکسل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این گوشی نیز از سیستم عامل اندروید ورژن Oreo 8.1 بهره می‌برد و باتری آن 2000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد.

گوشی موبایل اینت مدل E10

قیمت حدودی: 1 میلیون و 900 هزار تومان

شاید بهترین گوشی‌ای که می‌توان با بودجه‌ای 2 میلیون تومانی خرید، همین مدل اینت باشد. این گوشی از 4G پشتیبانی می‌کند، مجهز به حسگر اثر انگشت است، دو سیمکارت را ساپورت می‌کند و صفحه نمایش آن 6.1 اینچ است. حافظه داخلی گوشی 32 گیگابایت است و می‌توانید با حافظه خارجی آن را تا 128 گیگ نیز ارتقا دهید. RAM گوشی نیز 3 گیگابایت است. دوربین‌های این گوشی کیفیت عکاسی 20 و 13 مگاپیکسل را برای شما به ارمغان می‌آورند. نسخه اندروید این گوشی نیز Oreo 8.1 است. باتری قدرتمند این گوشی ظرفیت 4800 میلی‌آمپرساعت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما قابل تعویض نیست.

چند گوشی نسبتا گران‌قیمت‌تر موجود در بازار

• گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A2 Core SM-A260 G/DS دو سیم کارت ظرفیت 16 گیگابایت – قیمت حدودی: 2.100.000 تومان

• گوشی موبایل نوکیا مدل 5 دو سیم‌کارت – قیمت حدودی: 2.300.000 تومان

• گوشی موبایل دوجی مدل S40 دو سیم‌کارت ظرفیت 32 گیگابایت – قیمت حدودی: 2.300.000 تومان

• گوشی موبایل ایسوس مدل Zenfone Max Plus ZB570TL دو سیم‌کارت ظرفیت 64 گیگابایت – قیمت حدودی:  2.400.000 تومان

• گوشی موبایل گیگاست مدل GS370 Plus دو سیم‌کارت ظرفیت 64 گیگابایت – قیمت حدودی: 2.500.000 تومان